شرکت ولوو قصد دارد نرم افزارهای تلفن هوشمند را جایگزین کلید خودرو کند!

شرکت ولوو قصد دارد نرم افزارهای تلفن هوشمند را جایگزین کلید خودرو کند!

امروزه، استفاده از کلیدهای فیزیکی یا سوییچ، برای باز کردن درب خودرو، به نظر یک روش قدیمی می رسد و بسیاری از خودروهای جدید، احتیاجی به کلید فیزیکی برای راه اندازی ندارند. شرکت ولوو اعلام کرده است تا سال 2017 یک خودروی کاملاً بدون کلید را ارائه خواهد داد. این شرکت خودروسازی سوئدی قصد دارد یک اپلیکیشن برای موبایل طراحی کند که بتواند جایگزین سوییچ اتومبیل شود!


استفاده از این "کلید دیجیتالی" بدین معناست که صاحب اتومبیل، حتی احتیاج به یک کلید یدکی مجزا ندارد. علاوه بر آسان تر شدن استفاده از خودروها، شرکت ولوو اشاره کرد که از نوع بلوتوثی این نوع اپلیکیشن ها، در آینده می توان برای سرویس اشتراک خودرو بهره برد.
بسیاری از اتومبیل های امروزی توانایی باز شدن یا راه اندازی بدون استفاده از کلید را در اختیار صاحبان خودرو قرار می دهند، امّا "کلید دیجیتالی" شرکت ولوو، این قابلیت ها را با استفاده از یک موبایل هوشمند، پیاده سازی می کند. همچنین، دارندگان خودرو می توانند دسترسی اتومبیل خود را به شخص دیگری بدهند، یعنی بدون اینکه یک کلید به صورت فیزیکی مبادله شود، اتومبیل خود را به شخص دیگری قرض بدهند.
توانایی ارسال "کلید دیجیتالی" بین چندین گوشی موبایل، سرویس اشتراک خودروی ساده تری را فراهم می سازد. یک شخص می تواند تنها با دریافت یک پیام کوتاه، اجازه دسترسی به یک خودرو را پیدا کند و این دسترسی، در زمان مشخص، منقضی شود.

Behzadi 9 2


ولوو قصد دارد در اوایل بهار، از این تکنولوژی در سرویس اشتراک خودروی مربوط به همین شرکت تحت عنوان Sunfleet، استفاده کند؛ بدین صورت که تعدادی خودرو در فرودگاه سوئد، مجهز به "کلید دیجیتالی"، به عنوان خودروهای آزمایشی در اختیار عموم قرار خواهند گرفت. در صورتی که این آزمایش با موفقیت انجام شود، تعداد محدودی از این دسته خودروها در سال آینده، به بازار عرضه خواهند شد.
استفاده از "کلید دیجیتالی" در خودروهای مدرن، این اطمینان را در افراد ایجاد می کند که هرگز کلید خود را گم نخواهند کرد؛ امّا در مقابل، مشابه سایر تکنولوژی های دنیای دیجیتالی جدید، یک سری نگرانی های امنیتی و حریم شخصی را به همراه خواهد داشت. شرکت ولوو، هیچ بیانیه ای مبنی بر عدم تولید کلیدهای فیزیکی در آینده، منتشر نکرده است.

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر