اپلیکیشن ریموت اپل، جایگزینی کامل برای ریموت سخت افزاری اپل

اپلیکیشن ریموت اپل، جایگزینی کامل برای ریموت سخت افزاری اپل

مدت کوتاهی پس از انتشار نسخه پنجم تلویزیون های اپل، این شرکت برنامه ریموت اپل را برای انجام وظایف مشخصی مانند وارد کردن رمزعبور، به روزرسانیکرد ولی در مقایسه با ریموت های واقعی، عملکرد این برنامه محدود شده بود ولی در اواخر امسال، این برنامه مفیدتر خواهد شد.


ادی کیو، نائب رئیس بخش ارشد نرم افزار اپل، گفته است اپل هم اکنون در حال کار کردن بر روی یک برنامه ریموت جدید برای آیفون است. کریگ فدریگی، همکاری کیو در اپل، می گوید برنامه جدید، برخلاف برنامه فعلی، می تواند یک جایگزین کامل برای ریموت سخت افزاری جدید باشد که همه عملکردها از Siri گرفته تا دستورات حرکتی ترک پد را پشتیبانی می کند.
این برنامه حتی شامل بازی می باشد و قابلیت استفاده از آیفون به عنوان کنترل کننده در بازی های دو نفره را در اختیار قرار می دهد. کیو می گوید هر فرد می تواند یک گوشی و در واقع یک ریموت داشته باشد. هیچکدام از این دو نفر، یعنی کیو و فدریگی، در مورد زمان انتشار این برنامه ریموت سخنی نگفته اند ولی مدت زمان زیادی نباید منتظر ماند، زیرا گفته شده است که این برنامه در چند ماه آینده منتشر خواهد شد.
این برنامه ریموت به روزرسانی شده، تنها راه کنترل تلویزیون اپل نخواهد بود. هفته گذشته، نسخه بتای tvOS9.2 بروزرسانی شد که از دستورات صوتی نیز پشتیبانی می کرد و وارد کردن اطلاعات مانند کلمه و رمز عبور را بسیار راحت تر از ریموت های استاندارد کرده بود. گفته نشده است که زمان بروزرسانی این برنامه دقیقا چه تاریخی خواهد بود ولی انتظار می رود که در بهار نسخه جدید منتشر شود.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر