موانع جدی برای خودروهای بدون راننده

موانع جدی برای خودروهای بدون راننده

خودروهای بدون راننده، به خاطر پتانسیل بالایی که در نجات جان افراد دارند، انقلاب بزرگی در صنعت خودروسازی ایجاد کرده اند. طبق آمار تصادفات رانندگی، فقط در ایالات متحده ی امریکا، سالانه چیزی حدود 35000 نفر به خاطر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند. این امر، باعث شده است شرکت های بزرگ خودروسازی بر روی خودروهای بدون راننده تمرکز کنند تا این تکنولوژی را بهبود بخشند.

خودروهای بدون راننده، به خاطر پتانسیل بالایی که در نجات جان افراد دارند، انقلاب بزرگی در صنعت خودروسازی ایجاد کرده اند. طبق آمار تصادفات رانندگی، فقط در ایالات متحده ی امریکا، سالانه چیزی حدود 35000 نفر به خاطر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند. این امر، باعث شده است شرکت های بزرگ خودروسازی بر روی خودروهای بدون راننده تمرکز کنند تا این تکنولوژی را بهبود بخشند.
بزرگترین مسئله ای که بر سر راه خودروهای خودران، یا بدون راننده قرار دارد، عدم وجود قوانین کافی برای این نوع اتومبیل هاست. قطعاً برای هر پدیده ی اجتماعی، لازم است قوانین خاصی در نظر گرفته شود وگرنه آن پدیده، ممکن است به خودی خود تبدیل به هرج و مرج شود. خودروهای بدون راننده نیز، از این قضیه مستثنی نیستند. برای مثال تصور کنید که به هر دلیلی، دو خودروی بدون راننده با یکدیگر برخورد کنند. از آن جایی که این خودروها، راننده ای ندارند، پیدا کردن مقصر اصلی، مسئله ساز خواهد بود. از طرف دیگر، نمیتوان مشخص کرد که شرکت سازنده را باید سرزنش نمود، یا سازنده ی سنسورها، یا مراکز کنترل ترافیک یا سایر ارگان های مربوط به خودروهای خودران. 
بنابراین، اتومبیل های خودران، موانع ویژه ای را نسبت به اتومبیل های معمولی، در پیش رو دارند که به این سادگی ها از میان برداشته نمی شوند. علاوه بر این، طراحی این دسته از خودروها، محدودیت ها و چالش های های کنترلی دیگری را برای سایر خودروهای معمولی (با راننده ی انسانی)، بوجود می آورند. 
آنتونی فاکس، وزیر حمل و نقل ایالات متحده ی امریکا، در روز جمعه (21 اسفند 1394) اعلام کرد: "هرچند اتومبیل های بدون راننده، ممکن است جان بسیاری از انسان ها را نجات دهند، امّا دولت باید قوانین خاصی را برای سازندگان این خودروها تعبیه کند تا به وضوح مشخص شود که انتظار داریم این دسته از خودروها چگونه عمل کنند. در واقع خودروهای بدون راننده، نباید فقط "امن" بلکه باید "امن تر" عمل کنند."
به عنوان بخشی از این بیانیه، آژانس NHTSA، ارزیابی اولیه ای را در رابطه با استانداردهای امنیتی خودروهای فدرال و چالش های پیش رو در رابطه با خودروهای اتوماتیک در ایالات متحده ی امریکا، انجام داده و به اشتراک گذاشت. طبق بیانیه ی NHTSA، این گزارش، توسط مرکز سیستم های حمل و نقل ملی تهیه شده است و به نظر می رسد که تنها چند مانع دولتی دیگر برای تولید خودروهای خودران، با همان تجهیزات و طراحی قبلی، باقی مانده است که انتظار می رود این موانع نیز پشت سر گذاشته شوند.

 

منبع خبر: digitaltrends

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر