درایور های SQL Server سیستم های PHP و ODBC به روز رسانی شدند .

درایور های SQL Server سیستم های PHP و ODBC به روز رسانی شدند .

شرکت مایکروسافت نسخه آزمایشی آخرین مدل از درایور های PHP و SQL Server آینده را به نمایش گذاشته و وارد بازار کرده است . این شرکت همچنین نسخه عمومی درایور ODBC SQL Server مخصوص Windows و Linux را نیز بیرون داده است .


Microsoft Driver 4.0 مخصوص PHP و SQL Server یک پیش نمایش فنی است و کاربران با استفاده از آن قادر خواهند بود تا از طریق برنامه کاربردی PHP 7 به SQL Server ، Azure SQL Database و Azure SQL DW دسترسی داشته باشند .
عمده ترین تغییری که در این نکته صورت گرفته است فراهم شدن پشتیبانی برای PHP 7 می باشد که هم پشتیبانی threadsafe و هم پشتیبانی non-threadsafe را شامل می شود . طراحان این مجموعه قصد دارند تا به نسخه های بعدی این سیستم PDO Support را نیز اضافه بکنند و از طریق همین برنامه هایی که برای یک پورت طراحی می شود پشتیبانی های هر چه بیشتری برای ویژگی های SQL Server 2016 مانند توانایی برای کنترل داده "Always Encrypted" فراهم بکنند .
این پیش نمایش ها هم اکنون در Github در دسترس قرار دارند .
نمونه دیگر درایو مایکروسافت که در دسترسی به SQL Server مطرح است پیش نمایش عمومی فنی Microsoft ODBC Driver 13 برای SQL Server روی Windows و Linux است که توضیع کننده های Ubuntu ، RedHat و SUSE آن را پشتیبانی می نمایند . برنامه نویسان و طراحان می گویند که درایور جدید به روز رسانی شده امکان دسترسی داده ای به Microsoft SQL Server و Microsoft Azure SQL Database را از طریق ODBC بر روی پلتفرم های Windows و Linux فراهم می نماید .
مهمترین و اصلی ترین به روز رسانی که بر روی درایور ODBC جدید انجام شده است همان توانایی استفاده از Always Encrypted می باشد که در این درایور به خوبی امکان پذیر است . این امر یک خصوصیت امنیتی جدیدی برای SQL Server 2016 و Azure SQL Database به شمار می رود و باعث می شود که داده های حساس در نوشته های ساده و معمولی محتوای SQL Server نمایش داده نشوند و بدین ترتیب از امنیت بیشتری برخوردار باشند . این ویژگی به کاربران اجازه خواهد داد تا داده ها را در برنامه های کاربردی به رمز در بیاورند تا بدین وسیله SQL Server تنها بتواند داده های کد گذاری شده را کنترل بکند و توان کنترل کمیت های نوشته های ساده را نداشته باشد .
به این معنی که در صورتی که محتوای SQL و یا ماشین میزبان در معرض حمله قرار بگیرند ، عامل حمله کننده تنها رمز نوشته های کد گذاری شده ی داده های حساس را مشاهده خواهد کرد و سایر اطلاعات خام برای وی نمایش داده نمی شوند . با این وجود اگر کاربری بخواهد که از ویژگی های Always Encrypted استفاده بکند آنگاه برای کار با SQL Server Preview باید یک درایور پشتیبانی شونده مانند ADO.NET و یا ODBC 13 Driver را به کار بگیرد .این درایور ها باعث می شوند تا کاربران بتوانند داده نوشته های ساده را کد گذاری نموده و سپس فایل های کد گذاری شده را درون SQL Server 2016 و یا Azure SQL Database ذخیره نمایند . پس از این کار برای برگرداندن داده ها به حالت اول می تواند با استفاده از یکی از درایور ها آن را از حالت کد خارج نموده و به داده نوشته ساده تبدیل نماید .
این درایور جدید علاوه بر پشتیبانی هایی که در بالا به آن اشاره شد قادر است Internationalized Domain Names (IDNs) را نیز پشتیبانی نماید که به سرور وب شما اجازه خواهد داد تا برای نام سرور از نماد ها و حروف Unicode استفاده بکند و این یعنی اینکه زبان های بیشتری در این زمینه مورد پشتیبانی قرار می گیرند . درایور جدید باعث می شود تا کاربر بتواند در صورت نیاز Unicode serverName را در حین ارتباط به رمز گذاری سازگار ASCII ( Punycode ) تبدیل نماید .
پشتیبانی Ubuntu در درایور های Linux ODBC هم چیز جدیدی است و قبل از این سابقه نداشته است و RedHat و SUSE را به همدیگر متصل می نماید . نسخه جدید همچنین درایور ها را به پشتیبانی 2.3.1 درایور اداره کننده unixODBC به روز رسانی می کند .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر