فیس‌بوک در حال تعطیل‌کردن Parse است.

فیس‌بوک در حال تعطیل‌کردن Parse است.

بیشتر ناظران با شنیدن این خبر متحیرکننده که فیس‌بوک Parse را، سرویس میزبان برنامه که دو سال پیش به میان آمده بود تا توجه توسعه‌دهندگان موبایل را جلب کند، حذف خواهد کرد، به فکر فرو رفتند که چه دلیلی پشت این تصمیم فیس‌بوک است.


توسعه‌دهندگان به مدت یک سال زمان دارند تا برنامه‌های خود را از سرورهای فیس‌بوک بردارند و می‌توانند نسخه‌ی نرم‌افزاری Parse را دانلود کنند و آن‌ها را روی نود جی اس اجرا کنند. نود جی‌ اس یک چارچوب نرم‌افزاری ورودی/خروجی برای پایه ی رویداد برای موتور جاوااسکریپت وی۸ برای سکوهای شبه یونیکس است. در واقع پلتفرمی است بر مبنای موتور جاوا اسکریپت کروم که به منظور ایجاد برنامه های سریع و گسترش‌پذیر به وجود آمده است. به عبارت دیگر یک پلتفرم سبک و کارا برای پیاده‌سازی برنامه های در لحظه و مبتنی بر داده است که می توانند به راحتی روی سرورهای نامتمرکز اجرا شوند.
لغو Parse پس از یک سال پر مشغله برای آن رخ داد زمانی که تا اینترنت اشیا هم توسعه داده شده بود.
دو سال پیش اعلام شده بود که فیس‌بوک و Parse،  توسعه‌دهندگان را در جهت ساخت، رشد و درآمدزایی یاری خواهند کرد.
لغو Parse حتی با در نظرگرفتن یک سال برای وفق‌دادن با شرایط جدید، سایه‌ای بر روی روابط پیشروی فیس‌بوک با توسعه‌دهندگان به دنبال خواهد داشت؛ به ویژه زمانی که لازم است تا توسعه‌دهندگان را ترغیب کند تا نه تنها برنامه‌هایی در زمینه‌ی شبکه‌های اجتماعی و موبایل بلکه برنامه‌هایی در زمینه‌ی واقعیت مجازی، چت برای فیس‌بوک و واتس‌اپ ایجاد کنند.   
بدون Parse توسعه‌دهندگان تنها باید به جای دیگری بروند و هر آنچه  فیس‌بوک در این زمینه لازم دارد را ایجاد کنند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر