نمونه ای جذاب از گوشی های انعطاف پذیر!!!!

نمونه ای جذاب از گوشی های انعطاف پذیر!!!!

عکسی که مشاهده می کنید، مربوط به نمونه ی اولیه ای از موبایل های انعطاف پذیر است که در دانشگاه کوینز (Queens) کانادا طراحی شده است. این نمونه، ReFlex نامیده شده است. برای طراحی این موبایل، یک صفحه نمایش OLED انعطاف پذیر، ساخته شده توسط شرکت LG، در بین دو صفحه ی سخت افزاری قرار گرفته است که باعث می شود این موبایل نسبت به سایر موبایل های موجود در بازار، باریک تر و بلندتر به نظر برسد. در این صفحه نمایش، سنسورهای خمیدگی مخصوصی به کار رفته است، بنابراین زمانی که این صفحه خم می شود، میزان فشار بر صفحه توسط این حسگرها محاسبه می شود. علاوه بر این، فیدبک های لمسی دریافت شده از این سیستم، به صورت لرزش (ویبره)، میزان تنش ایجاد شده را بازسازی می کنند.


گوشی های انعطاف پذیر، قابلیت های جدیدی را به نسل موبایل های آینده اضافه می کنند. برای مثال، در بازی Angry Birds، دیگر خبری از عقب کشیدن پرندگان روی منجنیق نیست، بلکه کافی است گوشی را خم کرده تا پرندگان را به عقب کشیده و آماده ی پرتاب کنید. هر چه بیشتر این موبایل را خم کنید، فیدبک فشاری بیشتری را دریافت خواهید کرد و در زمان پرتاب پرنده، یک لرزش ناگهانی احساس خواهید نمود.
علاوه بر این، خواندن کتاب های الکترونیکی نیز متفاوت خواهد بود.تصور کنید برای رفتن به صفحه ی بعد، به جای کشیدن انگشت بر روی صفحه، گوشی موبایل خود را خم کنید. فیدبک لمسی به شما اطلاع می دهد که چه زمانی به صفحه ی بعد رفته اید. هر چه بیشتر گوشی موبایل خود را خم کنید، صفحات با سرعت بیشتری ورق میخورند.
ReFlex فقط یک نمونه ی اولیه از این طرح می باشد. مشخص نیست این نمونه وارد عرصه ی تجاری شود یا نه، ولی دکتر Vertegaal تخمین زده است که این موبایل ها ظرف 5 سال آینده وارد بازار شوند. شرکت های LG و Samsung نیز بر روی موبایل های انعطاف پذیر کار می کنند. با دیدن این نمونه ی اولیه، می توان حدس زد که تکنولوژی استفاده از تلفن در آینده ای نه چندان دور، به کلی تغییر خواهد کرد.

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر