جیمیل از فاش شدن داده های محرمانه جلوگیری می کند

جیمیل از فاش شدن داده های محرمانه جلوگیری می کند

 
افراد در دنیای تجارت تمام تلاش خود را می کنند تا عملیات خود را به صورت امن انجام دهند ولی اغلب، کارمندی بی اعتنا پیدا می شود که با ارسال فایل های محرمانه خودشان کار را خراب کند و موجب ضرر و زیانی شود. گوگل پیش از این سرویسی عرضه کرده بود که می توانست در برابر از دست رفتن داده ها، ممانعت کند. این سرویس که Date Loss Prevention یا DLP نام دارد به شرکت ها کمک می کند تا از وقوع چنین اتفاقات ناخوشایندی جلوگیری کنند و حال گوگل این سرویس را بسیار قدرتمندتر کرده است.


با بروزرسانی انجام شده، جیمیل قادر خواهد بود تا مستندات را با تشخیص کارکتر نوری اسکن کند تا اطمینان یابد که عکس های الحاق شده شامل اطلاعات حساسی مانند شماره های امنیتی یا کلمه های عبور نباشند. پلتفرم تجاری گوگل، هم اکنون قابلیت اسکن مستندات را دارد ولی بعد از این نیز می تواند کلمه های کلیدی یا رشته های متنی را با لیست مورد قبول مدیریت به صورت کامل تطابق دهد. این برنامه طراحی شده تا از اشتباهات افراد در ارسال موارد محرمانه جلوگیری کند و زمانی که کارمندی سعی در به اشتراک گذاری موارد خاص یا محرمانه را دارد، تشخیص دهد.
در حال حاضر، تشخیص کارکتر نوری تنها در اپلیکیشن های پولی گوگل برای مشتریان موجود است. این سرویس باعث می شود که شما در ارسال عکسی از کارت اعتباری خود و یا ارسال جزئیات کارت اعتباری خود از طریق جیمیل ناموفق باشید. اگر حساب کاربری شما نیاز به امنیت بیشتری دارد، نیز می توانید از تایید اعتبار دو مرحله ای هم استفاده کنید.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر