فعالیت های شرکت تایوانی QNAP در زمینه ی سرویس های مرتبط با به اشتراک گذاشتن فایل

فعالیت های شرکت تایوانی QNAP در زمینه ی سرویس های مرتبط با به اشتراک گذاشتن فایل


فعالیت های شرکت تایوانی QNAP در زمینه ی فراهم آوردن سرویس های مرتبط با به اشتراک گذاشتن فایل، مجازی سازی حافظه، مدیریت منابع ذخیره سازی و برنامه های کنترلی و نظارتی می باشد و نیاز های بنگاه های کوچک و متوسط که در برابر صنایع بزرگ قرار می گیرند را بر طرف می سازد.


آنچه از طرف این کمپانی به عنوان آخرین دستاورد فناوری برای بنگاه ها ی کوچک و متوسط به بازار عرضه شده است، سرور فضای ذخیره سازی متصل به شبکه با قابلیت اضافه کردن 4 حافظه ی دیسک سخت و یک فضای خالی قابل استفاده در سرور می باشد که با نرم افزار هایی ساخت همین شرکت ادغام شده است. این سرور جدید در بر دارنده ی پردازنده ی دو هسته ای 32 بیتی Cortex-A9 بر پایه ی معماری آرم به همراه موتور رمز گذاری سخت افزاری، که کارایی رمزگذاری آرایه های حافظه را به شدت بالا می برد، می باشد.قیمت پایه ی پیشنهادی این سرور از طرف شرکت سازنده، 499.99 دلار می باشد، یعنی چیزی در حدود 1456270 تومان. در قسمت پشت این سرور 4 پورت USB 3.0 و در قسمت جلو یک پورت USB 2.0 تعبیه شده است که برای کنترل پرینتر ها، گسترش ظرفیت قابل سرویس دهی، اتصال منابع پشتیبانی باتری و یا سایر لوازم جانبی به کار می رود. به کمک پورت USB 2.0، در قسمت جلوی سرور، امکان تهیه ی فایل های پشتیبانی از حافظه ی قابل حمل و نقل و ذخیره ی آن روی سرور و یا برعکس، از سرور به روی حافظه ی قابل حمل و نقل فراهم آماده است.

مرکز، هسته و قلب این سرور، پردازنده ی دو هسته ای 32 بیتی Cortex-A9 بر پایه ی معماری آرم می باشد که با فرکانس 1.2 گیگا هرتز کار می کند. با توجه به این که این سرور حافظه ی تصادفی پویا به اندازه ی یک گیگا بایت، با سرعت دخیره ی دو برابر، دارد، می توان گفت که قادر است تعداد زیادی تابع از پیش تعریف شده را اجرا و پردازش کند. به علاوه این سرور از بسته های نرم افزاری طراحی و پیاده سازی شده توسط کمپانی QNAP پشتیبانی می کند. این شرکت تقریباً 200 بسته ی نرم افزاری تا به امروز به بازار عرضه کرده است.

02 w 600

دو پورت اترنت گیگا بایتی، با سرعت انتقال یک گیگا بایت در ثانیه برای فریم های شبکه ی اترنت، در قسمت پشتی سرور برای اتصالات شبکه ی سیمی تعبیه شده است. این دو پورت به این ترتیب برای سرور، قابلیت تحمل خطا ی بیشتر، امکان تنظیم بار ترافیک بین دو شبکه و سرعت انتقال بالاتر را فراهم آورده است. کمپانی سازنده ادعا می کند که کارایی پورت های اترنت تعبیه شده بدون اعمال رمز گذاری، بسیار خوب است تقریباً بیشتر از 100 مگا بایت در ثانیه. اما در صورتی که استاندارد رمز نگاری پیشرفته با 14 چرخه ی تکرار برای کلید های 256 بیتی، برای این سرور فعال شود، کارایی و سرعت سرور تا 44 مگا بایت در ثانیه کاهش پیدا می کند.

03 w 600

کتابخانه نرم افزاری این کمپانی ترکیبی کار آمد از نرم افزار های مفید برای تشکیلات اقتصادی، بنگاه های کوچک و متوسط و دیگر مصرف کنندگان است. سرویس دیگری که برای بنگاه ها ی کوچک و متوسط از طرف این شرکت فراهم آمده است، امکان اتصال کاربران از خانه و یا محیط دور از خانه به سرور فضای ذخیره سازی ابری و ابر رایانشی است. علاوه بر این مدیران این سرور، با انجام تنظیمات و اعمال تغییرات لازم، قادر هستند چندین سرویس ارایه ی فضای ذخیره سازی ابری و ابر رایانشی را، مثل Dropbox، به سرور متصل کنند.

 

0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر