طرح جدید دیگری برای کاهش تصادفات جاده ای در ایالات متحده امریکا

طرح جدید دیگری برای کاهش تصادفات جاده ای در ایالات متحده امریکا

سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها (NHTSA) و سازمان بیمه و امنیت بزرگراه ها (IIHS)، اعلام کردند که 20 کمپانی خودروسازی با طرح ترمز اضطراری خودکار (AEB) به عنوان یک استاندارد از سپتامبر 2022، موافقت نموده اند. طبق این توافق، از سال 2022، تقریباً تمامی خودروهای جدید تولید شده در ایالات متحده امریکا، به تکنولوژی ترمز اضطراری خودکار مجهز خواهند بود.

 

Behzadi 41

سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها (NHTSA) و سازمان بیمه و امنیت بزرگراه ها (IIHS)، اعلام کردند که 20 کمپانی خودروسازی با طرح ترمز اضطراری خودکار (AEB) به عنوان یک استاندارد از سپتامبر 2022، موافقت نموده اند. طبق این توافق، از سال 2022، تقریباً تمامی خودروهای جدید تولید شده در ایالات متحده امریکا، به تکنولوژی ترمز اضطراری خودکار مجهز خواهند بود.


در سیستم ترمز خودکار، از سنسورهای جلوی خودرو استفاده می شود تا ریسک برخورد به خودروهای دیگر، موانع یا عابر پیاده، سنجیده شود. زمانی که خطر برخورد به یک مانع، تشخیص داده شود، سیستم ترمز خودکار به گونه ای برنامه ریزی شده است که حتی به قیمت متوقف شدن خودرو، از برخوردهای احتمالی جلوگیری شود. 

طبق گفته ی آنتونی فاکس، وزیر حمل و نقل ایالات متحده امریکا، با استانداردسازی سیستم ترمز اضطراری خودکار توسط این 20 کمپانی، از هزاران تصادف جاده ای جلوگیری و جان بسیاری از انسان ها حفظ خواهد شد.

منبع خبر: techradar

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر