چگونه یک کامپیوتر بازی بسازیم

چگونه یک کامپیوتر بازی بسازیم

اگر کامپیوتری می خواهید که بتوانید با آن به طور حرفه ای بازی کنید، سیستمی لازم دارید که کمی از سیستم های معمولی قوی تر و پیشرفته تر است. اما برای ساخت این سیستم به چه اجزایی نیاز دارید؟ساختن یک کامپیوتر بازی کار بسیار جذابی است. شاید برای شما سوال باشد که کدام قسمت ها برای عملکرد بازی مهم تر است. با خواندن مقاله زیر، می توانید با هر میزان پولی که دارید یک کامپیوتر بازی بسازید.

متد 1: جمع آوری قطعات
1•    مشخص کنید که از چه پردازنده (CPU) می خواهید برای سیستم خود استفاده کنید. در حال حاضر اصلی ترین سازندگان CPU اینتل و AMD می باشند. شاید به صرفه تر باشد که معیار ها را مشخص کنید و هزینه آن ها را نیز بسنجید.
•    در حال حاضر اینتل i5، از نظر قیمت و عملکرد بهترین گزینه است. i7 قوی تر است اما هزینه آن بسیار بالاتر است. 


•    یک گزینه دیگر AMD Athlon II X4 640  است، اما Intel Core i3-3220 گزینه حرفه ای تری است.
2•    مادربوردی پیدا کنید که پردازنده شما را پشتیبانی کند. برای انتخاب یک مادربورد سوکت پردازنده ( برای مثال LGA 775) ، نوع ماژول حافظه ( برای مثال 240-pin) و فرکانس رم ( برای مثال  MHz 1066) را یادداشت کنید. بعضی از مادربورد ها قابلیت هایی مانند HDMI و فایروایر دارند، پس در صورت تمایل می توانید مادربوردی بیابید که این قابلیت ها را داشته باشد.
•    مواظب رم با فرکانس بالا باشید. شاید به نظر برسد که هر جزئی از کامپیوتر که سخت تر و یا سریع تر کار می کند بهتر است، اما همیشه اینطور نیست. مزایای رم با فرکانس بالا تا حدی متناقض هستند و خیلی زود خراب می شوند. قبل از خرید حواستان به این موضوع باشد.
•    باید شماره پین های خود را یاد داشت کنید. پین های بیشتر به معنی عملکرد بهتر نیست. همین را در مورد سوکت پردازنده  نیز می توان گفت: انواع مختلف الزاما بیان گر عملکرد نیستند. 


3-    رم کافی ، به اندازه نیاز خود بگیرید. داشتن رم بیشتر، روی حافظه دسکتاپ، عملکرد بهتر و زمان بارگذاری کمتری را به همراه خواهد داشت. حافظه خود را با توجه به میزان پولی که دارید از شرکتی که می شناسید خریداری کنید. سازندگان حافظه بسیار زیادی وجود دارند ولی فقط تعداد محدودی در میان آن ها محصولات با کیفیت می سازند.


•    حافظه کافی برای اجرای اپلیکیشن های خود خریداری کنید. به یاد داشته باشید که وقتی روی یک بازی نوشته می شود که 1 گیگابایت کافی است، به این معنی است که این مقدار کافی است که این بازی بد اجرا شود. اگر می خواهید که بازی ها خوب اجرا شوند، باید بیش از حد نیاز حافظه داشته باشید.
•    CPU های 32 بیتی، فقط تا 3 گیگابایت رم را پشتیبانی می کنند، CPU های 64 بیتی بیشتر از این رقم را پشتیبانی می کنند.
•    حافظه DDR2 کانال دوگانه اجرا می کند، پس به یاد داشته باشید که حافظه جفت خریداری کنید: 2 حافظه 512 مگابایتی از یک حافظه یک گیگابایتی بهتر عمل می کند. نوع پین را یادداشت کنید. استیک های 184-پین (1) DDR، 240-پین DDR2 می باشد. کمی در مورد مادربورد انتخابی خود تحقیق کنید تا بفهمید که چه چیزی را پشتیبانی می کند. 


4-    یک کارت ویدئو انتخاب کنید.
این شاید یکی از مهم ترین و سخت ترین تصمیم هایی است که باید بگیرید چرا که کارت ویدئو های متنوعی در بازار موجود است. بهترین راه برای فهمیدن کارتی که می خواهید این است که نظراتی که در مورد آن کارت ها نوشته شده را بخوانید. در حال حاظر دو شرکت بزرگ و معتبر کارت ویدئو ATI و NVIDIA می باشند، اما دیگر شرکت ها مانند Sapphire و eVGA مجوز ساخت این کارت ها را دارند.
•    در حال حاظر Radeon HD 6670 DDR3 کارت گرافیک مبتدی خوبی است. GeForce GTX 650 Ti Boost 2 GB کارتی متوسط است. GeForce GTX 780 گزینه ای بسیار حرفه ای است.
•    در مورد کارت های NVIDIA پیچیدگی هایی وجود دارد که کسانی که به طور حرفه ای بازی کامپیوتری می کنند آن را بیشتر توصیه می کنند. بالا بودن شماره کارت به معنای بهتر بودن آن نیست. یک GeForce 7950 بسیار بهتر از یک GeForce 8500 می باشد. شماره اول بیانگر سری کارت می باشد، در حالی که دومی و گاهی سومی بیانگر سطح عملکرد آن است.
•    اگر می خواهید کیفیت بازیتان خیلی خوب باشد، و مادربوردی دارید که می تواند آن را پشتیبانی کند، دو کارت یکسان از یک شرکت سازنده بگیرید و آن را در حالت SLI (Nvidia) یا Crossfire (ATI) اجرا کنید. البته در کل این ایده بدی است، مگر این که بهترین نوع کارت را داشته باشید، چرا که داشتن یک کارت گرافیک بهتر بسیار ارزان قیمت تر است.
5-    فضای ذخیره سازی درایو سخت خود را انتخاب کنید. بازی ها، فایل های صوتی و ویدئو نیاز به فضای ذخیره سازی خیلی زیادی دارند. گزارشات در مورد درایو های سخت را بخوانید و با توجه به قیمت بهترین را انتخاب کنید. مشخصات را بخوانید تا اطمینان یابید که حداقل تا 7200 RPM, را اجرا می کند.
•    درایو های سخت سریع تر فقط در زمان بارگزاری بازی تاثیر دارد، البته تاثیر زیادی هم ندارد. اطمینان یابید که فضای ذخیره سازی به میزان کافی دارید و سرعت درایو سخت را اولویت خود قرار ندهید.
•    کارت های SATA در حال حاظر بهترین انتخاب هستند، چرا که کابل های کوچک آن ها امکان جریان هوای بهتر و سرعت انتقال بهتری را نسبت به کابل های PATA قدیمی می دهند. 


6-    یک منبع نیرو انتخاب کنید. منابع نیرو در دو نوع با اتصال های 20- پین و 24- پین موجود می باشند. مدلی را بگیرید که به مادربوردتان می خورد. اطمینان یابید که به اندازه نیاز برای همه اجزا، مانند کارت گرافیک، نیرو رسانی می کند.



1.
•    یک منبع تغذیه کاملا ماژول همیشه ایده خوبی است.
•    مهم است بدانید که بیشتر منابع تغذیه که در کیس ها موجود است بی کیفیت هستند. حتما آن را همین که توانستید با یک منبع قوی تر و بهتر تعویض کنید.
•    برای کامپیوتر های مدرن 350 وات کمترین میزان لازم است. اجزای قوی تر مانند کارت ویدئو های حرفه ای به حداقل 500 وات نیاز دارند. 


2 – یک کیس خریداری کنید. هیچ گاه به اهمیت کیس خود شک نکنید. هرچه باشد جایی است که همه اجزای مهم کامپیوتر خود را در آن قرار می دهد. در اینجا می خواهیم روی خنک کنندگی آن تمرکز کنیم.
•    بعضی از کیس ها از فن های 80 میلی متری و بعضی از فن های 20 میلی متری استفاده می کنند، بعضی از هردو استفاده می کنند. به طور کلی فن های بزرگتر صدای کمتری تولید می کنند و هوای بیشتری را به درون کیس هل می دهند. اجزای قوی تر به خنک کنندگی بیشتری نیاز دارند، پس حواستان به کیسی که می خرید باشد.
•    اگر ممکن است، سعی کنید فشار یکسان در کیستان باشد. حتما باید فن های پشت برای بیرون دادن هوای گرم و فن های جلو برای مکیدن هوا، فن های بالا برای بیرون دادن هوا و فن های زیر برای مکیدن هوا و فن های کناری برای مکیدن هوا وجود داشته باشند.
•    یک کیس متوسط مناسب است، اما اگر لوازم جانبی بیشتری مانند درایو های CD-ROM و هارد درایو دارید، به کیس بزرگتری نیاز دارید. 


3- یک سیستم عامل انتخاب کنید. پس از تهیه همه اجزای بالا، به یک سیستم عامل نیاز دارید تا بتوانید از سیستم خود استفاده کنید. وقتی که آن را نصب کردید، به صورت آنلاین درایور های خود را به روز رسانی کنید.
•    ویندوز بهترین سیستم عامل برای بازی است، اما شاید بهتر باشد که ویندوز 7 را انتخاب کنید چرا که بعضی از بازی های قدیمی هنوز با سیستم های جدید سازگار نشده اند. البته این مشکل با بازی هایی که از سال 2013 به بعد منتشر شده اند پیش نمی آیند.
متد دو : کامل کردن و استفاده از سیستم
1-    اطمینان یابید که همه اجزا را به درستی درون کیس می گذارید. جمع کردن یک کامپیوتر از چیزی که به نظر می رسد سخت تر است. اطمینان یابید که این کار را به درستی انجام داده اید در غیر این صورت سیستم شما درست کار نمی کند. 


2-    کامپیوتر خود را به یک تلویزیون با کیفیت بالا متصل کنید. یک کامپیوتر بازی با کیفیت معمولا از یک کنسول بازی قوی تر است. اگر بهترین را در هردو می خواهید، کامپیوتر خود را به یک تلویزیون با کیفیت متصل کنید و می توانید تجربه یک تصویر بزرگ را همزمان با عملکرد یک کامپیوتر بسیار قوی داشته باشید.


3-    اگر کنترل گر را ترجیح می دهید، کنترل گر کنسول بازی خود را به کامپیوتر خود متصل کنید. کار کردن با کنترل کامپیوتر های بازی برای کسانی که با بازی با کنسول عادت دارند سخت است، می توانید به راحتی کنترل گر کنسول خود را به یک کامپیوتر متصل کنید و به راحتی با آن بازی کنید.


4-    یاد بگیرید که چگونه بین زندگی خود و بازی تعادل ایجاد کنید!

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر