Oppo با فناوری شارژ بی سیم سریع VOOC همه را در MWC متحیر می کند !

Oppo با فناوری شارژ بی سیم سریع VOOC همه را در MWC متحیر می کند !


اوپو (Oppo) را به خاطر دارید ؟ صاحب این برند یک سازنده چینی است که به داشتن ایده های خلاقانه و روشن فکرانه در دنیای گوشی های هوشمند مشهور می باشد . مهمترین ابتکار این سازنده فناوری VOOC شارژ سریع می باشد که گوشی های پیشرفته این برند را نسبت به سایر گوشی های موجود در بازار متمایز می سازد .

اوپو می داند که قابلیت شارژ سریع و عملکرد مناسب باتری برای کاربر اهمیت بالایی دارد از این رو مدت زمان زیادی را صرف عملی ساختن ایده خود در این زمینه کرده است . از آنجایی که تصاویری از نام و ابتکار جدید این شرکت در پوسترهای کنگره جهانی موبایل (MWC 2016 ) آمده است می توان با اطمینان گفت که اوپو می خواهد با جدیدترین فناوری VOOC خود همه جهان را متحیر سازد . ظاهرا این سازنده چینی می خواهد در تاریخ 23 ماه فوریه ( چهارم اسفند ماه ) از فناوری شارژ سریع بی سیم خود رونمایی کند . در حال حاضر این فناوری به دلیل چالش های خاصی مانند گرما ، اصطکاک باتری و فاصله بین گوشی همراه و سطح شارژ کننده که در زمینه انتقال جریان به سطح سخت وجود دارد ، دارای سرعت عملکرد نسبتا کندی می باشد .

فناوری شارژ بی سیم کنونی بسیار کند و نامناسب می باشد . به طور مثال اگر که کاربر بخواهد با استفاده از یک شارژر معمولی باتری خالی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S6 را کاملا شارژ کند به 1.48 ساعت زمان نیاز دارد در صورتی که اگر بخواهد این کار را با استفاده از فناوری شارژ بی سیم انجام دهد باید 3.01 ساعت صبر کند . مشکل دیگر این است که صفحه شارژ کننده اجازه نمی دهد که کاربر در هنگام شارژ گوشی با دستگاه تغییر مکان دهد . البته اپل اعلام کرده است که در نظر دارد در آیفون 7 این محدودیت را بر طرف می کند . این سازنده می خواهد گونه ای از فناوری شارژ بی سیم را ارائه کند که کاربر بتواند با استفاده از آن از فاصله یک متری گوشی خود را شارژ کند .

ممکن است که هدف اوپو ارتقاء سرعت شارژ بی سیم باشد . برای یافتن جواب این معما تنها باید صبر کرد و دید که این سازنده خلاق در روز سه شنبه از چه ابتکاری رونمایی می کند .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر