کارت حافظه های SD پذیرفتنی برای سامسونگ گلکسی S7 و S7 ادج !

کارت حافظه های SD پذیرفتنی برای سامسونگ گلکسی S7 و S7 ادج !

mz383

بدون نیاز به ریشه یابی دستگاه !

طرفداران سامسونگ همیشه از یک عبارت زیاد استفاده می کنند : " سامسونگ هر آنچه را که بدهد ، پس می گیرد . " . پایبندان این برند زمانی که فهمیدند که گلکسی S6 با فلز ، شیشه و شکوه بالایی می آید ، بسیار خوشحال شدند اما سامسونگ زمانی که شنید کاربران می گویند که هنرش دیگر شایستگی باتری های جداشدنی و کارت های حافظه microSD را ندارد ، ناراحت شد و عواقب این ناراحتی نیز دامن کاربران را گرفت . در سال 2016 دوباره پرتوهای امید ظاهر شد و ...


گلکسی S7 آمد . دستگاهی که این دو ویژگی را دوباره در خود می دید . البته سامسونگ هنگام رونمایی از S7 اعلام کرد که خبری از حافظه های کارت SD پذیرفتنی نیست تا کاربران جایگاه خود را درک کنند .

موضوع بحث قابلیت پشتیبانی کارت حافظه SD به عنوان بخشی از حافظه داخلی گلکسی S7 می باشد . داشتن یک حافظه شبه دائمی خوب است اما این عیب را دارد که زمانی که کارت حافظه SD فرمت شود دیگر امکان انتقال فایل های مختلف به آن و سپس کپی کردن فایل ها در یک دستگاه دیگر وجود ندارد .

علی رغم مطالبی که گفته شد سامسونگ حافظه پذیرفتنی را در گلکسی 7 غیرفعال کرده است زیرا باور دارد که طرفداران محصولاتش به کارت های حافظه SD قابل حمل علاقه بیشتری دارند . این تصمیم جامعه اندروید را تا حدی ناراحت کرد تا این که یک نابغه به نام مودر پائول گفت که راهی برای فعال سازی حافظه پذیرفتنی گلکسی S7 و گلکسی S7 ادج پیدا کرده است .

این روش ممکن است باعث تحیر برخی از کاربران شود اما چندان پیچیده نیست . با به کار گیری این روش هر کاربر محتاطی می تواند بدون ریشه یابی کردن دستگاه حافظه گوشی خود را ارتقاء دهد . تنها ابزارهایی که کاربر در این کار به آن ها نیاز دارد یک رایانه شخصی و Android Debug Bridge می باشد .

از آنجایی که در این روش نیازی به ریشه یابی دستگاه نیست می توان نتیجه گرفت که سامسونگ واقعا حافظه پذیرفتنی دستگاه جدید خود را غیرفعال نکرده بلکه تنها آپشن آن را از UI گوشی جدید حذف کرده است . برای استفاده از این قابلیت پنهان باید روش زیر را دنبال کنید :

مرحله اول : از اطلاعات موجود بر روی کارت حافظه دستگاه یک نسخه پشتیبان تهیه کنید زیرا در این روش کارت حافظه فرمت می شود .

مرحله دوم : درصد حافظه انتقالی مورد نظر خود را تعیین کنید .

مرحله سوم : فرمان 'adb shell' را به رایانه خود دهید . دقت کنید که گوشی شما باید به رایانه متصل باشد .

مرحله چهارم : فرمان 'sm list-disks' را در رایانه تایپ کنید تا لیست دیسک های موجود ظاهر گردد . بعد از انجام این کار اطلاعاتی مانند اطلاعات موجود در عکس زیر ، ظاهر می گردد . آدرس دیسک (disk ID) را یادداشت کنید .

mz384

مرحله پنجم : دیسک را با دادن فرمان 'sm partition DISK TYPE RATIO' پارتیشن بندی کنید . به طور مثال اگر که بخواهید دیسک فوق را ( برای استفاده از کل حافظه ) پارتیشن بندی کنید ، باید فرمان 'sm partition disk:179:160 private' را وارد سازید و در صورتی که بخواهید تنها از 50 درصد حافظه استفاده کنید ، باید فرمان 'sm partition disk:179:160 mixed 50' را تایپ کنید .

مرحله ششم : اتمام این پروسه چند دقیقه طول می کشد اما هنگامی که فرآیند تکمیل شد می توانید از مسیر Settings > Additional Settings>Storage view میزان حافظه داخلی دستگاه را مشاهده کنید . به دلایل مختلفی حجم کل حافظه به درستی نمایش داده نمی شود اما نگران نباشید زیرا  همه چیز درست کار می کند . زمانی که نرم افزارها را نصب می کنید به طور خودکار اطلاعات در حافظه ای که بیشترین حجم را دارد ، ذخیره می شود با وجود این کاربر می تواند محل ذخیره سازی را تغییر دهد ( در نظر داشته باشید که حافظه داخلی واقعی کمی سریع تر می باشد . ) .

mz385

مرحله هفتم : کاربران همچنین می توانند با استفاده از نرم افزارهایی مانندFreeSpace و FreeSpace Plus نیز اطلاعات مربوط به حافظه داخلی دستگاه خود را مشاهده کنند .

mz386

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر