خاطرات ناخوشایند را به فراموشی بسپارید! آیا پژوهش ها به نتیجه خواهد رسید؟

خاطرات ناخوشایند را به فراموشی بسپارید! آیا پژوهش ها به نتیجه خواهد رسید؟

خاطرات ناخوشایند را به فراموشی بسپارید! آیا پژوهش ها به نتیجه خواهد رسید؟

کارگردان این مستند می گوید: "در طول تاریخ بشر، همواره از حافظه به عنوان یک نوار ضبط یاد شده که مدام اطلاعات را ثبت و بازپخش می کند. ولی امروزه، محققان راهی کشف کرده اند که حافظه را نرم و قابل انعطاف تر می کند به صورتی که می توان اطلاعات را بر روی آن نوشت. ما مکانیزم های دقیقی یافتیم که می تواند خاطرات ما را توضیح دهد و یا حتی کنترل کند."
یکی از فواید این تکنولوژی جدید، موضوعی در رابطه با یک پسر بچه 12 ساله به نام جک هاسلر است که در مستند به نمایش در آمده است. هاسلر، جزئیات هر چیزی از زندگی خود را از زمان هشت سالگی خود به یاد می آورد و کوچکترین فردی است که با این دستگاه تست شده است.
آندره فنتون، متخصص اعصاب که بر روی روش پاک کردن خاطرات رنج آور فکر می کند توضیح داده است: "فراموشی، یکی از مهمترین وظایفی است که مغز انجام می دهد. این خاطرات وقتی به مغز وارد می شوند مانند یک توده یخ شناور عمل می کنند."
روش هایی نیز وجود دارد که می توان از این تکنولوژی سواستفاده کرد مثلا ثبت مصنوعی خاطرات در ذهن افراد که می تواند یک فاجعه باشد. نظر شما در مورد این تکنولوژی چیست؟ آیا فکر می کنید زمانی فرا خواهد رسید که قادر به فراموش کردن چیزهایی که می خواهیم، باشیم؟

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر