رشد بالای گوگل و مایکروسافت در زمینه فراهم‌کردن پلت‌فرم رایانش ابری

رشد بالای گوگل و مایکروسافت در زمینه فراهم‌کردن پلت‌فرم رایانش ابری

در زمینه‌ی فراهم‌کردن پلت‌فرم ابر رایانشی شرکت‌های مایکروسافت و گوگل سرعت رشد بالاتری دارند، اما این شرکت آمازون است که در کل بیشترین سهم بازار در این زمینه را به خود اختصاص داده‌اند.خدمات وب آمازون، در واقع مجموعه‌ای از خدمات ابر رایانشی هستند که پلت‌فرم ابر رایانشی را فراهم می‌کنند. بنا بر یک بررسی جدید خدمات وب آمازون در زمینه‌ی فراهم‌سازی سرویس ابررایانشی هنوز در راس قرار می‌گیرد، اما باید گفت که رقبای بزرگ آمازون در حال حاضر با سرعت بیشتری نسبت به آمازون در حال پیشروی هستند.


خدمات وب آمازون با در اختیار داشتن یک سوم از کل بازار در پایان سال گذشته در مقام نخست در زمینه‌ی فراهم‌سازی پلت‌فرم ابر رایانشی قرار گرفت. انتظار می‌رود که در سال جاری هم درصد سهم بازار خدمات وب آمازون مثل سال گذشته همان 31 درصد باقی بماند.
درصد سهم بازار خدمات وب آمازون هر سال یک افزایش 63 درصدی داشته است. این در حالی است که شرکت مایکروسافت با نرخ بالاتری سهم بازار خود را افزایش داده است و برای مایکروسافت این عدد 128 درصد است. حتی شرکت گوگل هم در این زمینه نسبت به آمازون سرعت بالاتری داشته است؛ به این ترتیب که برای شرکت گوگل، سهم بازار در زمینه‌ی فراهم‌کردن سرویس‌های ابررایانشی نسبت به سال گذشته افزایش 108 درصدی داشته است.


با توجه به این اعداد و نرخ رشد سهم بازار می‌توان نتیجه گرفت که به زودی در آینده آمازون مقام اول خود را در زمینه‌ی فراهم‌کردن سرویس‌های ابر رایانشی از دست خواهد داد. البته برخی هم بر این باورند که مایکروسافت و گوگل در این حیطه نسبت به آمازون خیلی عقب‌تر هستند به طوری که هرچند هم نرخ رشد بیشتری داشته باشند در آینده‌ی نزدیک جای آمازون را نخواهند گرفت.
در واقع پس از آمازون در مقام اول، شرکت مایکروسافت در مقام دوم در زمینه‌ی فراهم‌کردن سرویس‌های ابررایانشی قرار می‌گیرد و پس از آن در مقام سوم IBM قرار دارد. در مقام چهارم شرکت گوگل و نهایتاً در مقام پنجم شرکت Salesforce قرار دارد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر