چگونه از گوشی هوشمند خود در نقش ماوس و صفحه کلید برای دسکتاپ استفاده کنید؟

چگونه از گوشی هوشمند خود در نقش ماوس و صفحه کلید برای دسکتاپ استفاده کنید؟

یک ماوس و صفحه کلید همیشه راهی آسان برای کنترل یک کامپیوتر نیست، بخصوص زمانی که شما مجبورید یک کامپیوتر مرکزی را به عنوان یک معلم یا استاد کنترل کنید. شما می توانید دسکتاپ خود را به راحتی با یک گوشی هوشمند مدیریت کنید. این کار از طریق یک اپلیکیشن گوشی هوشمند که Unified Remote نامیده می شود، انجام می گیرد. این اپلیکیشن از گوشی شما به اپلیکیشن سرور بر روی کامپیوتر شما وصل می شود و اجازه می دهد تا ورودی هایی را به عنوان ورودی ماوس، صفحه کلید و غیره به آن ارسال کنید.


ریموت دستی ایده آل
ویژگی Pairing در یوتیوب راهی به شما پیشنهاد می کند تا از گوشی شما به عنوان یک ریموت برای کنترل پخش یوتیوب در کامپیوتر خود استفاده کنید. می توانید از گوشی خود به عنوان یک ریموت برای کنترل پلیر VLC نیز بهره ببرید ولی اینها راه حل هایی محدود هستند. ایده آل اینست که بتوانید از گوشی هوشمند خود مانند یک ماوس و کیبورد وایرلس استفاده کنید. کلید این کار، اپلیکیشن Unified Remote است. نسخه استاندارد این برنامه، رایگان است و یک نسخه پولی نیز وجود دارد که عملکردهای مخصوصی برای ریموت در اختیار شما قرار می دهد.
نسخه رایگان این نرم افزار به شما امکان می دهد که از گوشی خود به عنوان ماوس و کیبورد استفاده کنید. می توانید این برنامه را بر روی آیفون، گوشی های اندرویدی و یا حتی یک ویندوزفون نصب کنید و از این طریق ویندوز، مک یا لینوکس را کنترل کنید. این برنامه با استفاده از بلوتوث و WiFi با کامپیوتر شما کار می کند.
نصب سرور بر روی کامپیوتر
ابتدا، باید نرم افزار Unified Remote سرور را بر روی ویندوز، مک و یا لینوکس خود نصب کنید. این نرم افزار را می توانید از اینجا دانلود کنید. پس از دانلود، وارد فرایند نصب آن شوید. در ویندوز، این برنامه یک درایور را نصب می کند که به Unified Remote اجازه می دهد تا کامپیوتر شما را کنترل کند.

Nikkhah70


برنامه نصب کننده باید به صورت اتوماتیک، Unified Remote را در پایان نصب باز کند و اگر باز نکرد، می توانید آن را از منوی استارت باز کنید. این برنامه در قسمت نوتیفیکیشن های شما نیز مشاهده می شود. بر روی آن کلیک راست کرده و اگر می خواهید تنظیمات آن را تغییر دهید، Manager را انتخاب کنید.

Nikkhah71


فرآیند نصب این برنامه در لینوکس و مک نیز به همین صورت است و تنها لازم است از دستورات نصب این برنامه پیروی کنید.
نصب ریموت روی یک یا چند گوشی
پس از آن، باید اپلیکیشن Unified Remote را بر روی گوشی اندرویدی، آیفون یا ویندوزفون خود نصب کنید. اپلیکیشن را باز کنید و بر روی گزینه “I have installed the server” بزنید. این اپلیکیشن شبکه داخلی شما را برای پیدا کردن کامپیوتری که سرور روی آن نصب شده باشد، می گردد. شما باید مطمئن باشید که گوشی و کامپیوتر شما هر دو به یک شبکه WiFi وصل شده باشند.
یک بار که این جستجو انجام شود، به شما لیستی از دستگاه هایی که می توانید به صورت ریموت به آن وصل شوید داده می شود.

Nikkhah72


تابع “Basic Input” به خوبی کار می کند و به شما اجازه می دهد تا صفحه گوشی خود به عنوان یک پد برای کنترل نشانگر ماوس استفاده کنید. این کار در بعضی از مواقع، بسیار راحت تر از کار کردن با ماوس است. دیگر کارها مانند یک ضربه ساده برای کلیک، کشیدن دو انگشتی برای بالا و پایین بردن نشانگر ماوس نیز می تواند انجام پذیرد. در صفحه Basic Input، می توانید بر روی آیکون صفحه کلید در گوشه سمت چپ ضربه بزنید تا صفحه کلید گوشی هوشمند شما در صفحه ظاهر شود. بر روی کیبورد تایپ کنید و آن را به عنوان ورودی بر کامپیوتر خود ارسال کنید.

Nikkhah73


دیگر عملکردهای کنترل ریموت نیز می تواند مفید باشد. ریموت فایل منیجر به شما امکان می دهد تا فایل های خود را بر روی کامپیوتر از راه دور مدیریت کنید و ریموت صفحه کلید نیز یک صفحه کلید کامل در اختیار شما می گذارد که دکمه های این صفحه کلید مانند دکمه های صفحه کلید ویندوزی است و تمام امکانات آن را به شما می دهد.
با استفاده از ریموت رسانه ای این نرم افزار نیز می توانید به سرعت صدای کامپیوتر را کم یا زیاد کنید و فایل بعدی یا قبلی را برای پخش آماده کنید. ریموت پاور نیز به شما امکان خاموش کردن، راه اندازی دوباره، هایبرنت و یا اسلیپ را می دهد.

Nikkhah74


با فشار دادن دکمه Plus نیز می توانید ریموت های رایگان دیگری به برنامه خود اضافه کنید. برای مثال، ریموت Start در این برنامه وجود دارد که با استفاده از آن به راحتی می توانید برنامه هایی را از منوی start خود باز کنید، ریموت Task Manager به شما اجازه می دهد تا فرآیندهای در حال اجرا را مدیریت کنید و با استفاده از ریموت VLC می توانید پخش فایل های صوتی و تصویری را برای خود فراهم کنید.

Nikkhah75


بسیاری از ریموت های دیگر نیز وجود دارند  که برای استفاده از آنها باید هزینه ای پرداخت شود. این برنامه به راحتی قابل استفاده است. اپلیکیشن های دیگری نیز برای این کار وجود دارند ولی هیچکدام از آنها، قابلیت اجرا بر روی چند سیستم عامل را ندارند. برنامه Unified Remote می تواند بر روی هر سیستم عامل مانند ویندوز، لینوکس، مک او اس، اندروید، آیفون و گوشی های ویندوزی یک سرور ایجاد کند و نیز چندین دستگاه می توانند به صورت همزمان به این سرور متصل شوند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر