نحوه غیر فعال سازی آپلود سنتر مایکروسافت آفیس

نحوه غیر فعال سازی آپلود سنتر مایکروسافت آفیس

آپلود سنتر قابلیت جدیدی است که مایکروسافت برای ذخیره سازی فایل ها روی وان درایو به آفیس اضافه کرده است. اما شاید هر کسی مایل به استفاده از آن نباشد. در این مقاله راه هایی را به شما پیشنهاد می کنیم که توسط آن ها می توانید آپلود سنتر آفیس را غیر فعال کنید.در هر نسخه مایکروسافت آفیس قابلیت های جدیدی را اضافه می کند. اما بسیاری از مردم از این قابلیت های جدید استفاده نمی کنند و ترجیح می دهند که از نسخه های قدیمی تر، حتی آفیس 2003 استفاده کنند. یکی از این قابلیت ها که ممکن است از آن خوشتان نیاید آپلود سنتر آفیس است که در آفیس 2010 معرفی شد و در نسخه های 2013 و 1016 ادامه داشت. حال ببینیم که این قابلیت چه کار می کند و در صورت مزاحم بودن چگونه آن را غیر فعال کنیم.

آپلود سنتر چه کار می کند؟
نسخه های قدیمی تر آفیس طوری طراحی شده بودند که اسناد، صفحات گسترده و دیگر فایل های آفیس را فقط در درایو دستگاه خودتان ذخیره کنند. با ادغام وان درایو و تاکید بر ذخیره سازی کلود در نسخه های جدید، مایکروسافت آپلود سنتر را ایجاد کرد. هدف آن این است که به شما در آپلود فایل ها در " سرور های وب" کمک کند.
به صورت پیش فرض هرگاه که روی ،Save برای ذخیره سازی یک فایل کلیک کنید، یک کپی روی کامپیوتر شما ذخیره می شود و این در حالی است که آفیس تلاش می کند که آن را روی وان درایو نیز ذخیره کند. اگر همه چیز خوب پیش برود شما متوجه هیچ چیز نخواهید شد، ولی اگر سرعت اینترنتتان پایین باشد و یا اخطارهای عجیب و غریب همگام سازی دریافت کنید ، آنگاه برایتان مشکل ساز می شود.
البته آپلود سنتر به درد نخور نیست، به خصوص اگر از راه دور روی یک فایل کار کنید و اتصالتان به اینترنت قطع شود. می توانید در هر زمانی فایل را ذخیره کنید و یک نسخه روی کامپیوتر داشته باشید و وقتی که دوباره به اینترنت متصل شدید آپلود سنتر خود بقیه کار ها را خواهد کرد. همچنین شما را از خطاهای همگام سازی مطلع می کند.
اگر یک باره ده ها فایل روی وان درایو آپلود کنید و یا اتصال وایرلس تان مدام قطع شود مایکروسافت آپلود سنتر به درد شما می خورد و بهتر است که آن را غیر فعال نکنید. برای کسانی که فقط گاه به گاه از آفیس استفاده می کنند و یا از وان درایو استفاده نمی کنند، آپلود سنتر خیلی مفید نیست و می توانید آن را غیر فعال کنید.

برداشتن آیکون اطلاعات
اگر می خواهید که در پشت صحنه آپلود سنتر کار خود را انجام دهد، ولی نمی خواهید که آیکون آن را روی سیستم خود ببینید، می توانید بدون این که این برنامه را از کار بیاندازید آیکون آن را بردارید.
وقتی که آپلود سنتر در حال اجراست روی آیکون آن در سیستم تری کلیک راست کنید و  Settings را انتخاب کنید تا پنجره آپلود سنتر باز شود. همچنین می توانید آن را با جست و جو در لیست All Programs در منو شروع بیابید:


•    برای آفیس 2010 این مرحله را طی کنید: Microsoft Office > Microsoft Office 2010 Tools > Microsoft Office 2010 Upload Manager.
•    برای آفیس 2013 این مرحله را: Microsoft Office 2013 > Office 2013 Tools > Office 2013 Upload Center.
•    و برای آفیس 2016: Microsoft Office 2016 Tools > Office 2016 Upload Center.

در اینجا یک قسمت سفید از آپلود های در حال انتظار خود می بینید. روی Settings در بالای این قسمت کلیک کنید تا منو گزینه ها باز شود.
در این منو تیک Display icon in notification area را بردارید و دیگر آیکون آن را روی سیستم تری خود نخواهید دید. البته لازم به ذکر است که این برنامه همچنان اجرا می شود و با استفاده از منو شروع می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

به طور کامل آپلود سنتر را غیر فعال کنید
آیا می خواهید آپلود سنتر را به طور کامل غیر فعال کنید؟ این پروسه با توجه به نسخه ویندوز و آفیسی که استفاده می کنید متفاوت است. شما می توانید روش های زیر را امتحان کنید و ببینید که کدام یک برای شما عمل می کند.
اول، اگر از آفیس 2010 استفاده می کنید، MSConfig را در نوار جست و جو تایپ کنید. در قسمت Startup، MSOSYNC را بیابید و آن را غیر فعال کنید.
یک روش دیگر که البته فقط روی آفیس 2010 روی ویندوز 7 جواب می دهد این است که بخش رجیستری را ویرایش کنید. در قسمت رجیستری به مکان زیر بروید:


HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

در این قسمت OfficeSyncProcess را پاک کنید و پس از ری استارت، آپلود سنتر باید غیر فعال شده باشد.
اگر از آفیس 2013 استفاده می کنید، می توانید از طریق زمان بند وظیفه (Task Scheduler) آپلود سنتر را غیر فعال کنید. در منو شروع Task Scheduler را تایپ کنید و آن را باز کنید. سپس روی Task Scheduler Library واقع در سمت چپ کلیک کنید. سپس به دنبال Microsoft Office 15 Sync Maintenance for USERNAME بگردید و روی آن کلیک راست کنید تا غیر فعال شود.
راه های بیشتر
اگر هیچ یک از راه های بالا برای غیر فعال سازی آپلود سنتر کار نکرد راه های بیشتری نیز وجود دارد که می توانید آن ها را امتحان کنید.
کاربران آفیس 2016 روی ویندوز 10 که هماهنگی بیشتری با وان درایو دارد، می توانند روی آیکون وان درایو واقع در نوار وظیفه کلیک راست کنند و Settings را انتخاب کنند. در اولین قسمت گزینه ای با نام Use Office to work on files with other people at the same time وجود دارد که غیر فعال کردن آن آپلود سنتر را غیر فعال می کند.
البته اگر از قابلیت های همکاری (collaboration features) آفیس استفاده می کنید این کار ممکن است قابلیت هایی که به آن ها نیاز دارید را نیز غیر فعال کند.
آخرین راه ممکن راه حل چریکی است! کامپیوتر خود را طوری گول بزنید که تصور کند که فایل قابل اجرا برای آپلود سنتر وجود ندارد. البته این کار ممکن است باعث شود که ویندوز شما دچار مشکل شود ولی اگر هیچ کدام از روش های بالا برای شما جواب نداد ممکن است از نظر شما این اخطار ها از آپلود سنتر کمتر آزار دهنده باشند. برای آفیس 2013 به این قسمت بروید:


C:\Program Files\Microsoft Office\Office15

نام فایل msosync.exe را تغییر دهید تا ویندوز نتواند آن را تشخیص دهد. اگر نمی خواهید این کار را بکنید، می توانید هر بار که کامپیوتر خود را روشن کردید تسک منیجیر خود را باز کنید و پروسه msosync.exe را متوقف کنید. این کار تا زمانی که ریستارت کنید آپلود سنتر را متوقف می کند.
البته هیچ کدام از این روش ها تضمین شده نیستند. پس ممکن است خوش شانس باشید و راه اول کار کند و یا هیچ کدام پاسخ گو نباشند. خوشبختانه آپلود سنتر خیلی هم آزار دهنده نیست و اگر نتوانستید آن را غیر فعال کنید می توانید با آن زندگی کنید. آیکون آن را پنهان کنید و تظاهر کنید که وجود ندارد.

و در آخر
آپلود سنتر می تواند برای بعضی ها پر استفاده و برای برخی دیگر آزار دهنده باشد. اگر شانس بیاورید می توانید آن را غیر فعال کنید ولی اگر نتوانستید دنیا به آخر نرسیده است. ذخیره سازی فایل هایتان روی کلود می تواند برای شما سود هایی نیز داشته باشد پس حتی اگر تا به حال نمی دانستید که فضای ذخیره سازی کلود چگونه کار می کند ارزشش را دارد که آن را امتحان کنید.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر