اسکنر سه بعدی 99 دلاری CowTech، ریزترین جزئیات را شبیه سازی می کند!

اسکنر سه بعدی 99 دلاری CowTech، ریزترین جزئیات را شبیه سازی می کند!

در دنیای الکترونیکی امروزی، یک اسکنر سه بعدی به همان اندازه کاربرد دارد که یک پرینتر سه بعدی برای ساخت اشیاء کوچک به کار گرفته می شود. در حال حاضر این امکان وجود دارد که اسکنر سه بعدی را با هزینه ای کمتر از 100 دلار تهیه کرد.

اسکنر سه بعدی CowTech Ciclop یک اسکنر متن-باز با دو لیزر و یک دوربین 720 پیکسل (درواقع یک وب کم لاجیتک) برای تصویربرداری از شیء مورد نظر، می باشد.
اسکنر CowTech، براساس یک اسکنر سه بعدی متن-باز دیگر، با نام BQ Ciclop ساخته شده است. البته، در ساخت این اسکنر، یک سری ترفندهایی اعمال شده است که قیمت آن را از 400 دلار به 99 دلار کاهش داده است!!!

Behzadi 23 2


در اسکنر CowTech، از بورد آردوینو استفاده شده است که یکی از دلایل کاهش قیمت می باشد. پرینتری که برای کار با این اسکنر به کار می رود، کافیست بتواند در ابعاد 65×110×115 میلی متر (2.6×4.3×4.5 اینچ)، پرینت بگیرد. در نتیجه، برای کار با این اسکنر، پرینترهای سه بعدی کوچکتر نیز قابل استفاده اند!
CowTech Ciclop نیز از همان نرم افزار متن-بازی استفاده می کند که BQ Ciclop استفاده می کرد. با این اسکنر، می توان از جزئیات هر چیزی که 200 میلی متر عرض و 205 میلی متر ارتفاع داشته باشد، تصویربرداری نمود. این اسکن، در بازه زمانی 2 تا 8 دقیقه صورت می گیرد! این کیت در ماه آوریل به بازار عرضه خواهد شد.

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر