Dropboxارائه ‌دهنده خدمات میزبانی پرونده

Dropboxارائه ‌دهنده خدمات میزبانی پرونده


Dropboxیک ارائه ‌کننده ی خدمات میزبانی پرونده در وب است که توسط شرکتی به همین نام اداره می‌شود و امکان همگام سازی پرونده‌ها روی چند رایانه ی مختلف یا بین چند کاربر مختلف از طریق اینترنت را فراهم می‌کند. دراپ ‌باکس در سال ۲۰۰۷ توسط درو هوستون و آرش فردوسی، فارغ ‌التحصیلان دانشگاه ام‌آی‌تی ایجاد گردید.


کمپانی Dropbox، ارایه دهنده ی فضای ذخیره سازی ابری و ابر رایانشی، همواره در حال بهبود بخشیدن سرویس ها ی خود برای مصارف تجاری بوده است. در حال حاضر این کمپانی مجموعه ای از ویژگی ها و موارد جدیدی را برای کاربران با مصارف تجاری معرفی کرده است. آن چه در مورد این مجموعه ی جدید بیشتر مورد توجه شرکت سازنده بوده است، فراهم آوردن امنیت، مدیریت و کنترل آسان بوده است.

استاندارد های جدید تنظیم شده ی این شرکت، در مورد کاربران معمولی و در حالت کلی مواردی از قبیل قابلیت دسترسی از هر مکان، فراهم آوردن فضای ذخیره سازی آنلاین، قابلیت یاد گیری آسان و سریع استفاده از سرویس های تعبیه شده را در بر می گیرد و اما در مورد مصارف تجاری، کاربران و مشتریان تشکیلات اقتصادی، به مواردی چون پیش نیاز های فناوری اطلاعات، مدیریت و کنترل آسان و آنلاین چندین کاربر و فراهم آوردن فضای امن آنلاین برای استفاده ی چندین کاربر اشاره می شود.

به عنوان اولین استاندارد جدید، به ISO 27018 اشاره می کنیم. این شرکت اعلام کرده که گواهی استاندارد ISO 27018 را دریافت کرده است. این کمپانی ادعا می کند که جز اولین شرکت ها ی اصلی فراهم کننده ی سرویس ها ی ذخیره سازی ابری و ابر رایانشی است که به این استاندارد جهانی جدید در زمینه ی حریم خصوصی و محافظت از داده و اطلاعات، دست یافته است. این استاندارد ارتقا یافته ی استاندارد قدیمی ISO 27001 می باشد، که یکی از مقبول ترین استاندارد های موجود در زمینه ی امنیت در جهان است. استاندارد ISO 27018 به مدیران این امکان را می دهد تا کاربران را مجبور به گرفتن تاییدیه ی دو مرحله ای کند، به جای اینکه تنها این امکان به صورت گزینه ای دلخواه اعمال شده باشد. علاوه بر این، این شرکت موظف است نسبت به محل فیزیکی ذخیره ی فایل ها، اتفاقاتی که به هنگام پاک کردن فایل ها رخ می دهد و سیاست شرکت در این زمینه، شفاف عمل کند. هر دو مورد توضیح داده شده برای سازمان های تجاری که با داده و اطلاعات سر و کار دارند، بسیار اهمیت دارد.

ویژگی جدید اضافه شده برای سازمان ها و مصارف تجاری، فراهم آوردن امکانات مدیریتی سازمان دهی شده و سطح بندی شده است، به این معنی که چندین سطح مختلف مدیریتی با حوزه ی عمل کردی متفاوت در نظر گرفته شده است. به این ترتیب هر سطح از مدیریت تنها قادر به اجرای مجموعه ای مشخص و از پیش تعیین شده از کار ها ست. سطوح مدیریتی تعبیه شده به قرار زیر است:

سطح اول، مدیران گروه: این سطح از مدیریت بالا ترین سطح از اختیار و کنترل در سلسله مراتب مدیریت محسوب می شود. حوزه ی عمل کرد و اختیارات این سطح به این ترتیب است: امکان تنظیم قوانین امنیتی و صدور اجازه ی به اشتراک گذاشتن اطلاعات در حد یک تیم و تعریف و اضافه کردن مدیران جدید و اعضای تیم ها.

سطح دوم، مدیران کاربران: اختیارات این سطح از مدیریت در حد حذف و اضافه کردن اعضا ی یک تیم و سازمان دهی و مدیریت یک تیم است. در واقع مدیر کاربران تنها در حد یک تیم و گروه مشخص از کاربران اختیار تام دارد.

سطح سوم و آخر، مدیران پشتیبانی: این مدیران عهده دار مسیولیت ها ی مربوط به کنترل و مدیریت کلمات رمز و تنظیمات پایه ای در رابطه با امنیت حساب کاربری هستند.

در بخش بعدی به این مورد اشاره می کنیم که Dropbox در زمینه ی تجاری در تلاش برای ادغام Active Directory (از فناوری‌های شرکتمایکروسافت برای مدیریت منابع شبکه) می باشد. نسخه ی مورد نظر از این فناوری در حال حاضر، تحت آزمایش و تست بتا، توسط گروهی از مشتریان از پیش تعیین شده، می باشد. به علاوه قابلیت های جدیدی به سرویس Dropbox، در زمینه ی به اشتراک گذاشتن فولدر ها اضافه شده است.

به عنوان آخرین مورد، این کمپانی فایل نصب Dropbox برای نصب و استفاده ی راحت تر و سریع تر سازمان ها روی سیستم عامل ویندوز معرفی کرده است.

 

0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر