معرفی پردازنده ی Cortex-A32 توسط شرکت آرم

معرفی پردازنده ی Cortex-A32 توسط شرکت آرم

شرکت آرم (ARM)، امروز دومین عضو از خانواده ی پردازنده های کورتکس (Cortex Processor) را معرفی نمود. این پردازنده ی جدید، Cortex-A32 نام گرفته و برای نسل آتی گجت های پوشیدنی طراحی گردیده است.


این دستگاه جدید، کوچکترین ساخته ی شرکت آرم و کم مصرف ترین پردازنده ی ARMv8-A می باشد. انتظار می رود در نسل بعدی گجت های پوشیدنی، مانند اسمارت واچ، از این نوع پردازنده استفاده شود.
شرکت آرم، توجه ویژه ای را معطوف بازار جاسازی شده یا امبدد (embedded market) کرده است. این شرکت فقط به دستگاه های تلفن، کامپیوتر و یا سرورها قانع نیست. درواقع یکی از بخش های مهم دنیای امبدد را دستگاه های این شرکت تشکیل داده اند. پردازنده ی Cortex-A32 نیز، دنیای امبدد را هدف گرفته است. این پردازنده، از کارایی و عملکرد بالایی برخوردار است.

Behzadi 19 2


در مقایسه با پردازنده ی Cortex-A35، این پردازنده ی جدید همان عملکرد 32 بیتی سابق را ارائه می دهد، در مقابل، 10% کمتر از قبل مصرف انرژی دارد، همچنین هسته ی این پردازنده 13% کوچکتر شده است. به طور خلاصه می توان نتیجه گرفت که Cortex-A32 به اندازه ی 10% بیشتر از پردازنده ی Cortex-A35 در دنیای 32 بیتی، کاراتر است.

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر