نحوه جذب مخاطبین در پاور پوینت

نحوه جذب مخاطبین در  پاور پوینت

با استفاده از اسکرین رکوردر می توانید ارائه های خود را بسیار پویا تر و جذاب تر کنید. در این مقاله به نحوه اضافه کردن آن به ارائه های پاورپوینت و همچنین کاربرد آن می پردازیم.قابلیت های بی شمار پاور پوینت تحسین برانگیز می باشند. اگر بخواهید اسلاید شو های آموزشی، تجاری و یا شخصی بسازید گزینه های بی شماری پیش روی شماست.گرچه اسکرین رکورد یا ضبط از صفحه کاملا جز قابلیت های جدید آفیس 2016 محسوب نمی شود، ولی به عنوان قابلیت های جدید شناخته می شود. می توان با استفاده از آن به روش های متنوع ارائه خود را بسیار جذاب کنید. در این مقاله به روش استفاده از ضبط صفحه نمایش پاور پوینت و پنج موقعیتی که این ترکیب می تواند به شما کمک کند بهتر پیام خود را برسانید می پردازیم.

چگونه از ضبط صفحه پاورپوینت استفاده کنیم؟
استفاده از قابلیت ضبط صفحه نمایش بسیار ساده است. چه از پاورپوینت 2013 استفاده می کنید و یا 2016، در قسمتی از اسلاید را که می خواهید تصویر خود را در آن قرار دهید بیابید، Insert و سپس Screen Recording را انتخاب کنید.
یک پنجره پاپ- آپ ظاهر می شود که گزینه هایی برای انتخاب محل صفحه، ضبط صدا و ضبط اشاره گر در هنگام ضبط را به شما نشان می دهد. وقتی که آماده شدید روی دکمه Record کلیک کنید. هنگامی که خواستید آن را قطع کنید کافی است روی همان دکمه ضربه بزنید.
ضبط تصویر به صورت خودکار در محلی که انتخاب کرده بودید قرار داده می شود. می توانید برای مشاهده آنچه ضبط کرده اید دکمه play را بزنید، مکث کنید و حتی آن را به جلو عقب ببرید. همچنین می توانید صدا را کم یا زیاد کنید.

استفاده های معمول
1-    آموزش ساده تر و تاثیر گذار تر می شود.
یک ارائه آموزشی نمونه عالی برای استفاده از ضبط  صفحه نمایش است. می توانید از ضبط صفحه نمایش برای نشان دادن قدم هایی که برای انجام یک کار لازم است، مکان آن و نحوه کامل کردن آن هدف استفاده کنید.
استفاده از تصاویر خوب هنگام آموزش می تواند شانس یادگیری را بسیار بالا ببرد. اگر حس کردید که فیلم آموزشیتان خیلی بلند شد می توانید به راحتی آن را کوتاه کنید. کافی است که روی آنچه ضبط کرده اید کلیک راست کنید و گزینه Trim را انتخاب کنید. سپس می توانید به صورت دستی و یا با استفاده از اسلایدر اول و آخر ویدئو خود را مشخص کنید. همچنین می توانید اسلاید شو خود را به اشتراک بگذارید.

2-    پروژه های کلاسی را جذاب تر کنید.
بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان برای پروژه هایشان پاورپوینت درست می کنند. این کار به آن ها امکان ارائه بهتری را می دهد. با استفاده از ضبط صفحه می توان نمره را از 15 به 20 تغییر داد!
برای مثال، برای نشان دادن این که چگونه یک کار را باید انجام داد، مانند قدم هایی که برای حل کردن یک معادله به کار می رود، روش استفاده از یک ابزار طراحی گرافیک، و یا نحوه انجام تنظیمات در کامپیوتر، ضبط صفحه نمایش بسیار کمک رسان است.
سپس برای بهتر ساختن این ویدئو، مانند مثال بالا که زمینه سفید است، می توانید به آن حاشیه  اضافه کنید. فقط کافی است که روی ویدئو خود کلیک راست کنید و Format Video را انتخاب کنید. وقتی که روی آیکون رنگ کلیک کردید می توانید یک رنگ و یا ترکیبی از چند رنگ را انتخاب کنید. با این کار می توانید ویدئو خود را که از صفحه نمایش تصویر برداری کرده اید برجسته تر کنید.

3-    نمایش آنلاین محصولات را با جزئیات بیشتری نشان دهید
وقتی که می خواهید نمایش محصولات جدید خود را برای دیگر دپارتمان ها، سرمایه گذاران بالقوه و یا مشتریان به اجرا بگذارید، می توانید با استفاده از ضبط صفحه نمایش محصول خود را بهتر به آن ها نشان دهید. اگر یک فروشنده آنلاین هستید، این کار باعث می شود محصول شما بیشتر به چشم بیاید. می توانید به راحتی ویژگی های محصول، مانند رنگ و اندازه را با این ویدئو ها بهتر نشان دهید.
از آنجایی که محصول باید در مرکز ارائه شما قرار گیرد، می توانید ویدئو خود را به صورت تمام صفحه در اسلاید بکشید. کافی است که روی ویدئو خود کلیک راست کنید و Format Video را انتخاب کنید، و آیکون اندازه و موقعیت را انتخاب کنید.
این کار برای زمانی که دسترسی به اینترنت نیست و یا نمی خواهید در حین ارائه پنجره پاورپوینت را باز و یا بسته کنید بسیار پر کاربرد است.

4-    ارائه های تجاری را قوی تر کنید.
در حالی که راه های زیادی برای انجام ارائه در قرارهای تجاری وجود دارد، یک تصویر معمولا  می تواند بسیار بیشتر از کلمات صحبت کند. استفاده از ضبط صفحه نمایش برای نشان دادن یک طراحی وب جدید با قابلیت های تازه، یک گراف از رشد شرکت در طول زمان و یا تغییراتی در ساختار سازمانی می تواند ارائه شما را بسیار قوی تر کند.
برای توصیف تصویری که نشان می دهید می توانید به تصویر ضبط شده خود صدا اضافه کنید. به جای این که خودتان در طول ارائه صحبت کنید می توانید بگذارید که پاورپوینت برای شما این کار را انجام دهد. پیش از آن که تصویر را ضبط کنید Audio را در پنل اکشن انتخاب کنید، از روشن بودن میکروفون اطمینان یابید و سپس بلند و شمرده صحبت کنید.

5-    پروسه ها و پروژه ها را پرمعنی تر کنید.
می توانید با استفاده از ضبط تصویر صفحه نمایش بسیار جلوتر از زمان خود پیش بروید و مخاطبین خود را حسابی جذب کنید.
در اضافه، برای ذخیره سازی ویدئو خود می توانید آن را به صورت فایل جداگانه ذخیره کنید. فقط کافی است که روی ویدئو کلیک راست کنید و  Save Media as. را انتخاب کنید. می توانید آن را به صورت فایل MP4 ذخیره کنید و آن را روی کانال یوتیوب بگذارید و یا به افرادی که می خواهید ایمیل کنید، حتی می توانید آن را با ابزار هایی مانند مووی میکر ویندوز و یا کوئیک تایم ویرایش کنید.

چه کار کنیم که تصویر برداری از صفحه نمایش عالی شود
حال که فهمیدید استفاده از ضبط تصویر صفحه نمایش پاور پوینت چقدر به کار شما می آید، به قسمت جذاب ماجرا می پردازیم. گزینه هایی برای بهتر نشان دادن این ویدئو وجود دارد.
ویدئو خود را انتخاب کنید و با استفاده از منو متن می توانید گزینه های مختلفی را ببینید. می توانید سایز و موقعیت آن را انتخاب کنید. همچنین گزینه هایی برای اندازه، چرخش و غیره را در منو  Format Video ببینید.


برای این که ویدئو شما زیبا تر شود، می توانید به آن حاشیه نیز اضافه کنید. می توانید به آن سایه اضافه کنید، آن را براق تر کنید و یا آن را به صورت سه بعدی کنید. می توانید همچنین رنگ آن را تغییر دهید، روشنایی و کنتراست آن را نیز تغییر دهید.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر