مارشمالو با قابلیت های جدید به ساعت های هوشمند اندروید رسید !

مارشمالو با قابلیت های جدید به ساعت های هوشمند اندروید رسید !

بروزرسانی اندروید 6 مارشمالو برای ساعت های هوشمند پروسه ای بغرنج بوده است . این سیستم عامل برای اولین بار در ماه نوامبر ( 10 آبان تا 9 آذر ) برای ساعت هوشمند ال جی Urbane 2nd Edition LTE عرضه شد . این ساعت سرنوشت چندان خوبی نداشت و بعد از 6 روز توسط سازنده اش به دلیل مشکلات نمایشگر P-OLED از بازار خارج شد . با رفتن این ساعت عرضه اندروید مارشمالو نیز برای چنین دستگاه هایی متوقف شد ، البته تا اوایل ماه فوریه (12 بهمن تا 10 اسفند) !

اندروید 6 مارشمالو هم اکنون به نسل دوم ساعت هوشمند اسپرت موتو 360 (Moto 360) رسیده است و در چند هفته آینده نیز به دیگر ساعت های هوشمند انتقال داده می شود . شماره سریال این سیستم عامل 1.4.0.2580363 می باشد .

پلت فرم جدید علاوه بر یک شماره سریال تازه ویژگی هایی نظیر فرامین صوتی جدید را در کنار چند قابلیت بهتر در اختیار کاربر می گذارد .

1- پشتیبانی فرامین صوتی بیشتر

MZ271

کاربران می توانند با گفتن عبارت "OK, Google" به ساعت ، شروع به پیام رسانی کنند و یا این که از گوگل یک سوال بپرسند تا این موتور جست و جو جواب را برای آن ها پیدا کند ، علاوه بر این کاربر می تواند با استفاده از نرم افزارهای پیام رسانی نظیر واتساپ ، هنگ اوت (Hangouts) ، نکست پلاس (Nextplus) ، تلگرام ، وایبر و وی چت برای مخاطبان خود پیام صوتی ارسال کند . افرادی که هواوی واچ و ایسوس زن واچ 2 را در اختیار دارند نیز می توانند با استفاده از بلوتوث تماس بگیرند و یا به تماس های خود پاسخ دهند و یا با استفاده از نرم افزار گلاید (Glide) پیام های صوتی و یا تصویری خود را بررسی کنند .

2- پشتیبانی دستورات حرکتی بیشتر

MZ272

اندروید 5.1 که سال گذشته منتشر شد ، دستورات حرکتی را دریافت می کرد ، سیستم عامل جدید نیز این قابلیت را دارد تنها با این تفاوت که کاربر می تواند با استفاده از آن در برخی از بازی ها بهتر ایفای نقش کند و یا منو تنظیمات و یا منو نرم افزارها را کنترل سازد .

3- پشتیبانی اسپیکر

MZ273

با استفاده از نرم افزار جدید ساعت های هوشمند می توانند اسپیکرها را نیز پشتیبانی کنند . اگر که ساعت ها به اسپیکرهای داخلی مجهز شوند ، کاربران می توانند با استفاده از آن ها به پیام های صوتی خود گوش دهند و یا با مخاطبان خود تماس بگیرند . به طور مثال هواوی واچ و ایسوس زن واچ 2 به اسپیکرهای داخلی مجهز هستند که کاربر می تواند به واسطه سیستم عامل اندروید مارشمالو از آن ها استفاده کند .

4- قابلیت های دیگر موتو 360

MZ274

با عرضه پلت فرم اندروید 6 مارشمالو ساعت هوشمند موتو 360 تریو ( نسل دوم ، اورجینال و اسپرت ) قابلیت های جدید زیر را دریافت کرد که گوگل اطلاعاتی را در مورد آن ها منتشر نساخته بود :

- پشتیبانی 6 زبان جدید

- قابلیت Doze mode که با متوقف سازی فرآیندهایی که روی صفحه ساعت در حال اجرا هستند در مصرف انرژی باتری ساعت صرفه جویی می کند .

- پشتیبانی نرم افزارهای بیشتر به منظور مدیریت فایل های به اشتراک گذاشته شده کاربر

- قابلیت تنظیمات دستی ساعت و زمان به طور مستقل از تنظیمات پیش فرض ساعت

- ارتقاء هدست صوتی بلوتوث ساعت به منظور جلوگیری از ایجاد صدای متلاطم در هنگام حرکت

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر