افزایش اینترنت بین‌الملل از 72 گیگابیت بر ثانیه به 276 گیگابیت با حضور وزیر ارتباطات

افزایش اینترنت بین‌الملل از 72 گیگابیت بر ثانیه به 276 گیگابیت با حضور وزیر ارتباطات

به گزارش خبرآنلاین،این پروژه ها شامل توسعه 6000 کیلومتر شبکه فیبر نوری، تامین اینترنت برای 18 هزار روستا و آبادی، افزایش قابلیت پایش فضای فرکانسی از 5/26 گیگاهرتز به 110 گیگاهرتز، راه اندازی 1000 دستگاه ATM پست بانک در کشور، مرکز یک پارچه سازی و آزمون سامانه های ماهواره ای و افزایش بیش از 4 برابر پهنای باند اینترنت بین الملل از 72 گیگابیت بر ثانیه به 276 گیگابیت بر ثانیه است.

همچنین در این افتتاحیه، پروژه تلاش 2 که افزایش پهنای باند داخل کشور در حوزه انتقال از 2100 گیگابیت بر ثانیه به 2900 گیگابیت بر ثانیه و پروژه فجر که شامل افزایش 5 برابر ظرفیت دسترسی شبکه دیتای کشور افزایش ظرفیت ارتباطات 31 مرکز مابین لایه های دسترسی و core به میزان 720 گیگابیت بر ثانیه، افزایش 6 برابری ظرفیت در لایه دسترسی شبکه از 624 گیگابیت بر ثانیه به 4000 گیگابیت بر ثانیه، افتتاح بیش از 8000 سایت G3 و 2500 سایت G4 توسط اپراتورهای همراه اول 2807 سایت G3 و 42 سایت G4، ایرانسل5500 سایت G3 و 2500 سایت G4، رایتل110 سایت G3 در سراسر کشور نیز است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پروژه فجر زیرساخت را افتتاح کرد

همزمان با فجر انقلاب، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین افتتاح پروژه فجر ارتباطات زیرساخت گفت: با این افتتاحات گام های نخست توسعه ICT کشور برداشته شد.

دکتر واعظی با قدردانی از تمام کسانی که در اجرای پروژه یاری رساندند، خواستار دوبرابر شدن ظرفیت های بخش زیرساخت تا سال آینده شد و گفت: کار اصلی تازه شروع شده است و منتظر انجام کارهای بزرگ بعدی هستیم.

دکتر واعظی با اشاره به استقبال در حال گسترس مردم از اینترنت و نسل سوم و چهارم،‌ خاطرنشان کرد: باید برای شرایط جدید آماده بود و به توسعه زیرساخت ها ادامه داد.

وی از تلاش دولت جهت ایجاد فضای جدید بین المللی در این عرصه برای بخش های دولتی و خصوصی خبر داد و گفت: شرایط جدید پس از رفع تحریم ها و علاقمندی شرکت ها و کشورها به همکاری، می طلبد به گونه ای کار کرد تا زمینه انتقال تکنولوژی و بومی شدن دانش فراهم شده و دستاوردهای دوران تحریم، لطمه نبیند.

دکتر واعظی به نیاز حوزه ICT در کشور جهت ایجاد اشتغال برای جوانان پرداخت و گفت: بین 17 تا 20 درصد فارغ التحصیلان مرتبط به حوزه ICT در کشور هستند که نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به درآمدزا بودن حوزه تولید محتوا ادامه داد: باید فضا را ایجاد کرد تا شرکت های جدید در این عرصه شکل گیرند.

وی در بیان مزایای پروژه افتتاحی زیرساخت گفت: شبکه انتقال کشور 800 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته و به 3300 گیگابیت بر ثانیه رسید و شبکه پهنای باند IP کشور نیز با 1600 گیگابیت بر ثانیه افزایش به 4000 گیگابیت بر ثانیه رسید.

دکتر واعظی این اتفاق را تحولی بزرگ برشمرد و افزود: یک تحول در وضعیت داخل بوجود آمد و باعث افزایش ظرفیت ترافیک و گیت وی بین الملل شد.

گفتنی است، در آیین افتتاح این پروژه که همراه با ارتباط مستقیم از طریق ویدئو کنفرانس با استانهای مازندران و همدان بود، دکتر واعظی ابراز امیدواری افتتاحات امروز در راستای توسعه کشور مثمرثمر بوده و در آینده شاهد کارهای بیشتری در این حوزه باشیم.


خسروی افتتاحیه پروژه فجر :‌ شرکت ارتباطات زیرساخت موتور حرکت برای تمامی بازیگران بخش ICT کشوراست


مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت درمراسم افتتاح پروژه فجر ( پروژه‌های تلاش 2 و تجمیع 1 و 2) با بیان اینکه توسعه نسل‌های سوم و چهارم اینترنت و رشد روزافزون مصرف پهنای باند در کشور ، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی را ضروری ساخته است، افزود:‌شرکت ارتباطات زیرساخت در تمامی این سالها به لطف و حمایت برنامه‌ریزان حوزه‌های ارتباطی، توانسته است، مسیر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی را هدایت کند.

دراین مراسم که با حضور وزیر ارتباطات و معاونان وی برگزارشد، خسروی ادامه داد: پروژه فجر که با هدف توسعه پهنای باد شبکه زیرساخت در کشور اجرا شد و درآستانه سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد شامل سه پروژه بزرگ زیرساختی است که با عنوان پروژه‌های تلاش (2) و تجمیع (1) و (2) شناخته می‌شود.

وی به معرفی پروژه تلاش پرداخت و گفت:‌ پروژه تلاش (2) که در ادامه مجموعه‌ای از پروژه‌های بزرگ ارتباطی کشور با عنوان توسعه لایه انتقال شبکه زیرساخت اجرا می‌شود ، گام مهم دیگری است که ظرفیت زیرساخت‌های ارتباطی کشور را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.

خسروی اظهارداشت:‌ در این پروژه ؛ ظرفیت پهنای باند داخل کشور در حوزه انتقال از 2500 به 3300 گیگابیت بر ثانیه ارتقاء می‌یابد و زیرساخت لازم برای توسعه شبکه ملی اطلاعات توسط متخصصان داخلی به شکل واقعی و موثر فراهم می‌شود.

مدیرعامل زیرساخت تصریح کرد: افتتاح پروژه تلاش (2) زمینه افزایش امنیت تبادل اطلاعات در داخل ، تامین نیاز اپراتورهای داخلی برای سرویس دهی بهتر به مخاطبان و نیز مسیر ترانزیت دیتا به عنوان یک سرویس اقتصادی در حوزه بین‌الملل را نیز میسر می‌سازد

وی با بیان اینکه این شرکت موتور حرکت به سمت جلو برای تمامی بازیگران بخش ICT کشوراست افزود: پرژه‌های تجمیع (1) و (2) که در لایه دیتا به عنان سومین لایه زیرساختی اجرا شد ،‌ظرفیت‌های ارتباطی را برای اجرای پرشتاب سایر طرح‌های توسعه‌ای در این عرصه فراهم می‌سازد و با اجرای آن ، ظرفیت بستری شبکه دیتای کشور تا 5 برابر افزایش می‌یابد .

خسروی ادامه داد: افزایش ظرفیت ارتباطات 31 مرکز مابین لایه‌های دسترسی و core (کر) به میزان 720 گیگ ، افزایش 3400 گیگابیت ظرفیت در لایه دسترسی شبکه و نوسازی بخشی از تجهیزات لایه core (کر) و Gateway (گیت وی ) شبکه بخشی از دستاوردهای اجرای این پروژه است.

وی اظهارکرد: اصلاح توپولوژی شبکه با هدف رفع گلوگاه‌ها و تبدیل آن به یک شبکه مهندسی و سلسله مراتبی که موجب افزایش محسوس پارامترهای کیفی دسترسی آسان شده است از سایر دستاوردهای اجرای این پروژه است که به واسطه تلاش بی وقفه و پیگیری کارشناسان داخلی و د ر بازه زمانی 180 روز محقق گردیده است.

رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت خاطر نشان کرد:‌بهینه سازی روتینگ شبکه IP ، امکان ارایه سرویس‌های جدید در این شبکه و فراهم کردن امکان جذب حداکثری پهنای باند اینترنت از دستاوردهای دیگر پروژه‌ تجمیع به شمار می‌رود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر