IBM رایانش ابری برای تحلیل اطلاعات راه‌اندازی کرده است

IBM رایانش ابری برای  تحلیل اطلاعات راه‌اندازی کرده است

در تکنولوژی B2B مفاهیمی وجود دارد که در مقام قدرت قرار گرفته‌اند. از جمله‌ی این موارد می‌توان به ابر رایانشی و داده‌های عظیم اشاره کرد. مدل رایانشی بر پایه ی شبکه‌های رایانه‌ای مانند اینترنت است که الگویی تازه برای عرضه، مصرف و تحویل خدمات رایانشی (شامل زیرساخت، نرم‌افزار، بستر، و سایر منابع رایانشی) با به کارگیری شبکه ارائه می‌کند. در مورد داده‌های عظیم هم می‌توان چنین بیان کرد که اصطلاحی است که به مجموعهی داده‌هایی اطلاق می‌شود که مدیریت، کنترل و پردازش آنها فراتر از توانایی ابزارهای نرم‌افزاری در یک زمان قابل تحمل و مورد انتظار است.


آی‌بی‌ام اعلام کرده است که سرویس‌های تحت کلود خود را گسترش داده است و در حال حاضر حدود بیست‌و‌پنج سرویس برای توسعه‌دهندگان فراهم شده است. در واقع این سرویس‌ها به توسعه‌دهندگان این کمک را می‌کند تا برنامه‌های وب و موبایل را بسازند و مدیریت کنند.
سرویس‌های ابر آمیخته می‌تواند توسط چندین تامین‌کننده‌ی سرویس ابر فراهم شود. این سرویس‌ها بر مبنای تکنولوژی‌های متن‌باز، سیستم‌های باز که در بردارنده‌ی اطلاعات کمپانی و سازمان‌های دیگر و معماری باز که امکان جریان یافتن راحت اطلاعات بین سرویس‌های مختلف را فراهم می‌کند، می‌شود.  
سرویس‌های کلود جدید آی‌بی‌ام شامل این موارد می‌شود:
سرویس ساخت آی‌بی‌ام: یک پلت‌فرم مدیریت‌شده که برای کمک به تیم توسعه در راستای ایجاد سریع‌تر برنامه‌های وابسته به وب در نظر گرفته شده است. به این ترتیب که امکان ایجاد پایگاه داده‌ی آماده‌ی استفاده روی سرورها برای توسعه‌دهندگان فراهم شده است.
گراف آی‌بی‌ام: اولین سرویس پایگاه داده‌ی گراف کاملاً مدیریت شده روی وب سرور آپاچی. به کمک این سرویس امکان گسترش برنامه‌ها با توصیه‌های در لحظه، کشف تقلب و کاربردهای تحلیل شبکه و اینترنت اشیا فراهم شده است.
تحلیل پیش‌گویانه‌ی آی‌بی‌ام: سرویسی است که امکان ایجاد راحت مدل‌های یادگیری ماشین به کمک کتابخانه‌های گسترده در برنامه‌ها فراهم می‌کند.
تبادل تحلیل آی‌بی‌ام: تبادل اطلاعات باز که شامل کاتالوگی از بیش از صد و پنجاه مجموعه داده‌ی در دسترس که می‌تواند برای برنامه‌های تجمعی و تحلیلی استفاده شود.
رویکرد باز آی‌بی‌ام به این معنی است که هر یک از اعضای تیم داده می‌توانند یک سرویس اضافه و یا کم کنند، هر زمان که بخواهند؛ بسته به نیازی که احساس می‌شود.
در واقع سرویس‌های ابر رایانشی و داده‌ی آی‌بی‌ام سرویس‌های متنوعی هستند، محفظه‌ای با بیش از صد و پنجاه منبع داده‌ی رایگان و عمومی که شامل همه نوع داده‌ای از اطلاعات سرشماری گرفته تا اطلاعات مربوط به اقتصاد، می‌شود.
از فواید این منابع اطلاعاتی می‌توان به این مورد اشاره کرد که تحلیل‌گران بدون نیاز به کمک متخصصان آی‌تی قادر خواهند بود از اطلاعات بهره ببرند.
به عنوان نکته‌ی آخر باید اشاره کرد که آی‌بی‌ام در این مسیر رقبای زیادی دارد اما باید گفت که از جایگاه نسبی خوبی برخوردار است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر