نسخه ی پیش نمایشی Office 365 شرکت مایکروسافت

نسخه ی پیش نمایشی Office 365 شرکت مایکروسافت


Office 365 نام تجاری محصولی است که شرکت مایکروسافت برای گروهی از سرویس ها (سرویس ها و نرم افزار هایی برای سازمان دهی، ویرایش و پردازش اطلاعات، مثل اسناد، کاربرگ، پایگاه داده، نمودار، گراف، موزیک و ویدیو) استفاده می کند.
این مطلب به هدف ارایه ی ویژگی های جدید Office 365 و به روز رسانی های اعمال شده ی این برنامه گرد آوری شده است. Office 365 دایماً در حال تغییر و تکامل است. به همین دلیل پیوسته اخباری جدید در این باره خواهیم داشت.

این اواخر شرکت مایکروسافت مشغول توسعه ی سرویس Office 365 و دو برنامه که جدیداً طراحی و پیاده سازی شده است، Office برای ویندوز 10 و Office 2016 ، بوده است. این دو برنامه ی تازه اضافه شده، مطابق با برنامه ی زمانی تنظیم شده ی شرکت مایکروسافت، کمی بعد اما همین امسال، به بازار عرضه خواهند شد و در دسترس قرار خواهند گرفت.

به نظر می رسد نسخه ی جدیدی از Office که در حال حاضر شرکت مایکروسافت روی آن کار می کند، با همان نام قبلی، Office 365، عرضه شود. حتی ممکن است این نسخه با نسخه ای از Windows 365 همراه شود، نسخه ای از ویندوز 10 شرکت مایکروسافت، که امکان و گزینه ی اشتراک برای استفاده از ویندوز 10 را به مدت یک سال برای کاربران فراهم آورده است. از بین تمام ویژگی های جدید سرویس Office 365 و امکانات تازه اضافه شده ی آن، به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

  • علامت ورود که این اجازه را برای کاربران فراهم می آورد تا صفحه ی ورود و پنل کنترلی را سفارشی کنند.

  • استاندارد های عمومی برای حفاظت از انبار داده و اطلاعات شخصی کاربران که روی سرویس "ابری" مایکروسافت نگه داری می شود، تعریف و اعمال شده اند.

  • سرویس اتوماتیک و خودکار تنظیم مجدد کلمه ی عبور که هیچ گونه نیازی به دخالت ادمین و مدیر سیستم ندارد، تعبیه شده است.

  • امکان ساخت صفحات وب در محیط سرویس Office 365 با استفاده از پلت فورم توسعه ی وب Wix.

  • تغییرات قابل توجهی در مورد OneNote، نرم ‌افزار یادداشت برداری مجموعه ی مایکروسافت آفیس که برای جمع‌آوری، تنظیم، جستجو و به اشتراک گذاشتن اطلاعات مورد نیاز کاربر طراحی شده، اعمال شده است. در نسخه ی جدید، این نرم افزار به قابلیت نویسه خوانی نوری مجهز شده است. این قابلیت به بیان ساده عبارت است از بازشناسی خودکار متون موجود در تصاویر اسناد و تبدیل آنها به متون قابل جستجو و ویرایش توسط رایانه.

  • اضافه کردن سرویس فضای ابری iCloud برای نسخه ی جدید آفیس برای سیستم عامل شرکت اپل، iOS

onedrive-650-80

شرکت مایکروسافت نسبت به شرکت های دیگر، آن طور که انتظار می رفت، از برنامه های مرتبط با تاریخ و ساعت مثل Sunrise در تولیدات خود استفاده نکرده بود و منابع چندانی هم در این زمینه مصرف نکرده است. اما در این نسخه از آفیس، Office 365، از برنامه ی Sunrise، که سرویسی برای تاریخ و ساعت محسوب می شود، بهره برده است. به کار گرفتن این سرویس توسط شرکت مایکروسافت، با توجه به اهمیت جا به جایی، کار عاقلانه ای می باشد.

نسخه ی شخصی این نرم افزار را می توانید از سایت آمازون، به قیمت 47.19 دلار خریداری کنید. قابل استفاده توسط یک کاربر به مدت یک سال.

همچنین مایکروسافت نرم افزار Acompli که برای مدیریت اطلاعات شخصی فرد روی مبایل طراحی و پیاده سازی شده است را خرید، البته به سرعت نام این برنامه را به Outlook تغییر داد. علاوه بر این شرکت 6Wunderkinder را هم به دارایی ها ی خود اضافه کرد، شرکتی که تولید کننده ی نرم افزار پر طرفدار Wunderlist برای مدیریت برنامه های روزانه و تنظیم لیست کارهای شخصی و غیر شخصی، است.

کمپانی مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که به کاربران فعلی سرویس DropBox، (ارائه‌کننده ی خدمات میزبانی پرونده در وب که امکان همگام ‌سازی پرونده‌ها روی چند رایانه ی مختلف یا بین چند کاربر مختلف از طریق اینترنت را فراهم می‌کند) 100 گیگا بایت حافظه ی رایگان اختصاص داده است تا مانع کاربران از سرویس گرفتن از سرور های پر طرف دار حافظه ی ابری، شود.

در مورد آخرین تغییرات اعمال شده بر روی این برنامه توسط مایکروسافت باید به این نکته اشاره کرد که این شرکت در طول چند ماه اخیر در حال توسعه ی به روز رسانی های مربوط به تبادلات آنلاین بوده است. به این ترتیب پست ها ی الکترونیکی کاربران پس از گذشت یک مدت سی روزه به صورت خودکار پاک نخواهند شد. پیش از این پست هایی که پس از گذشت یک ماه برای پاک شدن انتخاب می شدند، به پوشه ای مختص پست های پاک شده انتقال داده می شدند، پیش از اینکه کاملاً و دایماً حذف شوند. اما به روز رسانی های جدید این امکان را به سیستم مدیریت می دهد تا این بازه ی زمانی ثابت سی روزه را به بازه ای با طول زمانی غیر ثابت، تغییر دهند، یا اینکه اصلاً این پست ها ی الکترونیکی را پاک نکنند.

علاوه بر این شرکت مایکروسافت در زمینه ی ضمیمه کردن فایل هم تغییراتی اعمال کرده است. پیش از این کاربران در هر پست الکترونیکی قادر به ضمیمه کردن فایل تا سایز 25 مگا بایت بودند، اما با این تغییرات قادرند در هر پست تا سایز 150 مگا بایت فایل ضمیمه کنند، یعنی 6 برابر بیشتر از قبل!

تغییرات بعدی راجع به محتوای ویدویی است. با ایجاد پورتال ویدیویی برای Office 365 این امکان برای تشکیلات و سازمان های تجاری و غیر تجاری فراهم شده تا در داخل سازمان ویدیو توزیع کنند. این سرویس تازه اضافه شده، رایگان است، سرویسی که کاربران تشکیلات اقتصادی را مورد هدف قرار داده است. در واقع هدف، فراهم کردن امکان به اشتراک گذاشتن ویدیو با در نظر گرفتن مسایل امنیتی در داخل سازمان ها است. برای پیاده سازی این سرویس، شرکت مایکروسافت از HTML5 استفاده کرد، همین باعث شده این سرویس قابل استفاده روی تمام دستگاه ها، از موبایل گرفته تا کامپیوتر های دسکتاپ، باشد. علاوه بر این، این شرکت در تلاش برای تولید برنامه ی مشابه سازگار برای کاربران سیستم عامل شرکت اپل، iOS، هم است.

مورد دیگر، سیستم مدیریتی و کنترلی برای دستگاه موبایل است. این سیستم به صورت رایگان عرضه می شود، دسته کم نسخه ی تبلیغاتی آن رایگان خواهد بود. با استفاده از این قابلیت تازه اضافه شده سیستم های مدیریتی قادرند دسترسی به داده و اطلاعات روی دستگاه ها و پلت فورم های مختلف بسیار، از طریق تلفن های هوشمند، با سیستم عامل ویندوز تلفن هوشمند، اندروید و یا iOS، کنترل و مدیریت کنند.

در زمینه امنیت به مورد دیگری هم می توان اشاره کرد. موردی که در اثر توافق و همکاری دو شرکت مایکروسافت و سامسونگ به دست آمد و آن این است که تمام برنامه های جمع شده در Office 365 در قالب Knox به بازار عرضه خواهند شد. Knox ویژگی ای امنیتی برای سیستم عاملاندروید است که توسط کمپانی سامسونگ تولید شده است. خدماتآن به این ترتیب عمل می کند که اطلاعات کار و اطلاعات شخصی را از هم تفکیک می‌کند.

شرکت مایکروسافت نسخه ی برنامه های آفیس سازگار با iPad و iPhone را به همراه نسخه ی پیش نمایشی از آفیس برای سیستم عامل اندروید عرضه کرده است. برای اینکه قادر به استفاده از تمام امکانات و قابلیت ها ی نسخه ی جدید آفیس باشید لازم است که حق اشتراک این نرم افزار را بپردازید. اما شرکت مایکروسافت راه دیگری را هم پیش رو گذاشته است، بدون پرداخت هزینه می توانید از نسخه ی آنلاین این بسته ی نرم افزاری استفاده کنید، اما در این شرایط تنها قادر به استفاده از امکانات و قابلیت ها ی اصلی و پایه ای آن هستید.

در اوایل ماه اکتبر 2014، شرکت مایکروسافت نسخه ی جدید آفیس، سرویس مدیریت ارتباط با مشتری به صورت آنلاین و پویا و سرویس Power BI، ارایه دهنده ی خدمات پیرامون داده و اطلاعات کاری مثل آنالیز، اشتراک و دسترسی، را یک جا و در قالب یک بسته به قیمت 42.79 دلار عرضه کرد.

به عنوان مورد آخر به این موضوع اشاره می شود که شرکت مایکروسافت امکان استفاده از حافظه ی نامحدود OneDrive را به کاربران استفاده کننده از Office 365 داده است. OneDrive که پیش‌تر با نام اسکای‌درایو شناخته شده بود یک سرویس میزبانی فایل است که به کاربران امکان آپلود کردن و همگام سازی فایل‌ها را در یک فضای ابری می‌دهد و از طریق مرورگر وب و یا سایر دستگاه‌های محلی می‌توان به فایل‌ها دسترسی داشت. این سرویس بخشی از خدمات آنلاین ویندوز لایو است و به کاربران این امکان را می‌دهد که فایل‌های خود را به صورت خصوصی، اشتراک با برخی افراد و یا به صورت عمومی آپلود کنند. برای دسترسی به فایل‌هایی که به صورت عمومی منتشر شده‌اند نیازی به حساب کاربری مایکروسافت نیست.

 

0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر