با بهترین ربات های معرفی شده در کنگره ی جهانی موبایل آشنا شوید

با بهترین ربات های معرفی شده در کنگره ی جهانی موبایل آشنا شوید


همان طور که می دانید کنگره ی جهانی موبایل امسال در بارسلونا برگزار شد. جالب است بدانید که این کنگره، بر خلاف اسمش، فقط درباره ی موبایل، تبلت، گجت های پوشیدنی و موارد مشابه نبود. این کنگره، هر ساله میزبان تکنولوژی های دیگری نیز می باشد، و امسال، نسبت به سال های گذشته، شاهد ربات های بیشتری در این کنگره بودیم. در ادامه، چند نمونه از این ربات ها که مورد علاقه ی ما بوده اند، آورده شده اند.

ربات تحویل دهی از شرکت تکنولوژی های استارشیپ

در حالی که آمازون و دامینوس قصد تحویل پیتزا و کالاهای دیگر را به صورت هوایی در سر دارند، شرکت تکنولوژی های استارشیپ (Starship Technologies)، مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. این شرکت، در MWC 2016، یک ربات تحویل دهی معرفی کرد که کالای مورد نیاز افراد را به صورت زمینی تحویل می دهد. این ربات ها، توانایی حمل دو کیسه ی مواد غذایی را دارند. همچنین، می توانند به صورت اتوماتیک از مرکز فروش تا درب خانه ی خریدار، مسیریابی کنند تا بسته را به مقصد برسانند.

Behzadi 22 5


پپر، ربات انسان نما
پپر (فلفل)، اولین بار در سال 2014 معرفی شد، امّا این موضوع از جذابیت این ربات نمی کاهد. پپر (که توسط شرکت مربوطه به عنوان پسر معرفی شده است، امّا صدا و اسم یک دختر را به همراه دارد)، اولین رباتی است که قادر به تشخیص رفتارهای انسان است.
چهار میکروفون و دو دوربین HD (در دهان و در جلوی پیشانی)، و یک سنسور تشخیص عمق سه بعدی در پشت چشم های این ربات جاسازی شده است. در صورتی که یک انسان با این ربات تعامل برقرار کند، این سنسورها قابلیت تشخیص الگوهای صوتی و حالات صورت آن فرد را در اختیار پپر قرار می دهند. قابلیت های پپر، فعلا محدود به تشخیص لبخند یا اخم یک انسان است، امّا انتظار می رود در آینده ای نه چندان دور، پیشرفت بیشتری داشته باشد.

Behzadi 22 2

ربات اکسپریا سونی
رباتی که شرکت سونی ارائه داده است، عملاً یک هاب هوشمند چند منظوره است که مجهز به یک دوربین چرخان، یک میکروفون دو طرفه، یک سیستم بلندگو، یک پروژکتور و Wi-Fi می باشد. این ربات طیف وسیعی از وظایف متفاوت را می تواند انجام دهد، برای مثال بازیابی اطلاعات، ارسال پیامک، و حتی کنترل اتوماتیک وسایل خانه.
برای مثال، زمانی که کاربر وارد خانه می شود، این ربات با استفاده از میکروفون خود، صدای پای کاربر را تشخیص داده و چراغ های خانه را روشن می کند. این مبحث، موضوع جدیدی نیست، امّا سونی بیشتر از سایر شرکت ها در این زمینه پیش رفته است که قابل توجه است.

Behzadi 22 4


ربات RoBoHoN از شرکت شارپ
شرکت شارپ (Sharp)، یک دستگاه جدید ارائه داده است که نام RoBoHoN را به خود گرفته است. این ربات شکل و ظاهری مشابه ربات پپر و لگو مینی دارد. ارتفاع این ربات، کمتر از 8 اینچ می باشد و قادر است تماس تلفنی برقرار کند، ایمیل ها را بخواند، و حتی در یک دورهمی، از شما و دوستانتان عکس بگیرد.
کنترل اصلی این ربات از طریق دستورات صوتی کاربر صورت می گیرد، امّا برای انجام کارهای پیچیده تر، یک صفحه ی لمسی کوچک نیز در پشت این ربات تعبیه شده است.

Behzadi 22 3

ربات غلتان ال جی
شاید برای شما هم پیش آمده باشد، زمانی که در محل کار یا مسافرت هستید، دوست دارید وضعیت منزل خود را بررسی کنید. اگر ربات غلطان شرکت ال جی به تولید انبوه برسد و وارد بازار شود، این نیاز شما برطرف خواهد شد!
این ربات کروی شکل، به گونه ای طراحی شده است که قابلیت کنترل از راه دور را دارد. به محض اینکه این ربات به شبکه وایرلس منزل شما متصل شود، با استفاده از یک اپلیکیشن اندرویدی می توانید این ربات را در محیط خانه به حرکت در آورید، و از وضعیت موجود مطلع شوید. برای اطلاع بیشتر درباره ی این ربات، به اینجا مراجعه نمایید.

Behzadi 22 1

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر