تشخیص آهنگی که به آن گوش می دهید توسط ابزار Cortana در ویندوز 10

تشخیص آهنگی که به آن گوش می دهید توسط ابزار Cortana در ویندوز 10

زمانی که بحث تشخیص موسیقی مطرح می شود، اولین نرم افزاری که به ذهن خطور می کند، Shazam می باشد. این نرم افزار، از اولین سرویس هایی است که قابلیت تشخیص خواننده و نام آهنگی که بر روی کامپیوتر شما در حال پخش می باشد، را دارد. به نظر می رسد، کاربران ویندوز 10، احتیاجی به نصب نرم افزار خاصی بر روی سیستم خود ندارند! در ویندوز 10، ابزاری وجود دارد به نام کورتانا (Cortana). برای استفاده از سرویس تشخیص آهنگ در ویندوز 10، کافی است از این ابزار بهره بگیرید.

برای این منظور، کافی است عبارت "What song is this?" به معنای "این چه آهنگی است؟" را به کورتانا بگویید تا اطلاعات لازم را درباره ی این آهنگ در اختیار شما قرار دهد. دستگاهی که در حال پخش آهنگ است را مقابل میکروفون بگیرید (یا آهنگ را از روی کامپیوتر خود پخش کنید)، سپس کورتانا آهنگ مورد نظر را تشخیص خواهد داد. این ويژگی ممکن است کاستی هایی داشته باشد، امّا به طور کلی، به خوبی کار می کند.

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر