10 نکته برای استفاده بیشتر از نکسوس5x

10 نکته برای استفاده بیشتر از نکسوس5x

نکسوس 5X یکی از اولین گوشی های هوشمندی است که آخرین نسخه ی اندروید 6.0 مارشمالو گوگل را اجرا می کند. مانند پردازنده اش، خود تلفن نیز ساخته ی شرکت ال جی است و طراحی کلی نکسوس 5X نیز کاملا مشابه پردازنده هایش می باشد.


نکسوس 5X یکی از اولین گوشی های هوشمندی است که آخرین نسخه ی اندروید 6.0 مارشمالو  گوگل را اجرا می کند. مانند پردازنده اش، خود تلفن نیز ساخته ی شرکت ال جی است و طراحی کلی نکسوس 5X نیز کاملا مشابه پردازنده هایش می باشد.
به عنوان جانشینی برای نکسوس 5، نکسوس 5X به همراه ویژگی های عالی به بازار آمده است. بعضی از آن ها از نکسوس 5 آشنا هستند و بعضی دیگر به همراه آخرین نسخه ی  اندروید 6.0 مارشمالو گوگل آمده اند. اگر شما یک نکسوس 5X دارید، نکات و روش های زیر به شما کمک می کند تا بتوانید بیشترین استفاده را از آن ببرید.
راه اندازی سریع دوربین
نکسوس 5X روشی سریع برای راه اندازی دوربین ارائه می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلید روشن و خاموش کردن را دو بار فشار دهید. حتی زمانی که گوشی خاموش است، اپلیکیشن دوربین راه اندازی می شود. همچنین می توانید زمانی که اپلیکیشن دوربین باز است، با ضربه زدن به بخش کم کردن صدا، عکس بگیرید.
این ویژگی به صورت خودکار روشن است، اما شما می توانید در صورتی که نیازی به آن ندارید با رفتن به قسمت Settings-> Display، و سپس تغییر وضعیت "راه اندازی سریع (Quick Launch) به حالت خاموش آن را غیر فعال کنید.
تنظیمات قفل هوشمند
قفل هوشمند یک ویژگی جالب است که به شما اجازه می دهد تا برخی مکان ها را به عنوان مکان های قابل اعتماد تنظیم کنید. این مکان ها سپس برای باز کردن قفل دستگاه بدون وارد کردن PIN یا رمز عبور استفاده می شوند. برای مثال شما می توانید مکانی قابل اعتماد مثل خانه خودتان را تنظیم کنید و زمانی که نکسوس 5X شما در آن محدوده باشد، قفل آن به صورت خودکار باز می شود.
برای انجام این کار، به قسمت settings->security بروید، و Smart lock-> Trusted places -> Add trusted place را انتخاب کنید. خانه ی خود، یا مکانی دیگر که نمی خواهید تلفن همراه شما در آن قفل باشد را اضافه کنید، و پس از آن، زمانی که در آن مکان هستید نیازی نیست که PIN  خود را وارد کنید.


فعال سازی ال-ای-دی چراغ اعلان
نکسوس 5X مجهز به ال-ای-دی چراغ اعلان است که برای متوجه ساختن شما به اعلان های دیده نشده چشمک می زند. این یک ویژگی جالب است که اعلان های معلق را به یاد شما می اندازد. برای فعال کردن چراغ ال-ای-دی، به قسمت Settings-> Sound and notification بروید و سوییچ مجاور Pulse notification light را تغییر دهید.
اگر مایل هستید شخصی سازی های بیشتری انجام دهید، می توانید از یک اپلیکیشن دیگر به نام Light Flow استفاده کنید زیرا گوگل گزینه ای برای شخصی سازی ال-ای-دی اعلانات در بازار اندروید ندارد.
ضبط ویدئوهای 4K
نکسوس 5X به شما اجازه می دهد ویدئوهای 4K ضبط کنید، اما این ویژگی به صورت پیش فرض روشن نیست. برای فعال کردن آن، به منوی تنظیمات در اپلیکیشن بروید. ‘Resolution & Quality’ و سپس ‘Back Camera Video’ را انتخاب کنید و بر ‘UHD 4K’ ضربه بزنید. اکنون می توانید ویدیوهای 4K فیلم برداری کنید.


مدیریت مجوزهای اپلیکیشن
با اندروید 6.0 مارشمالو، می توانید مجوزهای اپلیکیشن خود را مدیریت کنید. این به این معنی است که شما بر اینکه چه اپلیکیشن هایی می توانند بر روی نکسوس 5X شما فعال باشند کنترل کامل دارید. برای دسترسی به این ویژگی به Settings->Apps بروید و بر آیکون ‘Gear’ در گوشه ی بالای سمت راست و سپس بر ‘App permissions’  ضربه بزنید. لیستی از اینکه کدام اپلیکیشن، کدام مجوزها را دارد خواهید دید و می توانید آن ها را به حالت های روشن و خاموش تغییر دهید تا بتوانید این مجوزها را به اپلیکیشن بدهید و یا آن ها را حذف کنید.


Now On Tap فعال کنید.
سیستم عامل جدید اندروید 6.0 مارشمالو به همراه چندین ویژگی کلیدی برای نکسوس 5X، از جمله Now On Tap می آید که بر اساس آنچه شما انجام می دهید بدون اینکه نیاز به ترک اپلیکیشنی که در آن هستید باشد، اطلاعات سریع به شما ارائه می دهد. شما برای این کار تنها باید کلید Home را نگه دارید و گوگل نگاهی به آنچه روی صفحه ی شما هست می اندازد و جزئیات مربوط، اپلیکیشن ها، و فعالیت های ممکن را به شما ارائه می دهد.
برای فعال کردن این گزینه به Settings->Google->Search & now-> Now cards-> Now on Tap بروید. برای فعال سازی، تنها ضربه بزنید و کلید home را برای راه اندازی آن نگه دارید.


افزودن سنسور اثرانگشت
نکسوس 5X اسکنر اثرانگشت را پشتیبانی می کند که به کاربران اجازه می دهد تا به جای PIN،  قفل گوشی خود را با اثر انگشت باز کنند. شما همچنین می توانید از این سنسور برای پرداخت اقلام با استفاده از پرداخت اندرویدی استفاده کنید. برای تنظیم کردن آن، به Settings->Security->Nexus Imprint->Add fingerprint بروید و تنظیمات را انجام دهید.


ضربه زدن و پرداخت کردن
حضور اسکنر اثرانگشت در نکسوس 5X ، برای استفاده در "ضربه زدن و پرداخت کردن" برای برخی فعالیت های پرداختی بی سیم با استفاده از ارتباطات میدانی نزدیک (NFC) نیز مناسب است. ابتدا باید NFC را فعال کنید، به Settings->Wireless and Network->More->NFC بروید. سپس با رفتن به Settings->Security->Nexus imprint یک اثرانگشت را ثبت کنید.
گذاشتن یک پیغام بر صفحه ی قفل
نکسوس 5X یک ویژگی جالب دیگر دارد که به آن "پیام صفحه ی قفل" گفته می شود. این ویژگی به شما اجازه می دهد که پیام خود را بر صفحه ی قفل اضافه کنید. این پیام زمانی که تلفن همراه شما در حالت قفل است، بر صفحه نمایش شما درست زیر تاریخ و زمان نشان داده می شود. شما می توانید نوشته ی خود را در حالت اسکرول نیز ببینید. برای فعال سازی این ویژگی، به قسمت Settings->Security->Lock Screen message بروید.


گرفتن عکس در حال ضبط
شما می توانید با نکسوس 5X در حالی که در حال ضبط یک ویدئو هستید عکس بگیرید. تنها کافی است شروع به ضبط ویدئو کنید و زمانی که می خواهید عکسی فوری بگیرید بر صفحه تلفن همراه خود ضربه بزنید. تصویر به صورت خودکار در حافظه ی داخلی تلفن همراه شما ذخیره می شود.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

هادی یدالهی

سه‌شنبه, 24 فروردین 1395

رده گوشی های نکسوس جز بهترین ها در بازار گوشی هستن راضیم ازشون

پاسخ

ثبت نظر