اپل کابل شارژ USB-C مک بوک 2015 را تعویض می کند !

اپل کابل شارژ USB-C مک بوک 2015 را تعویض می کند !

ظاهرا عیوب طراحی موجب اعمال این تغییر شده است !
استفاده از فناوری های جدید در وسایلی که به تولید انبوه می رسند ، همیشه بدون مشکل نبوده است . USB نوع C استاندارد دستگاه های مک بوک 2015 اپل نیز یکی از همین فناوری ها می باشد . اخیرا شرکت کاپرتینو (Cupertino) برنامه ای را راه اندازی کرده است تا بتواند برخی از کابل های USB نوع C را که به همراه لپ تاپ های 2015 اپل صادر شده است ، جایگزین سازد .

لپ تاپ هایی که کابل آن ها باید جایگزین شود از تاریخ 10 مارس (19 بهمن 1393) تا تاریخ 8 ژوئن (18 خرداد1394) به فروش رسیده اند . اپل دستورالعمل هایی را منتشر کرده است که نشان می دهد کدام یک از کاربران می توانند کابل های دستگاه های خود را تعویض کنند . افرادی که این کابل ها را به طور جداگانه خریده اند نیز شامل این برنامه می شوند .

اپل گفته است : " تعداد محدودی از کابل های شارژ اپل دستگاه های مک بوک که در ماه ژوئن سال 2015 به فروش رسیده اند ، از نظر طراحی معیوب هستند به همین دلیل کاربران در شارژ کردن دستگاه های خود با مشکل مواجه می شوند . "

نحوه دریافت کابل جدید

تمام آنچه کاربران باید به منظور دریافت یک کابل جدید سالم انجام دهند این است که شماره سریال مک بوک خود را برای اپل ارسال کنند . در صورتی که کاربران هنگام خریدن مک بوک ، آدرس خود را برای اپل فرستاده باشند ، کابل شارژ جدید خود را قبل از ماه مارس دریافت می کنند .

هیچ یک از کاربران از این که دستگاه های مک بوک 2015 تنها یک پورت شارژ دارند ، راضی نیستند با وجود این فناوری USB نوع C آینده بهتری را برای لپ تاپ ها و گوشی ها رقم می زند زیرا با استفاده از این فناوری کاربران می توانند اطلاعات خود را سریع تر انتقال دهند و همچنین دستگاه های خود را نیز سریع تر شارژ کنند . USB نوع C مزایای دیگری را نیز در اختیار کاربر می گذارد .

کابل لپ تاپ هایی که از تاریخ 8 ژوئن به بعد خریداری شده اند مشکل طراحی ندارند . کاربرانی که باید کابل های دستگاه های خود را تعویض کنند ، احتمالا مبلغی را نیز از طرف اپل دریافت می کنند . اپل ماه گذشته نیز تعدادی از آداپتورهای معیوب را جایگزین کرد .

مشخصات مک بوک حرفه ای 13 اینچی اپل مجهز به نمایشگر رتینا ( محصول اوایل سال 2015 )

مدل 2014 این لپ تاپ یکی از بهترین لپ تاپ های اپل بود با وجود این اپل عملکرد مدل 2015 این محصول را نیز ارتقاء داد . اگر که به دنبال یک مک بوک قوی ، کاربردی و قابل اطمینان هستید ، مک بوک جدید دستگاه مورد نظر شما می باشد .

مزایا :

- مجهز بودن به نمایشگر رتینا (Retina)

- داشتن پردازشگری سریع تر

- عملکرد فوق العاده باتری

عیوب :

- داشتن فورس تاچ قدیمی

- طراحی قدیمی

- داشتن فضای ذخیره سازی داخلی کم

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر