نمایشگر آیفون های بعدی نیازی به تاچ کردن ندارند !

نمایشگر آیفون های بعدی نیازی به تاچ کردن ندارند !

3D Touch اپل تنها شروع بازی بود !
3D تاچ ویژگی اصلی گوشی های هوشمند آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس بود که ارتباط متفاوتی را بین کاربر و گوشی برقرار می کرد و همچنین آپشن های بیشتری را در اختیار کاربر می گذاشت . ظاهرا این ویژگی تنها مقدمه ای از کارهای اپل بوده است زیرا پتنت جدید این سازنده نشان داده است که آیفون های بعدی به قابلیت بسیار پیشرفته تری مجهز می شوند .

این پتنت که در ماه مارس ( 11 اسفند تا 11 فروردین ) سال 2015 ثبت شده است نشان می دهد که اپل در حال کار بر روی گونه ای از فناوری است که کاربر را قادر می سازد تا بدون لمس کردن نمایشگر ، گوشی خود را کنترل کند . ظاهرا اپل در نظر دارد برای دست یابی به چنین قابلیتی نمایشگر گوشی پرچم دار بعدی خود را به دیودهای نوری و سخت افزارهای تشخیص دهنده مجاورت دست مجهز سازد . کار این سخت افزارها این است که حرکات دستی را که در مجاورت صفحه گوشی حرکت می کند ، تشخیص دهد .

مرحله بعدی

سنسورهای به کار رفته در LCD گوشی به طور هماهنگ با سنسورهای تشخیص میزان مجاورت که در اطراف گوشی قرار دارند ، کار می کنند تا بتوانند دستگاه را نسبت به موقعیت و حرکت دست و یا انگشت کاربر در مجاورت نمایشگر مطلع سازد . به این نحو پردازشگر گوشی می فهمد که کاربر انتظار انجام چه فرمانی را دارد .

این فناوری کاربردهای متعددی دارد ، به طور مثال کاربر را قادر می سازد تا نمایشگر را تحت کنترل خود داشته باشد و از داده های جدیدی در بازی ها استفاده کند . فناوری جدید علاوه بر این می تواند به عنوان جایگزینی برای سنسور مجاورت IR گوشی ایفای نقش کند .

البته کارکردن با این فناوری و عادت کردن به آن کمی زمان بر خواهد بود زیرا اغلب اوقات کاربران هنگام خواندن یک مطلب و یا جست و جو برای باز کردن یک نرم افزار انگشت خود را با کمی فاصله در مجاورت نمایشگر دستگاه قرار می دهند . این کار باعث می شود که فناوری جدید این موقعیت دست را به اشتباه یک فرمان تشخیص می دهد . 3D تاچ نیز در اوایل زمان عرضه خود مشکل مشابهی داشت زیرا زمانی که کاربران نا آشنا با این ویژگی نمایشگر گوشی را با فشار زیاد دست لمس می کردند ، فرامین خاصی توسط نمایشگر انجام می شد .

از آنجایی که این پتنت در سال 2015 ثبت شده است نمی توان انتظار داشت که اپل آیفون 7 را که در ماه سپتامبر ( 10 شهریور تا 8 مهر ) قرار است مورد رونمایی قرار گیرد به آن مجهز سازد اما در صورتی که اپل بتواند مشکلات استفاده از این قابلیت را رفع کند ، می توان احتمال داد که آیفون 8 و آیفون 7 اس به این فناوری مجهز شوند .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر