آیا هکرها می‌توانند در سیستم انتخابات ایران اخلال ایجاد کنند؟

آیا هکرها می‌توانند در سیستم انتخابات ایران اخلال ایجاد کنند؟


به گزارش خبرآنلاین، بخشی از این خبر به نوشته این منابع بدین شرح است:{ سرگرد حمید کیانی سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات این موضوع می‌تواند سوژه خوبی برای هکرها در فضای مجازی و به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی باشد تا بتوانند کاربران را فریب داده و با ایجاد صفحات اسپم آمار بازدید صفحاتی خاص را بالا ببرند یا با بارگذاری لینک‌ها و کلیپ‌های جذاب انتخاباتی مرتبط با کاندیدها که نیاز به دانلود دارد، دستگاه‌های کاربران را به ویروس‌های طراحی‌شده آلوده کنند.

وی تأکید کرد: درروشی دیگر با راه‌اندازی سایت‌های نظرسنجی یا طراحی اپلیکیشن‌های مختلف با عنوان تبلیغات انتخابات از کاربران می‌خواهند اطلاعات خود را وارد کرده و از این طریق اطلاعات شخصی شمارا به سرقت برده و در موقع مناسب از آن‌ها سوءاستفاده نمایند(به‌عنوان‌مثال نفوذ به سیستم کاربران و همچنین سوءاستفاده از هویت کاربران در شبکه‌های اجتماعی )  درواقع سیستم آن‌ها به‌عنوان یک سیستم زامبی در نظر گرفته می‌شود و به‌وسیله آن حمله‌هایی به دیگر سیستم‌ها صورت می‌گیرد.}

اما متأسفانه خبرگزاری‌ها بدین‌صورت تیتر زدند که ممکن است در سیستم انتخاباتی اخلال ایجاد کنند؛ درحالی‌که با منتفی شدن انتخابات الکترونیکی اصلاً چیزی برای حمله کردن وجود ندارد.

آنچه این مقام مسئول به کاربران گوشزد کرده نه سیستم انتخاباتی،بلکه ترفندهای روی وب برای جذب کاربر به‌سوی یک کاندید خاص است که از کاربران در فضای مجازی خواسته است تا اطلاعات شخصی خود را در نظرسنجی‌های مشکوک درج نکنند.

البته نظرسنجی‌های رسمی در رسانه‌های قانونی، تاکنون از کاربران درخواست اطلاعات شخصی نکرده‌اند و اگر وب‌سایتی چنین اطلاعاتی را از کاربر بخواهند، کاربران می‌توانند به آن مشکوک شوند.

نکته آخر اینکه به دلیل کنترل انسانی چندباره روی نتایج، بعید است روند اخلال احتمالی روی سیستم های درجه 3 بدون ارتباط با انتخابات، تأثیری در اصل انتخابات داشته باشد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر