خوشحالی کاربران اینترنت انگلیس از فاش کردن اطلاعات شخصی خود

خوشحالی کاربران اینترنت انگلیس از فاش کردن اطلاعات شخصی خود


امروزه دسترسی به اطلاعات شخصی جزء حریم خصوصی افراد است، با شنیدن این جمله شما تصور می کنید که تعداد کمی از مردم از فاش شدن اطلاعات شخصی خود خوشحال هستند. در حالی که براساس یک نظر سنجی انجام شده توسط Ofcom، تنظیم کننده ارتباطات در انگستان، مخالف این ثابت شده است.

این نظر سنجی، که بین 1.890 بزرگسال که بیش از 16 سال دارند انجام شده است نشان می دهد که کمتر از 70% از پاسخ دهندگان گفته اند که آنها از فاش شدن اطلاعات شخصی خود خوشحال هستند. در واقع می توان گفت از میان 5 کاربر اینترنت 1 نفر از آنها از فاش شدن اطلاعات شخصی خود خوشحال است. کاربران اینترنت از کارت اعتباری خود به صورت آنلاین استفاده نمی کنند. در حالی که بیش از 25% آنها حتی شماره موبایل خود را ارائه نمیدهند.این به این معنی نیست که وقتی آنها از اینترنت استفاده می کنند احساس امنیت نمی کنند. 60% از پاسخ دهندگان گفته اند که باید از محتوای نامناسب و اهانت آمیز جلوگیری شود. 51% از آنها از شیوه های سال گذشته راضی بودند و 28% از آنها از برنامه های تلفن همراه نگران هستند. نگرانی که به نظر می رسد در ماه های اخیر افزایش داشته است.

در این نظر سنجی استفاده از اینترنت بین سن 14-16 خطرناک اعلام شده و نشان می دهد که استفاده از اینترنت از 10 ساعت و 24 دقیقه در هفته در سال 2005 به 27 ساعت و 36 دقیقه در سال 2014 رسیده است. تقریبا در طول 10 سال، 3 برابر شده است که مساوی است با 4 ساعت آنلاین بودن در روز! این افزایش استفاده از اینترنت را می توان به تلفن های هوشمند و تبلت ها، مخصوصا با معرفی iphone و ipad در سال 2007 و 2010 نسبت داد.

Ofcom می گوید واقعا دوست داریم این نظر سنجی در مناطق دیگر نیز انجام شود تا ببینیم آیا این نظر سنجی ثابت باقی می ماند! این کاملا طبیعی است که استفاده از اینترنت در طول این سالها افزایش داشته باشد اما جای تعجب است که بسیاری از مردم با میل و رغبت اطلاعات شخصی خود را تحویل می دهند درحالی که امروزه بر کنترل شدید بر روی چنین اطلاعاتی تاکید شده است.

پاسخ دهندگان به نظر سنجی و تعداد زیادی از کسانی که در طرح آمارگیری قرار گرفتند باید مزایای دسترسی به اینترنت را در برابر از دست دادن حریم خصوصی بدانند یا حداقل باید به چیز هایی که به نفعشان است دسترسی داشته باشند.

 

0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر