آیا می دانستید که می توانید در فیسبوک مسنجر شطرنج بازی کنید؟

آیا می دانستید که می توانید در فیسبوک مسنجر شطرنج بازی کنید؟

اگر مکالماتتان خسته کننده شده است و یا دوست دارید با دوستان فیسبوک خود کاری جالب انجام دهید، می توانید در فیسبوک مسنجر، بدون نیاز به هیچ نرم افزار اضافی شطرنج بازی کنید.فیسبوک مسنجر ابزاری بسیار عالی برای چت کردن با دوستان است، و با استفاده از اپلیکیشن های مسنجر می توانید قابلیت های آن را بسیار بالا ببرید. با این حال، در فیسبوک مسنجر تعدادی ترفند می توان پیاده کرد که نیاز به هیچ نرم افزار دیگری ندارد. برای طرفداران شطرنج یک خبر بسیار خوب وجود دارد و آن این است که حال می توانند درون مسنجر شطرنج بازی کنند. فقط کافی است که  @fbchess play را در پنجره چت تایپ کنید و بازی را با دوستانتان شروع کنید. این ترفند روی هر پلت فرمی ( مسنجر برای iOS، اندروید و روی وب) قابل پیاده سازی است.


شاید این کار روی گوشی کمی سنگین به نظر برسد، اما در این بازی شطرنج از تماس لمسی استفاده نمی شود. در عوض، برای حرکت دادن مهره ها باید فرمان مورد نظر را تایپ کنید؛ برای مثال، @fbchess Pb4 سرباز شما را که در ستون ب در ردیف 4 است را حرکت می دهد. برای حرکت های پایه همین فرمان کافی است، ولی اگر بخواهید که حرکت های خاص انجام دهید به فرمان های دیگر نیاز دارید. فقط کافی است که @fbchess help را تایپ کنید تا لیستی از کارهایی که می توانید انجام دهید را ببینید.
راه های بسیار زیادی برای بازی شطرنج، بدون نیاز به نشستن رو به روی رقیبتان وجود دارد، که شامل بازی از طریق ایمیل، استفاده از وب سایت و یا اپلیکیشن های مخصوص می شود، ولی بازی روی مسنجر به این معنی است که می توانید با هر کس که در فیسبوک می شناسید شطرنج بازی کنید.
این یک پلت فرم همگانی است و نیازی به هیچ گونه تنظیمات ندارد، که بسیار کار را راحت می کند. دفعه بعد که مکالماتتان خسته کننده شد و یا چیزی برای گفتن نداشتید این کار را انجام دهید، در میان دوستانتان حتما کسانی هستند که طرفدار شطرنج هستند.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر