وایو (VAIO) گوشی مجهز به ویندوز 10 می سازد !

وایو (VAIO) گوشی مجهز به ویندوز 10 می سازد !

گوشی دوم این سازنده کوچک قطعات رایانه ای یک ویندوز فون است .
خبرگزاری ان گجت (engadget) می گوید : تعداد کاربران ویندوز فون ها در ژاپن روز به روز در حال افزایش است . در ماه اکتبر ( 9 مهر تا 9 آبان ) شرکت ویندوز ژاپن اعلام کرد که شش شرکت به ساخت سیستم عامل ویندوز برای گوشی همراه اشتغال دارند . برخی از شرکت ها ژاپنی هم اکنون به ساخت ویندوز فون روی آورده اند . نوانز و وایو از جمله این سازندگان هستند . منابع خبری اعلام کرده اند که وایو چند روز پیش ساخت دومین گوشی خود را در قالب یک ویندوز فون آغاز کرده است .

 

نکته جالب این است که وایو هرگز در بازار گوشی های هوشمند نقشی نداشته و یک باره به ساخت ویندوز فون روی آورده است . این گوشی هوشمند وایو فون بیز (VAIO Phone Biz) نام دارد که مقصد اول آن بازار های ژاپن می باشد . وایو فون بیز در ماه آینده در معرض عموم قرار می گیرد . این گوشی هوشمند برای کاربردهای تجاری ساخته شده است .

مشخصات فون بیز

این گوشی هوشمند به یک پردازشگر 617 اسنپدراگون 8 هسته ای 1.5GHz ، رم 3 گیگابایتی ، نمایشگر FHD و سیستم عامل ویندوز 10 مجهز است و می تواند قابلیت کانتینیوم را در اختیار کاربر بگذارد . فون بیز طراحی زیبایی دارد و از یک بدنه فلزی لیزری بهره می برد که در مقایسه با گوشی اندروید پیشین وایو ظاهر بسیار زیباتری به آن می بخشد .

همان طور که گفته شده وایو این گوشی هوشمند را برای کاربردهای تجاری ساخته است . این سازنده می خواهد با کمک شرکت MVNO گوشی جدید خود را در ژاپن عرضه کند . سوالی که هنوز پاسخ آن مشخص نیست این است که چرا وایو اقدام به ساخت چنین محصول منحصر به فردی برای ویندوز 10 کرده است وقتی که می داند فروش ویندوز فون های مایکروسافت 49 درصد کاهش یافته است . این کار در واقع یک ریسک بزرگ برای این سازنده کوچک و مستقل محسوب می شود .

فون بیز 432 دلار قیمت دارد از این رو می تواند رقیبی جدی برای ایوانگلیون فون ( Evangelion phone) باشد که با قیمت بالاتری در بازار عرضه شده است .

 

MZ201

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر