اشتراک گذاری فایل در واتساپ

اشتراک گذاری فایل در واتساپ

اشتراک گذاری فایل در واتساپ


گرچه این شرکت هنوز به طور رسمی این خبر را اطلاع رسانی نکرده است ولی تعدادی از کاربران واتساپ این ویژگی را در منوی پاپ آپ در کنار دیگر ویژگی های به اشتراک گذاری مانند عکس، فیلم، مخاطب یا موقعیت جغرافیایی دیده اند.
این ویژگی در هر دو سیستم عامل انروید و iOS به طور مشابه کار می کند. در هنگام چت در اندروید شما آیکون پیوست را انتخاب می کنید و گزینه ی مدرک جدید را می زنید. (جهت ایجاد فضا برای این ویژگی جدید واتساپ گزینه های به اشتراک گذاری عکس و فیلم را با هم یکی کرده و در گزینه ی دوربین گنجانیده است.)
در iOS آیکون به اشتراک گذاری را در چت انتخاب می کنید و سپس از منویی که ظاهر خواهد شد گزینه ی به اشتراک گذاری اسناد را بر می گزینید.
درهنگام راه اندازی کاربران قادرند تا اسناد مورد نظر خود را از خدمات ذخیره سازی مانند Google Drive، Dropbox، iCloud Drive و ... انتخاب کنند. اما متاسفانه این ویژگی تا این زمان تنها به فایل های پی دی اف محدود است.
در برخی از موارد واتساپ حتی دیگر فایل های موجود در مکان ذخیره سازی که در آن حضور دارید را نمایش نمی دهد. به این ترتیب سر در گمی کاربر کاهش خواهد یافت. با این حال برنامه این امکان را به ما می دهد که یک سند از آفیس را از Google Drive خود انتخاب کنیم اما هنگام آپلود کردن خطایی مبنی بر آپلود فایل پشتیبانی نشده می دهد.
اگر فرد دریافت کننده ی پیام حاوی یک سند، واتساپ خود را به آخرین نسخه به روز رسانی نکرده باشد به اشتراک گذاری انجام نخواهد شد. ما این مورد را در نمونه های مورد آزمایش دریافتیم. (برنامه به شما می گوید که مخاطبتان باید برنامه ی خود را برای دریافت فایل به روز رسانی کند.)
هنگامی که فایل به اشتراگ گذاشته شد، واتساپ پیش نمایشی از یک فایل پی دی اف را به همراه سایز و تعداد صفحات به مخاطب نشان می دهد.
واقعیت این است که نشان دادن فرمت فایل در صفحه ی نمایش خود گویای این نکته است که دیگر فرمت ها در آینده پشتیبانی خواهند شد.
حتی با قابلیت های محدود دسترسی در حال حاضر این ویژگی، به اشتراک گذاری اسناد می تواند به افزایش کسب و کار و استفاده از مسنجر واتساپ کمک کند چرا که فایل های پی دی اف در جهان افراد حرفه ای بسیار شایع و مورد استفاده است.
این کار مطابق دستور کار بزرگ واتساپ است که در اوایل سال جاری مورد اقدام قرار گرفت. و آن این است که تمرکز خود را بر روی کسب و کار مشتریان افزایش دهند.
مدیر عامل این شرکت جان کوم (Jan Koum) در ماه ژانویه اظهار داشت که واتساپ آزمایش های تجاری بیشتری را آغاز خواهد کرد از جمله این که به کاربران اجازه می دهد با کسب و کار ارتباط بر قرار کنند. اشتراک گذاری اسناد در این چارچوب بزرگ کسب و کار معنای بیشتری می یابد و مورد پسند واقع می شود.
البته این ویژگی منافع مستقیم زیادی برای مصرف کنندگان دارد مانند به اشتراک گذاری تبلیغات، بلیط الکترونیکی، اسکن و دیگر فایل های پی دی اف.
و از آن جایی که واتساپ برای رمز نگاری پایان به پایان خود سرمایه گذاری زیادی کرده است به اشتراک گذاری اسناد در خدمات آن، محافظت شده خواهد بود.
این ویژگی هم اکنون در اندروید و iOS در دسترس است، اما نسخه ی ویندوز آن هنوز آماده نیست.

مرضیه حقیقی

مرضیه حقیقی

مرضیه دانشجوی رشته ی کامپیوتر گرایش نرم افزار هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و تماشای فیلم می گذراند. از علاقه مندی های مرضیه موسیقی است. :)


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر