آخرین گوشی ویندوز 10 مایکروسافت معرفی شد !

آخرین گوشی ویندوز 10 مایکروسافت معرفی شد !

لومیا 650 5 اینچی 200 دلاری !
مایکروسافت به منظور زیباتر کردن گوشی خود و جلب توجه کاربران تاجر ، لومیا 650 5 اینچی خود را ، که از یک نمایشگر OLED بهره می برد ، به یک قاب فلزی سبک وزن مجهز کرده است . لومیا 650 ، این سرباز رنج متوسط ، از لومیا 550 ابتدایی بسیار قوی تر است اما به سلاح های کانتینیوم و تصدیق سازی بیومتریک ویندوز هلو (Windows Hello) فرمانده خود ، لومیا 950 ، مجهز نیست .

مایکروسافت اخیرا اعلام کرده است که آخرین گوشی ویندوز 10 خود را ، که لومیا 650 می باشد ، از این هفته با قیمت 200 دلار در بازار عرضه می کند . این گوشی هوشمند برای آن دسته از کاربران طرفدار گوشی های ویندوز10 ساخته شده است که نیازی به همه زرق و برق های گوشی مایکروسافت لومیا 950 نظیر قابلیت های کانتینیوم و تصدیق سازی بیومتریک ویندوز هلو (Windows Hello) ندارند و در واقع تنها به دنبال یک گوشی قوی تر از لومیا 550 هستند .

مایکروسافت برای شیک تر کردن لومیا 650 و جلب توجه خریداران آن ، این گوشی هوشمند را که به یک نمایشگر 5 اینچی OLED مجهز است ، به یک قاب آلومینیومی مسلح کرده است که وزن و ضخامت آن را کم تر می کند . قاب لومیا 650 ، وزن این گوشی هوشمند را به 122 گرم و ضخامت آن را به 6.9 میلی متر رسانده است .

مایکروسافت این محصول را به مناسبت ایجاد تغییراتی در برنامه واحد تولیدی فنلاندی خود ساخته است . این شرکت که در حال حاضر سمت مدیریت اجرایی آن را ساتیا نادلا برعهده دارد ، می خواهد گوشی های لومیای کمتری بسازد و بر روی تولید خدمات کلود ( cloud ) مایکروسافت و ساخت نرم افزارهایی مانند صفحه کلید سوئیفت کی (SwiftKey ) برای سیستم عامل های اندروید و iOS متمرکز شود . ظاهرا فناوری این نرم افزار با فناوری صفحه کلید iOS وورد فلو ( WordFlow ) ، که مایکروسافت در حال ساخت آن است ، یکپارچه شده است .

مایکروسافت تغییراتی را در مشخصات فنی لومیا 650 نیز اعمال کرده است . خبرای های منتشر شده به این مطلب اشاره دارند که این دستگاه تنها قرار است در رنگ های مشکی و یا سفید مات و با یک دوربین 8 مگاپیکسلی اصلی و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در بازار عرضه شود . لومیا 650 به یک پردازشگر 212 کوالکوم اسنپدراگون 1.3GHz ، یک نمایشگر 1280 در 720 پیکسلی AMOLED ، رم 1 گیگابایتی ، حافظه داخلی 16 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه microSD ، باتری جداشدنی 2,000mAh و قابلیت پشتیبانی رادیو اف ام مجهز است . کاربران می توانند حافظه داخلی این گوشی هوشمند را با استفاده از کارت های حافظه تا 200 گیگابایت افزایش دهند .

مایکروسافت اعلام کرده است که در نظر دارد لومیا 650 را با سیستم عامل ویندوز 10 در بازار عرضه کند تا به واسطه این کار میزان فروش این ویندوز فون را بالاتر ببرد . ویندوز 10 تا به حال بر روی 200 میلیون دستگاه نصب شده است که سهم گوشی های لومیا ، که تنها موبایل های مجهز به این سیستم عامل می باشند ، 4.5 میلیون دستگاه است .

سازنده ردموندی هنوز تاریخی را برای عرضه لومیا 650 در آمریکا تعیین نکرده است اما در نظر دارد این گوشی هوشمند را از هفته آینده در برخی از بازار های اروپایی بدون افزودن مالیات با قیمت 200 دلار عرضه کند . این گوشی هوشمند در آلمان با احتساب مالیات با قیمت 229 یورو ( در حدود 257 دلار ) به فروش خواهد رسید .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر