نقشه جهان تغییر کرد: دنیا از آنچه تاکنون فکر می کردیم بسیار بزرگتر است

نقشه جهان تغییر کرد: دنیا از آنچه تاکنون فکر می کردیم بسیار بزرگتر است

نقشه جهان تغییر کرد: دنیا از آنچه تاکنون فکر می کردیم بسیار بزرگتر است


این مجموعه کهکشان ها که تعداد آنها به بیش از صدها مورد می رسد، در فاصله 250 سال نوری از زمین قرار دارند، و این اولین بار است که دانشمندان اطلاعاتی درباره بسیاری از آنها بدست آورده اند. طبق نتایجی که به تازگی منتشر شده، تعداد این کهکشان به طور دقیق به 883 مورد می رسد.
این کهکشان ها با استفاده از تلکسوپ رادیویی سی سیرو پارکز و گیرنده ای جدید توسط تیمی متشکل از اخترشناسان در مرکز جهانی اخترشناسی در غرب استرالیا کشف شدند. دانشمندان با استفاده از این تلسکوپ و گیرنده موفق شدند از کهکشان شیری و موانع متعدد آن عبور کرده و دنیای ماورای آن را ببینند، و نتیجه کار آنها کشف صدها کهکشان جدید بوده است. جاذبه موجود در این کهکشان ها میلیاردها بار بیشتر از جاذبه خورشید است.
به دلیل وجود این نیروی جاذبه غیر قابل تصور، دانشمندان به این باور رسیده اند که این کهکشان ها منشأ پدیده "جاذبه عظیم" هستند. جاذبه عظیم همان پدیده ای است که کهکشان راه شیری را به آرامی به سوی خود جذب می کند. به طور مشخص، دو خوشه جدید با اسامی CW1 و CW2 و سه مرکز تجمع کهکشانی در این ناحیه مسئول این پدیده شناخته شده اند.
بشر تاکنون از وجود سی درصد از این 883 کهکشان بی خبر بوده است. لایه های غلیظ غبار و ستاره های متراکم تا به امروز مانع دیده شدن این کهکشان ها از سوی انسان ها بوده اند. اما دانشمندان با بهره گیری از این تلسکوپ جدید توانستند نه تنها کهکشان های جدیدی را کشف کنند، که تهیه نقشه آسمان را نیز با سرعت بسیاری بیشتری به پایان رساندند. نقشه جدید آسمان این بار سیزده بار سریع تر از دفعات پیشین تهیه شد.
پروفسور لیستر استیولی اسمیت، مدیر این تیم تحقیقاتی درباره پدیده جاذبه عظیم اینطور می گوید:
"ما به طور دقیق نمی دانیم که منشأ این نیروی گرانشی خارق العاده کجا است و علت آن چیست. اما می دانیم که در این منطقه جدید، کهکشان ها و خوشه های کهکشانی بسیار بزرگی وجود دارد و کل کهکشان راه شیری با سرعت بیش از دو میلیون کیلومتر در هر ساعت به سوی آنها در حرکت است."
دانشمندان همچنان به مطالعه این کهکشان های جدید و پدیده جاذبه عظیم ادامه خواهند داد تا پاسخی برای پرسش های بنیادین بشر پیدا کنند. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این باره هستید، جزییات بیشتری درباره این تحقیق در این صفحه قابل دسترس است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر