Android wear پشتیبانی وای فای، برنامه های همیشه آنلاین و emoji را به امکانات خود اضافه می کند.

Android wear پشتیبانی وای فای، برنامه های همیشه آنلاین و emoji را به امکانات خود اضافه می کند.


گوگل android wear را به روز رسانی کرده و به آن برنامه های همیشه آنلاین ، پشتیبانی وای فای،اسکرول کردن با تکان دادن مچ دست، و پشتیبانی طراحی emoji را اضافه کرده است.گوگل به تازگی اندروید 5.1.1 را به طور گسترده به روز رسانی کرده است که با توجه به پیش فروش عمده ساعت اپل، این اقدام دیر هم انجام شده است!

حتی با این که 9 ماه پیش از شرکت اپل این ساعت ها به بازار روانه شده اند ،طبق یک برآورد اولیه در ماه فوریه از طرف کانالیز، تا پایان سال 2014 ، از ساعت هایandroid wear فقط 70000 عدد فروخته شده است.
با هدف افزایش جذابیت android wearبرای جلوگیری از این که مانند  عینک گوگل دچار شکست شود، گوگل تغییرات مطلوبی در این محصولات داده است. البته احتمال نمی رود که نسخه جدید یک شبه توجه عموم را به خود جلب کند ، اما این یک شروع است.

google androidwear persistant

برنامه های دائمی در android wear

 

android wearاین امکان را فراهم ساخته تا اپلیکیشن ها را حتی وقتی که دستتان را پایین می اندازید- که علامت همیشگی برای خاموش شدن صفحه می باشد- به طور دایمی در دسترس داشته باشید . اکثر ساعت های مچیandroid wear شامل ساعت هایی است که به صورت دایمی  روی صفحه دیده می شوند که به گفته دیوید سینگلتون، مدیر مهندسی android wear باعث می شود دیگر نیازی به هیچ گونه ضربه زدن، پیچ دادن یا لرزش دستگاه برای نشان دادن زمان نمی باشد. " اکنون android wear امکان به صورت دایمی دیده شدن هر برنامه را روی صفحه فراهم می کند. تحقیقات بازار گوگل نشان می دهد که کاربران بیشتر به سهولت در استفاده اهمیت می دهند تا حفظ حریم شخصی یا طول عمر دستگاه.  سینگلتون اشاره می کند که، برای حفظ باتری، استفاده از حالت تمام رنگ وقتی به کار می رود که نحوه حرکات دستشما نشان دهد که در حال نگاه کردن به ساعت هستید.
اکتبر گذشته، گوگل پشتیبانی GPS و موزیک آفلاین ، و اکنون پشتیبانی وای فای را  به امکانات خود اضافه کرده است که این امکان را فراهم می کند که از تلفن خود بیشتر از فاصله ای که اتصال مستقیم بلوتوث اجازه می دهد دور شوید. اگر شما از همان اینترنت وای فای  که برای تلفن خود استفاده می کنید بهره می برید و می خواهید دامنه را در یک خانه بزرگ گسترش دهید، و یا حتی اگر در طرف دیگر دنیا هستید ، می توانید همه گزارشات و دیگر امکاناتی که قبلا از طریق بلوتوث به آن دسترسی داشتید را دریافت کنید.
گوگل همچنین حرکت جدیدی نیز برای استفاده از این ساعت های مچی اضافه کرده است- حال می توانید برای اسکرول کردن صفحه ضربه کوچکی به مشت دستتان بزنید. همپنین می توانید  با لمس کردن صفحه می توانید وارد برنامه ها شوید و بلافاصله پیام بفرستید.
گوگل می گوید، می توانید برای نقاشی کردن یک اموجی از انگشتتان استفاده کنید، و android wear آن را تشخیص می دهد و می تواند آن را به نماد درست ترجمه می کند. گفته می شود که صدها اموجی  برای این نرم افزار قابل شناسایی هستند، گرچه از نظر ما تا حدی به توانایی فرد در طراحی بستگی دارد!


مشکلات ساعت اپل گوگل
در حال حاظر شش نوع ساعت android wear موجود برای فروش وجود دارد که بیشتر در رنج 200 تا 300 دلار فروخته می شود، و به زودی LG Watch Urbaneهفتمی خواهد بود. تا کنون محتملا Urban جذاب ترین ساعت اندروید است که یک نیم نمای نازک، قاب باریک  دارد و پشت آن طلایی یا نقره ای براق است.
در پایان 2014، بنا به گفته کانالیس "پیشگام" ساعت های android wear، Motorola Moto 360 صفحه دایره ای بوده است. به طور مشابه ساعت های گرد مدل R از LG یکی از پر طرفدار ترین مدل ها بوده است، همپنین ساعت urban ال جی جدید نیز گرد است. احتمال می رود که مدل های بیشتری با  این ویژگی عامه پسند که متفاوت از ساعت اپل با ساعت تقریبا مربع شکل است، تولید شود.
android wear در حال حاظر بیش از  حدود 100000 واحد نمایندگی فروش دارد، اما این نسبت به آنچه که اپل تا کنون فروخته است بسیار کم می باشد. بر اساس گزارش 12 ماه آوریل اسلایس اینتلیجنس، اپل در روز اول بیش از یک میلیون ساعت اپل را پیش فروش کرده است. طبق گزارش تحلیلگر کارل هو، اپل آنچه در سری اول تولید کرده بود، به طور کامل در دو هفته اول فروخت. طبق برآورد او، این به  معنی فروش کامل در 3 میلیون  واحد نمایندگی ، با درآمد حدود 2 میلیارد دلار است.
حتی اگر برآوردها درست باشد، هیچ تضمینی وجود ندارد که فروش نسبتا گران ( 350 تا 550 دلار) ساعت های اپل به همین میزان ادامه داشته باشد.این ساعت ها به طور گسترده در بازار آزمایش نشده اند، و فروش هایی که با تبلیغ گسترده صورت گیرد با ضمانت در خوب بودن آن محصول فاصله زیادی دارد. با این حال، این موفق ترین فروش شرکت اپل پس از آی پد می باشد.
این که ببینیم گوگل با نرم افزارAndroid Wear  به کجا می رود جالب توجه است. قابلیت های این نرم افزاردر حال بهبودی است ، اما بیشتر ساعت ها به صورت زیر هستند:
دو هسته ای، پردازنده GHz Qualcomm Snapdragon 400 1.2 ، 512MB RAM، 4GB of eMMC flash و صفحه لمسی 1.63-inch ، x 320 AMOLED320 ، بیشترین ادغام بلوتوث 4.0، یک درگاه یو اس بی میکرو، یک میکروفن، یک کنترل گر صدا. گوگل در تلاش است که  با وجود نیم نما نسبتا نازک این ساعت ها، طول عمر این باطری ها را افزایش دهد.

 با افزایش تمایل به Chromebook، سیستم عامل گوگل کروم به 42 ارتقا پیدا کرد
اگر در جبهه Android Wear کمی پیشروی کند است، سیستم عامل گوگل کرومِ مبتنی بر لینوکس ، همچنان در بازار لپ تاپ ها و نوت بوک های ارزان قیمت بهترین است. در 19 آوریل گوگل سیستم عامل کروم 42 را ارائه داد و امکان به روز رسانی کاربران Chromebook را بر روی کامپیوتر هایشان با یک طراحی مشابه اندروید 5  است و همپنین امکان داشتن Google Voice روی این وسایل  فراهم کرد.
ویژگی های جدید هنگامی که گوگل یک beta Chrome Launcher 2.0 حاوی IU جدید را اوایل این ماه ارائه داد معرفی شده بودند. گوگل همچنین یک استیک Asus Chromebit HDMI که سیستم عامل کروم را اجرا می کند ، به اضافه چهار Chromebook ارزان قیمت جدید را معرفی کرد. همچنین، فن آوری انتقال برنامه اندروید به سیستم عامل کروم را نیز به بازار ارائه کرد.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر