مایکروسافت می گوید: دامنه توجه ما کمتر از 8 ثانیه است، حتی کمتر از حرکت یک ماهی قرمز

مایکروسافت می گوید: دامنه توجه ما کمتر از 8 ثانیه است، حتی کمتر از حرکت یک ماهی قرمز


پس از بررسی بر روی 2000 نفر و نظارت بر فعالیت مغز بیش از 100 نفر، مایکروسافت به این نتیجه رسیده است که توانایی آنها برای انجام چند وظیفه بالا رفته اما توجه آنها بر روی این گستردگی کم شده است. انتشارات بریتانیا نیز گفته است که به طور متوسط دامنه توجه در سال 2000 به 12 ثانیه رسیده است اما مطالعات نشان می دهد که گستردگی توجه افراد کاهش یافته و به 8 ثانیه رسیده است.


این موضوع پیش بینی نشده بود که در حالی که به روز زندگی می کنیم اما جلوی پیشرفت زندگی دیجیتال  گرفته شده است. طبق گزارشی که در کانادا تهیه شده است کانادایی ها با سبک زندگی دیجیتال( که مورد آزمایش قرار گرفتند، کسانی که علاقه مند به رسانه های اجتماعی یا قبول کنندگان تکنولوژی هستند) در تلاش بر روی محیطی می باشند که به زمان زیادی توجه نیاز دارد.
جالب است که مطالعات اشاره به افزایش کارایی در بعضی از مناطق خاص دارد در حالی که در سبک های زندگی دیجیتال، کاهش توجه در بلند مدت اتفاق می افتد به همین دلیل کاربران رسانه های اجتماعی توجه بالایی دارند. می توان گفت با توجه به کم شدن توجه ها، مدت زمانی که طول می کشد که ماهی قرمز نپتون در اطراف کاسه خود 5 بار بچرخد، مایکروسافت فقط می تواند تلفن ها را دوبار چک کند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر