آمازون کسب و کار تحویل جهانی در علی بابا (Alibaba) راه انداخت!

آمازون کسب و کار تحویل جهانی در علی بابا (Alibaba) راه انداخت!

گمانه زنی های انجام شده در هفته پیش حاکی از آن است که شرکت آمازون قصد راه اندازی یک حمل و نقل جهانی را دارد که با شرکت United Parcel Service و FedEx Crop در رقابت خواهد بود.


این پرسش مطرح شد که چرا این شرکت هواپیما اجاره و برای کسب و کار در اقیانوس اقدام کرده است. رئیس امور مالی برایان الساوسکی این ها را دلیل جاه طلبی های شرکت در ماه اخیر دانست! او گفت که شرکت به دنبال تکمیل بخش تحویل هستند نه جایگزین کردن آن! بررسی بلومبرگ نشان می دهد که در طول دوره ی اوج مانند فصل خرید کریسمس، این یک طرح به مراتب جسورانه است.
گزارشی به تیم ارشد مدیریت آمازون در سال 2013 گسترشی جهانی را با خدمات آمازون از قبیل ذخیره سازی، بسته بندی و حمل و نقل باری تجارت مستقل و فروش مستقل محصولات در وب سایت شرکت، پیش بینی کرده است. هم چنین در این گزارش یک شبکه ی جهانی پیش بینی شده است که کالا را از کارخانجات در چین و هند به در خانه ی مشتری در آتلانتا، نیویورک و لندن می رساند. پروژه که به آن قایق اژدها می گویند، اقدامی خلاقانه از طرف فردی است که نخواست نامش فاش شود چرا که این اطلاعات عمومی نیستند که فاش شوند.
صنعت تورم
این استراتژی بلند پروازانه نه تنها وعده داد که FedEx و UPS را به رقبای آمازون مبدل کند، بلکه گفته بود غول سیاتل در برابر همتای چینی خود علی بابا شکست خواهد خورد. هر دو شرکت در حال رقابت برای تسلط بر سرعت در حال رشد بازار تجارت الکترونیک هستند که با توجه به گزارش ماه ژوئن توسط Accenture، AliResearch و بازوی تحقیقاتی علی بابا، تا سال 2020 انتظار می رود به صنعتی با 1 ترلیون دلار ارزش و 900 میلیون خریدار تبدیل شود.
مدارک حاکی از آنند که آمازون با راه اندازی یک سرمایه گذاری جدید به نام زنجیره ی سرمایه گذاری جهانی توسط آمازون، در همین سال به اوج می رسد. کسب و کار جدید آمازون را در مرکز صنعتی منطقی قرار دهد که نه تنها شامل شرکت های باربری مانند FedEx و UPS است بلکه شامل عده ای واسطه است که مسئولیت رسیدگی به محموله و کاغذ بازی های مرتبط با تجارت را بر عهده دارند. آمازون برای دور زدن این کارگزاران، شروع به گردآوری جمعیتی شامل هزاران تاجر از سراسر جهان کرده است و پس از آن کامیون، هواپیما و کشتی هایی را هنگامی که نرخ ها کاهش یافته بودند خریداری کرده است. بازرگانان قادرند که به صورت آنلاین و یا از طریق دستگاه های موبایل با محموله در ارتباط باشند و خالق پدیده ای باشند که آمازون از آن به عنوان یک کلیک برای حمل و نقل بدون مرز برای کشتی های بین المللی، یاد می کند.
سهولت و شفافیت
گزارش سال 2013 می گوید: فروشندگان دیگر با DHL، UPS یا FedEx ارتباط برقرار نمی کنند بلکه مستقیما با آمازون در ارتباط اند. با وجود سهولت و شفافیت این واسطه و با توجه به قیمت رقابتی، انقلابی به وجود می آید و فروشندگان به FBA گله مند می شوند.
با توجه به اسناد، آمازون با حاملان سوم شخص همکاری می کند تا جایی که با تحت فشار قرار دادن تدریجی آن ها، تجارت به حجم مطلوبی برسد و آمازون بیاموزد که چگونه به تنهایی این کار را انجام دهد.
اگر تدارکات کسب و کار متوقف شود، خدمات مالی نیز می تواند با وام دادن آمازون به بازرگانان، پردازش پرداخت های بین المللی و بررسی شبکه های خود بین فروشندگان در آداب و رسوم متفاوت، تابع این شرایط باشد. این استراتژی کمپانی را به سمت سرویس های ابری (cloud services) بازتاب می دهد که شرکت را به صورت درونی و به تدریج توسعه می دهد به گونه ای که آمازون در حال حاضر به سرعت در حال رشد و سود آوری است. آمازون در روز های اخیر اصلا در مورد عملیات ابری خود اعلامیه ای نداده است به جای آن مستقیما به توسعه دهندگان نرم افزار ها عرضه شده است. شرکت هایی مانند Hewlett Packard، Dell و Microsoft تا حد زیادی این خطر را نادیده گرفته اند.
این مد کلاسیک آمازون است. کالین سباستین تحلیل گر شرکت Robert W . Baird & Co. این را می گوید. همچنین اظهار دارد که عملیات حمل و نقل جهانی می تواند به یک کسب و کار 400 میلیارد دلاری مبدل شود. آن ها با گام های کوچک در مسیری طولانی قدم بر می دارند، که موجب می شود شرکت هایی که به هر دلیلی می توانند مخل تلقی شوند تنها در حد انکار باقی بمانند. آمازون به ندرت گامی بزرگ به جلو بر می دارد که بازار را متعجب می سازد. سهام این شرکت در ساعت 12:23 بعد از ظهر در نیویورک 1.5% صقوط کرد و به 480.67 دلار رسید.

 1x 1


آمازون در سال 2013 پس از پیش بینی چشم انداز مثبت در جریان کالا از فروشندگان آمازون در یک کشور تا خریداران در کشوری دیگر استراتژی خود را به کار گرفت. شرکت سند اولیه را – یک پیشنهاد برای تیم اجرایی ارشد آمازون برای اهداف برنامه ریزی – این گونه توصیف کرد: سیستمی انقلابی که کل زنجیره ی منابع بین المللی را خودکار می کند و بسیاری از زباله های حاصل از استفاده از اسناد و حمل و نقل را از بین می برد.
کسب و کار جدید بر شبکه های تجار در کشور های سازنده مانند چین تکیه می کند و موجودیت خود را به مراکز حمل و نقلشان تحکم می کند. حجم زیاد کالا ها به این معنا است که آمازون می تواند با نرخ عمده فروشی بار بخرد و بسیاری از بازرگانان کوچک با تکیه بر پس انداز موفق خواهند شد. با اتوماتیک کردن حمل نقل های کاغذی، آمازون قادر به کاهش بیستر هزینه ها است و روند راحت تری را برای بازرگانان فراهم می کند.
اسناد حاکی از آنند که تجار در چین با چند ضربه بر روی گوشی های هوشمند خود، کامیون های آمازون را برای بار زدن محصولاتشان از کارخانه ها و انبار ها احضار می کنند. هنگامی که محموله ها به مقصد برسند، به طور مستقیم به شبکه های توزیع آمازون برای تحویل سریع آن ها به منازل متصل می شوند.
بازرگانان در چین و هند برای رسیدن به خریداران آنلاین در اروپا و ایالات متحده مشتاقند و عملیات قایق اژدها برای از بین بردن این فاصله کمک خواهد کرد.
در لایحه ای آمازون اعلام کرد که کسب و کار جدید تجارت مرزی را برای تجار کوچک تر میسر خواهد کرد و لازم نیست با زحمت این کار را انجام دهند. که به نوبه ی خود باعث می شود بسیاری محصولات دیگر آمازون در سراسر جهان در دسترس خریداران قرار گیرد.
سه سال پس از آن که آمازون چشم انداز بزرگ خود را برای یک کسب و کار پیشنهاد داد، نشانه هایی برای به ثمر رسیدن این طرح وجود داشت. ماه گذشته یک شرکت تدارکات در سان فرانسیسکو به نام Flexport وبلاگی منتشر کرد مبنی بر این که شرکت چینی آمازون در آمریکا به عنوان یک عامل مشترک حامل، قادر به ارائه ی خدمات حمل و نقل اقیانوسی به شرکت های دیگر به ارزش 350 میلیارد دلار در صنعت حمل و نقل است.
در ماه دسامبر، آمازون با توجه به صحبت های فردی که با این برنامه آشنا بود، برای کنترل بیشتر هزینه ها و تحویل محصولات، 20 دستگاه Boeing و 767 جت باربری را به سیستم حمل و نقل خود افزود.

مرضیه حقیقی

مرضیه حقیقی

مرضیه دانشجوی رشته ی کامپیوتر گرایش نرم افزار هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و تماشای فیلم می گذراند. از علاقه مندی های مرضیه موسیقی است. :)


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر