KidsArm ، ربات جراحی مخصوص کودکان

KidsArm ، ربات جراحی مخصوص کودکان

KidsArm ، ربات جراحی مخصوص کودکان الهام گرفته از فناوری های ایستگاه فضایی. ساخت ربات برای کودکان دیگر فراتر از اسباب بازی های کوچک پیش رفته است. KidsArm، بازوی رباتیکی طراحی شده برای عمل جراحی های حساس کودکان است که از فناوری های ساخته شده در ایستگاه فضایی بین المللی الهام گرفته است.

Thomas Looi، مدیر برنامه مرکز نوآوری هدایت تصویری و مداخله درمانی در بیمارستان کودکان (SickKids) در تورنتو کانادا، جایی که ربات در آن تست شده است، می گوید: " آزمایشات ما نشان می دهد که ما می توانیم بر روی بخش های کوچک مانند عروق خونی بدون آسیب رساندن به آنها با این ربات عمل نماییم."

او همچنین ادامه می دهد:" هدف از بازوی رباتیکی به منظور کمک به پزشکان به منظور افزایش سرعت عمل مراحل خاصی نسبت به زمانی که آنها فقط از دستان خود استفاده می نمایند و با افزایش دقت می باشد. برخی از اینها بطور خودکار انجام می شود. KidsArm قادر به اجرای سه تا پنج نقطه عمل بخیه زنی بصورت مستقل است."
KidsArm کنترل و تصویربرداری زمان واقعی با دقت بالا را در روش های خاص همچون جراحی قلب، مغز و اعصاب، جنین و دیگر جراحی های حساس ارائه می دهد. این محصول دارای دوربین استریو برای تولید ابر نقاط سه بعدی است. لویی توضیح می دهد که:" این مجموعه ای از نقاط داده ای است که نوک ابزار را هدایت کرده و مجموعه ای از بخیه ها را اعمال می نماید."

و از سیستم ردیابی بافت مبتنی بر تصویربرداری استفاده می کند که از فناوری نهفته ربات های فضایی Canadarm2 ،Canadarm و Dextre گرفته شده است.

KidsArm همچنین شامل سیستم موقعیت یاب خارجی با ربات های صنعتی در مقیاس مشابه با دست انسان شده است. این بازوی خارجی به بازوی جراحی وصل شده، که به همان اندازه کوچک طراحی شده است، در حالی که مهارت و چابکی لازم برای موقعیت یابی و اعمال بقیه را حفظ می نماید.
این ربات جراحی در محیط پژوهشی SickKids در حال تست بوده و اذعان شده که دارای برخی مشکلات با برخی از سناریوهای تست می باشد، و تیم CIGITI در حال بررسی راه هایی برای تکامل هر چه بیشتر مفهوم جراحی رباتیکی اطفال می باشند.

KidsArm پتانسیل لازم برای کاهش هزینه ها و اجازه مداخله بیشتر و سازگارتر را دارد. تیم CIGITI همچنین رویکرد NeuroArm را پیشنهاد داده است، NeuroArm در سال 2008 جراحی پیشگامانه (groundbreaking surgery) خود را درون اسکنر MRI دنبال کرده بود.
منبع : gizmag

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر