سامسونگ، در کنگره جهانی موبایل 2016، تکنولوژی خودروی متصل به اینترنت را هدف گرفته است

سامسونگ، در کنگره جهانی موبایل 2016، تکنولوژی خودروی متصل به اینترنت را هدف گرفته است

می دانیم امروز روزی است که سامسونگ بالاخره گلکسیS7 را در معرض نمایش قرار خواهد داد، اما، متاسفانه، تا زمان این رویداد هنوز چند ساعتی باقی مانده است، با این حال، این تنها دستگاهی نیست که در MWC 2016 رونمایی می شود. سامسونگ، درست مانند دیگر ابرقدرت های تکنولوژی (مانند گوگل و اپل) توجه خود را معطوف به آینده ی تکنولوژی خودرو کرده است. البته، این شرکت در حال حاضر با BMW، SEAT و SAP بر روی پروژه های بلند پروازانه ی خودروهای متصل به اینترنت، مانند کلیدهای دیجیتالی و سیستم های پرداخت ماشین کار می کند. اما، پروژه ی خودروی متصل به اینترنت سامسونگ، به عنوان مسیر و گامی قابل دسترس تر، در MWC به نمایش گذاشته خواهد شد.

در واقع این پروژه شامل یک پلاگین هوشمند است، که می توان آنرا به پورت OBD-II که در بیشتر خودرو های فعلی موجود است، متصل کرد. به عبارت ساده تر، می توان این پلاگین را جهت ارتقاء خودرو با کمترین هزینه انتخاب نمود. این مفهوم، جدید نیست و در حال حاضر حداقل چند مورد خوب در این زمینه وجود دارد، اما سامسونگ در نظر دارد که خدمات نرم افزاریش را کاملأ معتبر سازد تا یک گام فراتر برود، به علاوه، سیستم خودروی متصل به اینترنت، تمرکز زیادی روی امنیت دارد. این دستگاه کوچک مبتنی بر سیستم عامل Tizen و KNOX خواهد بود که تمام اطلاعات امنیتی را در بر خواهد داشت. پس از آن که دستگاه شروع به استخراج اطلاعات از رابط OBD-II کرد، می تواند به کاربر پیشنهاداتی درباره ی رانندگی، راهنمایی های صرفه جویی در سوخت و همچنین هشدارهای تشخیص و تعمیر را در اسرع وقت بدهد. با فعال نمودن ویژگی بیمه کاربردگرا (UBI)، نیز می توان اطلاعاتی را به شرکت های بیمه به منظور پیشنهادات بهتر ارائه کرد. همچنین اطلاعات سفر و رانندگی، توسط این دستگاه جمع آوری شده و به صورت گزارش یا صدوری برای تجزیه و تحلیل بیشتر، ایمیل می گردد. این بخشی از هدف سامسونگ است که دستگاه را به عنوان یک راه حل کسب و کار سریع، و همچنین به عنوان یک کاربر نهایی به بازار عرضه کند.
همچنین خود دستگاه با تعداد سخت افزارهای شگفت آوری، از جمله GPS برای مکان های دقیق وLTE برای گزارش از راه دور مجهز شده است. این بدین معناست که کاربر به احتمال زیاد یک برنامه اطلاعاتی، قرارداد و یا پیش پرداخت برای خودرو را بدست خواهد آورد. همچنین با این ابزار می توان ویژگی "یافتن اتومبیل من" را تقویت کرد. به علاوه، روی بورد،Wi-Fi وجود دارد که می تواند اتصالLTE را از طریق یک هات اسپات برای مسافران به اشتراک بگذارد. سیستم خودروی متصل به اینترنت در ابتدا در سه ماهه دوم در ایالات متحده در دسترس قرار خواهد گرفت وAT&T اولین فراهم کننده ی راه حل بی سیم در ایالات متحده خواهد بود.

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر