کنگره جهانی موبایل 2016: تازه ها، گوشی های هوشمند، تکنولوژی های پوشیدنی که انتظار می رود در 2016 MWC دیده شود

کنگره جهانی موبایل 2016: تازه ها، گوشی های هوشمند، تکنولوژی های پوشیدنی که انتظار می رود در 2016 MWC دیده شود

کنگره جهانی موبایل یا MWC نمایشگاه تجاری بسیار بزرگی در دنیای موبایل است که هر ساله برگزار می شود. امسال انتظار می رود که شرکت های بزرگ تکنولوژی از محصولات جدید خود در این نمایشگاه پرده برداری کنند.کنگره جهانی موبایل یا MWC بزرگترین نمایشگاه تجاری موبایل است. در چند سال اخیر، هرساله در اواخر ماه فوریه ( اسفند ماه) در شهر بارسلون بهترین ها در زمینه گوشی های همراه و دیگر تکنولوژيی قابل حمل دنیا در این نمایشگاه  به نمایش گذاشته می شوند. این کنگره هر ساله توسط GSMA برگذار می شود و در سال 2016 انتظار می رود که از بعضی از بزرگترین گوشی های هوشمند رونمایی شود. بعضی از گوشی هایی که مدت هاست در مورد آن ها صحبت می شود.

بلک بری در MWC 2016
بلک بری چیز زیادی در مورد گوشی هایش در  CES 2016 نگفته است، به جز این که انتظار می رود که به جای BB 10 دستگاه های اندروید خود، به علاوه بلک بری پریو را معرفی کند.  
شایعات از یک گوشی کندی- بار لمسی و تایپی با نام بلک بری وینا (BlackBerry Vienna) خبر می دهند. به نظر می رسد که یک گوشی اندرویدی مبتنی بر لیپ است که شامل صفحه کلید نیز می شود. با تلاش بلک بری برای بازگشتن به بازار، کنگره جهانی موبایل 2016 می تواند برای این شرکت بسیار مهم باشد.

گوگل در MWC 2016
اندروید گوگل در همه سالن ها و راهرو های MWC رخنه کرده است، همچنین این شرکت همیشه غرفه های کوچکی برای ملاقات های تجاری نیز دارد . این شرکت می تواند در این کنگره نقش بسیار مهمی را ایفا کند.
البته انتظار نمی رود که آن ها چیزی را معرفی کنند، چرا که معمولا این کار را در گوگل I/O انجام می دهند. اما می توانید انتظار خبرهای جدید، در هر زمینه  و در همه بخش های MWC داشته باشید.

HTC در MWC 2016
وان ام 9 (One M9)  که در 2015 MWC معرفی شد ، به موفقیتی که HTC می خواست نرسید ، به همین دلیل با کمی تغییر مدتی بعد وان ای9 (One A9) را ارائه داد. انتظار می رود که در سال 2016 این شرکت از HTC وان ام 10/ پرفیوم (One M10/Perfume)  پرده برداری کند.
گفته می شود که HTC قصد دارد این گوشی را در ماه آوریل ( اردیبهشت) معرفی کند، بنابراین این احتمال می رود که در این کنگره Vive و جعبه سلامتی UA را معرفی کند. البته صحبت هایی نیز در مورد دیزایر تی 7 (Desire T7) شده است که یک تبلت نسبتا معمولی محسوب می شود.

هواوی در MWC 2016
هواوی موجی جدید در صنعت گوشی های همراه ایجاد کرده است و با تولید گوشی های بسیار خوب در سال 2015 مانند نکسوس 6P، میت اس (Mate S ) و ارائه میت 8 (Mate 8) در سال 2016 به موفقیت های خوبی دست یافته است.
آنچه از هواوی انتظار می رود، ارائه یک گوشی خوب معمولی است. که آن هواوی P9 می باشد. البته با وجود گوشی های بسیار خوبی که موجود است ، استراتژی هواوی این است که همه آن ها را با هم ارائه دهد، البته شایعه ها از حالا برای این شرکت شروع شده اند.
البته در میان گمانه زنی ها گفته می شود که P9 در MWC به نمایش گذاشته نخواهد شد، اما ممکن است که هواوی در عوض نوت بوک دوگانه اش را به در این کنگره معرفی کند. همچنین کنفرانسی نیز برای این شرکت برای یک شنبه 21 فوریه( 2 اسفند)  در نظر گرفته شده است.

لنوو و موتورولا در MWC 2016
لنوو در حال کنار گذاشتن برند موتورولا و تمرکز روی نام موتو است. با موفقیت بسیار در زمینه گوشی های هوشمند، به نظر می رسد که لنورو قرار است در MWC حضور داشته باشد، اما این بار برند گوشی های هوشمند خود را معرفی می کند.
اگر این شرکت قصد معرفی گوشی های موتو خود را داشته باشد، احتمالا گوشی های موتوE (Moto E) را معرفی کند. البته این شرکت دستگاه های جدید خود را خارج از این نمایشگاه تجاری معرفی کرده است.

LG در MWC 2016
LG اعلام کرده است که به زودی محصول جدید خود را معرفی خواهد کرد، LG G5. این شرکت نشستی خبری، روز یک شنبه 21 فوریه ( 2 اسفند) خواهد داشت که انتظار می رود همه جزئیات در این نشست بیان شود.
این گوشی در زمینه تغییر در طراحی در گوشی های این شرکت، قدمی رو به جلو برداشته است. گفته می شود که طراحی این گوشی ها به طور کلی مدولار است و بدنه آن فلزی است، اما باتری آن قابل تعویض است. صفحه نمایش آن نیز مانند LG V10 دوگانه است و همچنین دارای دو دوربین پشت است.
شرکت LG ترجیح می دهد که زودتر محصولات خود را معرفی کند و از قبل گوشی های هوشمند سری X خود را معرفی کرده است. این دستگاه های نسبتا معمولی یک قابلیت بسیار خاص دارند، اگر دوربین خوب و کم هزینه می خواهید سری X بسیار برای شما مناسب است. اگر صفحه نمایش خوب برای شما مهم است، می توانید روی  صفحه نمایش X حساب کنید.

مایکروسافت در MWC 2016
اخیرا مایکروسافت حرکت بزرگی را آغاز کرده است، تغییر به ویندوز 10 . این شرکت همچنین قصد دارد که یک پلت فرم را برای همه سخت افزار هایش پیاده سازی کند. البته گوشی های این شرکت شروع خیلی خوبی نداشته اند و انتظار به روز رسانی هایی برای گوشی های ویندوز 8 می رود. همچنین نظر منتقدین در مورد گوشی های ویندوز10  خیلی خوب نبوده است.
مایکروسافت قصد دارد که سری دستگاه های لومیا 650 خود را گسترش دهد. همچنین زمزمه هایی در مورد گوشی لومیا 750 و نیز 850 نیز شنیده می شود. در اضافه، شایعاتی در مورد گوشی های سورفیس نیز وجود دارد.

 

سامسونگ در MWC 2016
سامسونگ اعلام کرده است که سامسونگ گلکسی جدید در MWC 2016 به نمایش گذاشته خواهد شد. احتمالا این شرکت قصد دارد ازسامسونگ گلکسی اس 7 ، گلکسی اس اج و گلکسی اس پلاس پرده برداری کند.
همچنین شاید شاهد یک تکنولوژی پوشیدنی مخصوص ورزش، مبتنی بر طراحی ساعت هوشمند گیر اس 2 (Gear S2) و همچنین VR گیر باشیم. همچنین شایعاتی در این زمینه وجود دارد که سامسونگ قصد دارد دوربین 360 درجه خود را نیز برای ضبط محتوای VR معرفی کند.

موبایل سونی در MWC 2016
سونی هیچ گاه از به روز رسانی های دستگاه ها خود دست بر نمی دارد، اما با وجود معرفی سری Z5 در IFA 2015  به نظر نمی رسد که این شرکت فعلا چیزی برای ارائه داشته باشد. البته نمی توان در مورد سونی هیچ گاه چنین حرفی را با قطعیت زد. البته این شرکت برنامه هایی نیز دارد، چرا که این نشستی خبری را در روز دوشنبه برای خود تنظیم کرده است.
البته اسمارت واچ 3(SmartWatch 3) کمی قدیمی شده است، در نتیجه شاید در MWC بیشتر شاهد تکنولوژی های پوشیدنی از این شرکت باشیم. همچنین ممکن است به روز رسانی هایی را در مورد تبلت ها ببینیم: تبلت اکسپریا Z3 اکنون دو ساله شده است. همچنین ممکن است چیزهایی جدید در مورد گوشی های اکسپریا M ارائه شود. شایعات کمی در این زمینه شنیده شده است، اما صحبت هایی در مورد اکسپریا Z6 شده است.

کوالکام در MWC 2016
انتظار می رود که کوالکام اسنپ دراگون 820 (Snapdragon 820 ) را در  MWC 2016 معرفی کند. اولین  گوشی های SD820 ، LeTV Le Max Pro را در  CES 2016 دیدیم، اما انتظار بیشتری در مورد قدرت و بازده در گوشی های جدید این شرکت در MWC می رود.
اما در مورد تکنولوژی های پوشیدنی ، با وجود شراکت اینتل با شرکت هایی ماند هور(Heuer) ، نیو بالانس (New Balance) و فاسیل (Fossil) ، احتمالا کوالکام روی نکته که این شرکت تعداد بسیار بالایی از دستگاه های پوشیدنی اندروید را تقویت می کند اشاره کند. این شرکت هم اکنون تراشه ای که مخصوص تکنولوژی پوشیدنی اسنپ درگون ور(Snapdragon Wear) است را معرفی کرده است.

MWC 2016 چه زمانی است؟
کنگره جهانی موبایل در تاریخ 22 تا 25فوریه  ( سه تا پنج اسفند ) سال 2016 برگزار می شود.
معمولا یک شنبه قبل از شروع مراسم روز بسیار مهمی است. در نتیجه تاریخ 21 فوریه ( 2 اسفند) را از دست ندهید چرا که نشست های خبری بسیار مهمی در این تاریخ صورت می گیرند.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر