نسل جدید ربات های اطلس توسط شرکت بوستون داینامیکس معرفی گردید!

نسل جدید ربات های اطلس توسط شرکت بوستون داینامیکس معرفی گردید!

شرکت بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) نسل جدید ربات های انسان نمای اطلس را معرفی نمود. در نسل های قبلی این ربات، کابل ضخیمی به پشت اطلس متصل بود که برای تامین برق ربات، به کار گرفته می شد. یکی از بزرگترین تفاوت های این نسل از ربات اطلس با نسل های قبلی، این است که دیگر متصل به این کابل نمی باشد.


ربات اطلس اولین بار در سال 2013 توسط شرکت بوستون داینامیک، به عنوان یکی از پروژه های امنیتی دارپا (DARPA)، معرفی گردید. این شرکت توسط شرکت گوگل خریداری شده است. ربات اطلس به عنوان ربات های امدادگر و ناجی طراحی شده است.

Behzadi 18 2


فیلم جدیدی از این ربات اطلس منتشر شده است که در آن، این ربات اطلس بدون کابل، مورد حمله از طرف انسان ها قرار می گیرد و در عین حال، سعی دارد تعادل خود را حفظ کند!! زمانی که به این ربات فشار وارد می شود، در برابر ضربه ها مقاومت کرده و سعی می کند همچنان پابرجا بماند. حتی زمانی که بر روی زمین می افتد، این ربات، به خوبی می تواند مجددا بر روی دو پای خود بایستد.

Behzadi 18 3


البته قابل ذکر است که بوستون داینامیک، پیش از این نیز، ربات اطلس غیر متصل به کابل دیگری را معرفی نموده است. از تفاوت های بارز این دو ورژن، می توان به سبک تر بودن ربات جدید نسبت به ورژن قبلی اشاره نمود؛ یعنی به جای 150 کیلوگرم، وزن کنونی این ربات به 82 کیلوگرم رسیده است که بسیار چشمگیر است!

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر