چگونه در سیستم عامل های اندروید ، iOS و ویندوز راه تبلیغات را ببندیم ؟!

چگونه در سیستم عامل های اندروید ، iOS و ویندوز راه تبلیغات را ببندیم ؟!

تبلیغات راهکاری است که به واسطه آن گوگل درآمد خود را تامین می کند و پروژه های بزرگ خود را عملی می سازد . با توجه به این واسطه درآمد ، تعجبی ندارد که دستگاه های اندروید این سازنده عادت های کاربر را دنبال و بر اساس این عادت ها ، آگهی های تبلیغاتی هدفمندی را برای کاربر ارسال کنند . البته گوگل تنها سازنده ای نیست که این کار را انجام می دهد . اپل و مایکروسافت نیز عادت های جست و جوی کاربر را دنبال می کنند تا سهمی از سفره تبلیغات داشته باشند . در این پروسه کاربر آگهی های بیشتری را در مورد مطلب مورد نظر خود دریافت می کند و شرکت های تبلیغاتی هم پول بیشتری را به جیب می زنند از این رو همه خوشحال هستند .

اما این پروسه در نهایت کاربر را خسته می کند زیرا کاربر تا مدتی ، حتی اگر که کالای مورد نظر خود را خریده باشد ، باز هم در هرمکانی با تعداد زیادی از آگهی های تبلیغاتی یک یا چند محصول روبرو می شود . در این خبر به ارائه روشی برای قطع کردن سیل این تبلیغات پرداخته شده است .

در سیستم عامل اندروید

mz238

- گزینه Google Settings را لمس کنید . این گزینه آیکونی می باشد که در داخل آن یک حرف "G" قرار دارد ؛ منو تنظیمات این گزینه نیز در مقایسه با منو تنظیمات عمومی دستگاه شکل متفاوتی دارد .

- در این مرحله به بخش Services>Ads بروید و گزینه Opt out of interest-based ads را فعال کنید .

- پس از انجام مرحله فوق گزینه Reset advertising ID را لمس نمایید .

در سیستم عامل iOS

mz239

- به قسمت تنظیمات (Settings) بروید .

- منو Privacy را باز کنید .

- در این منو قسمت Advertising را پیدا کنید . منو Advertising در انتهای منو Privacy قرار دارد .

- در این منو گزینه Limit Ad Tracking را فعال سازید .

- پس از انجام مرحله فوق ، گزینه Reset Advertising Identifier را لمس کنید .

در سیستم عامل ویندوز

mz240

از آنجایی که دستگاه های مجهز به ویندوز 10 و ویندوزهای قبلی از اکانت مایکروسافت کاربر استفاده می کنند ، کاربر باید علاوه بر تغییر دادن تنظیمات دستگاه خود در وب آدرس تبلیغاتی (ad ID) خود را نیز مجددا بازنشانی کند . در این سیستم عامل مراحل زیر باید دنبال شود :

- به قسمت Settings>Privacy>Advertising ویندوز فون خود مراجعه کنید .

- به قسمت Advertising ID بروید و گزینه Let apps use my advertising ID for experiences across apps را غیر فعال سازید ، سپس گزینه reset your advertising ID را لمس کنید .

- پس از انجام مراحل فوق به سایت http://choice.microsoft.com/en-US/opt-out بروید .

- حال از قسمت خاکستری رنگ Personalized ads wherever I use my Microsoft account که در سمت راست صفحه قرار دارد وارد اکانت مایکروسافت خود شوید .

- در این قسمت گزینه دریافت تبلیغات (ad tracking) را غیرفعال کنید .

پس از انجام مراحل فوق و بازنشانی آدرس تبلیغاتی ، کاربر یک شناسه جدید دریافت می کند که ارتباطی با جست و جوی های انجام شده پیشین وی ندارد از این رو دیگر تبلیغاتی به سایت ، ایمیل و یا مکان های مورد بازدید کاربر ارسال نمی شود .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر