از مک خود برای حل مشکلات اتصال وای فای استفاده کنید.

از مک خود برای حل مشکلات اتصال وای فای استفاده کنید.

با وجود مک بوک خود می توانید اطلاعات بسیار مفیدی در مورد اتصال وای فای خود به دست بیاورید.اتصال وای فای بهتری روی مک بوک خود می خواهید؟ برای یادگیری بهتر عملکرد شبکه های وایرلس، او اس ده ابزارهایی را ارائه می دهد که می تواند به شما کمک کند. خوشبختانه مک بوک دارای ابزارهایی برای تشخیص مشکلات مربوط به شبکه است، همچنین ابزارهای شخص سومی وجود دارند که اطلاعات بیشتری به شما می دهند.


بسیاری از کاربران مک نمی دانند اما او اس ده ابزارهای نسبتا پیشرفته کنترل وایرلس را ارائه می دهد. فقط کافی است که آن ها را بیابید. همانطور که می دانید ،اگر روی Wi-Fi icon in the menubar کلیک کنید، لیستی از شبکه های وایرلس اطراف خود را می بینید.


کلید option را فشار دهید و سپس روی Wi-Fi icon in the menubar کلیک کنید. اطلاعات بسیار بیشتری را در مورد شبکه ای که به آن متصل هستید را می بینید.


کلید های گزینه مک کارهای بسیار زیادی می توانند انجام دهند ، این کلید برای دیدن اطلاعاتی در مورد شبکه ی کنونی شما بسیار پر کاربرد می باشد. در این جا توضیح می دهیم که هر کدام از این اطلاعات چه معنی می دهند:
•    آدرس IP: IP کامپیوتر شما روی شبکه محلی
•    روتر: IP روتر روی شبکه محلی. اگر بخواهید که روتر خود را پیکر بندی کنید به آن نیاز پیدا می کنید.
•    اینترنت: به شما این امکان را می دهد که در شبکه موجود امکان دسترسی به اینترنت وجود دارد یا نه.
•    امنیت: نوع رمزگذاری استفاده شده در شبکه ای که در حال حاضر به آن متصل هستید را تشریح می کند.
•    BSSID: آدرس MAC ( کنترل دسترسی به مدیا) روتری که به آن متصل هستید، برای شناسایی اکسس پوینت در شبکه هایی که بیش از یکی دارند به کار می آید.
•    کانال: فرکانسی که روتر شما از آن استفاده می کنید. اگر رابط های زیادی وجود دارد بهتر است که آن را تغییر دهید.
•    کد کشور: به شما می گوید که روتر برای کار کردن در کدام کشور ساخته شده است.
کشور های مختلف ، با توجه به تنظیمات رادیویی خود از فرکانس های متفاوت استفاده می کنند.
•    RSSI: علامت قدرت سیگنال دریافت شده
•    نویز: راهی برای اندازه گیری این که دیگر سیگنال ها چقدر با اتصال وای فای شما تداخل دارند.
•    TX Rate: بیشترین سرعتی که می توانید با وجود سیگنال کنونی خود انتظار داشته باشید.
•    PHY Mode: نوع اتصالی که روتر شما ارائه می دهد.
•    MCS Index: می توان از آن برای اندازه گیری بیشینه پهنای باند اتصال کنونی استفاده شود.
این ها اطلاعات بسیار زیادی هستند که با یک کلیک می توانید به آن ها دسترسی بیابید. اما اگر اطلاعات بیشتر می خواهید، لازم نیست که جای دوری بروید: دنیایی از داده فقط چند کلید با شما فاصله دارند.

در مورد دیگر شبکه های نزدیک اطلاعات به دست بیاورید
دوباره روی آیکون وای فای، در حالی که کلید option را فشار می دهید، کلیک کنید، اما اینبار روی Open Wireless Diagnostics کلیک کنید.


با این کار اپلیکیشنی باز می شود که به شما برای حل مشکلات اتصال وایرلس کمک می کند.


روی نوار منو Window و سپس روی Scan کلیک کنید. این کار پنجره ای را باز می کند که به شما امکان دیدن همه اطلاعاتی که در بالا توضیح داده شد که مک شناسایی می کند را به شما می دهد. اتصال کنونی شما به صورت پر رنگ تر دیده می شود.
از این اطلاعات استفاده های زیادی می توان کرد، به خصوص اگر سیگنال وای فای شما ضعیف است و یا قطع می شود. برای شروع: اگر شبکه های زیادی وجود دارند که در یک محدوده از یک کانال استفاده می کنند، تداخلات زیاد خواهد بود.


اگر می خواهید بفهمید که در کجای خانه شما بیشتر در سیگنال ها تداخل ایجاد می شود، روی نوار منو Window دوباره کلیک کنید، سپس روی Performance کلیک کنید.
اطراف خانه بگردید ، و ببینید که حرکت شما چه تغییری در عملکرد ایجاد می کند.  قطعا می خواهید که سرعت، کیفیت و سیگنال را بالا و نویز را پایین نگاه دارید.

اپلیکیشن های شخص ثالث اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند.
ابزارهای موجود در او اس ده به شما امکان دسترسی به هر نوع نکته کلیدی را می دهد، اما اگر اطلاعات بیشتری می خواهید، ابزارهای شخص ثالثی نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند.
برای مثال: NetSpot برای استفاده غیر تجاری رایگان است و به شما امکان دسترسی به اطلاعات، بیش از هر روش دیگری که توضیح داده شد را می دهد.
بر خلاف دیگر ابزارهایی که اپل ارائه می دهد، این اپلیکیشن هر ده ثانیه شبکه های موجود را اسکن و شناسایی می کند. در نتیجه شما می توانید در اتاق راه بروید و بفهمید در کدام قسمت سیگنال ضعیف ترین حالت خود را دارد و چه شبکه هایی باعث ایجاد تداخل می شوند. شاخص نسبت سیگنال به نویز کمک بسیار بزرگی است، چرا که می توانید به سرعت بفهمید که در زمان راه رفتن سیگنال شما چگونه تغییر می کند.


همانطور که قبلا شرح داده شد، می توانید در اطراف اتاق راه بروید و یک نقشه برای سیگنال وای فای خود بسازید. این کار به شما کمک می کنند که می توانید با تغییر کانال روتر خود، جا به جا کردن روتر و یا استفاده از یک توسعه دهنده وای فای نقاط ضعیف را بیابید.


برنامه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.
•    WiFi Radar Pro: اطلاعات زیادی را به شما ارائه می دهد.
•    iStumbler، به علاوه وای فای سیگنال های بلوتوث را نیز شناسایی می کند.
•    Kismac2 ابزاری منبع باز برای اسکن شبکه است. در حال حاضر نسخه ثابتی از این اپلیکیشن موجود نیست، و نسخه آزمایشی آن مشکلات زیادی دارد، اما برنامه ای بسیار قوی است که با وجود باگ های زیاد می تواند به ما کمک بسیار زیادی بکند.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

mehrdad

شنبه, 15 مهر 1396

باسلام
راه حل مشکل عدم اتصال و یا حتی عدم پیدا کردن شبکه وای فای مک بوک :
داخل تنظیمات مودم کشور انتخاب شده ایران هست که باید عوض بشه و شما با دنبال کردن مسیر زیر میتوانید این کار را انجام بدید
1. در آدرس بار مرورگر دستگاهی که به وای فای وصل میشود ای پی 192.168.1.1 را وارد کنید .
2. در قسمت تنظیمات وای فای Region را از ایران به کشور دیگری تغییر دهید و این(( تغییرات را ذخیره کنید)) .
نکته : این تنظیمات در مودم های مختلف تفاوت دارد .

پاسخ

ثبت نظر