چگونه نرم افزارهای احراز نشده را روی سیستم عامل های اندروید و یا iOS نصب کنیم ؟

چگونه نرم افزارهای احراز نشده را روی سیستم عامل های اندروید و یا iOS نصب کنیم ؟

چگونه نرم افزارهای احراز نشده را روی سیستم عامل های اندروید و یا iOS نصب کنیم ؟

گوگل و اپل علاقه زیادی به نگه داشتن کاربر در محدوده  استورهای نرم افزاری خود دارند با وجود این گذر کردن از این دیوارهای محدود کننده بسیار راحت است. در این خبر به شما آموزش می دهیم که چگونه نرم افزارهای احراز نشده این سازنده ها را روی گوشی های خود نصب کنید. این فرآیند ساید لودینگ (sideloading ) نام دارد.

 

اخبار مرتبط: ترفندی ساده برای رفع مشکل مسدود شدن اپ‌های ایرانی روی iOS


قبل از شروع بهتر است که نسبت به خطرات این کار مطلع باشید : نرم افزارهایی که ساید لود می شوند در واقع نرم افزارهایی هستند که هنوز توسط گوگل و یا اپل تایید نشده اند بنابراین باید بدانید که نصب چنین نرم افزارهایی در واقع به معنی کنار گذاشتن تمام لایه های امنیتی و حفاظتی عرضه شده توسط این سازندگان است. توصیه می شود که نرم افزارهایی را از این طریق نصب کنید که کاملا نسبت به آن ها اطمینان دارید در غیر این صورت این امکان وجود دارد که تمام اطلاعات موجود در گوشی شما هک و یا دزدیده شود.

چرا ساید لودینگ اهمیت دارد ؟ گاهی کاربر می خواهد در تست های بتا شرکت کند که تنها نرم افزارهای احراز نشده در آن ها بررسی می گردد و یا نرم افزاری را نصب کند که از قوانین سیستم عامل های iOS یا اندروید تبعیت نمی کند در چنین وضعیت هایی ساید لود سازی اهمیت پیدا می کند. بیشتر کاربران از این ترفند هرگز استفاده نمی کنند با وجود این اطلاع داشتن نسبت به روند انجام این پروسه خالی از لطف نیست.

باز هم در نظر داشته باشید که عواقب انجام چنین کاری تنها متوجه کاربر است. با انجام این کار کاربر رسما اجازه هک کردن گوشی خود را صادر می کند بنابراین در صورتی که می خواهید از این ترفند استفاده کنید نسبت به ایمنی کامل نرم افزار مطلع باشید.

در سیستم عامل اندروید :

mz434

ساید لود سازی در اندروید بسیار ساده تر است . ابتدا باید به پلت فرم بگویید که می خواهید یک نرم افزار احراز نشده ( به بیان ساده نرم افزاری که منبع آن مشخص نیست ) را نصب کنید . برای انجام این کار باید به قسمت تنظیمات دستگاه بروید و از بخش Security آپشن Unknown sources را فعال سازید . هم اکنون تنها باید یک APK را روی گوشی خود داشته باشید ؛ می توانید این بسته را با گوشی خود از وب سایت ها دانلود کنید ، از طریق رایانه و با استفاده از کابل USB به گوشی خود انتقال دهید و یا از یک نرم افزار فایل منیجر ساخته شده توسط سازندگان واسط استفاده کنید .

توصیه می شود که APK خود را نیز از یک منبع مطمئن بگیرید زیرا این نرم افزارها نیز می توانند در تخریب امنیت اطلاعات گوشی شما نقش موثری را ایفا کنند .

APK را با استفاده از نرم افزار فایل منیجر خود راه اندازی کنید ؛ پس از راه اندازی زمانی که پیغام اخطار نصب را تایید کردید ، نرم افزار به طور خودکار نصب می شود . از این مرحله شما می توانید از نرم افزار خود به طور عادی استفاده کنید و یا این که نرم افزار را از روی گوشی خود پاک کنید . در اغلب موارد نرم افزارهای این چنینی به طور خودکار بروزرسانی هم می شوند .

در سیستم عامل iOS :

mz435

در این پلت فرم می توانید برای ساید لود سازی یک نرم افزار از مزایای تغییراتی که اخیرا در نرم افزار ایکس کد ( Xcode ) اعمال شده ، استفاده کنید . این نرم افزار یک اپلیکیشن دولوپر رایگان است که کاربران می توانند آن را از طریق مک استور دریافت کنند . نصب نرم افزارهای احراز نشده در سیستم عامل iOS کمی پیچیده تر است و محدودیت های بیشتری نیز دارد . زمانی که ایکس کد را روی گوشی خود نصب کردید ، در منو این نرم افزار ، جزییات Apple ID خود را وارد کنید . در سیستم عامل iOS شما در ادامه فرآیند نصب به یک کد مرجع نیاز خواهید داشت .

بسته به نوع نرم افزار ممکن است مجبور شوید که کارهای مقدماتی خاصی را انجام دهید اما در صورتی که دولوپر کد مرجع را در اختیار شما گذاشت دستورالعمل هایی پایه را دریافت می کنید که به شما کمک می کند نرم افزارتان را به فرمی که ایکس کد پشتیبانی می کند ، مبدل سازید . در این مرحله ابتدا روی گزینه File و سپس روی گزینه Open ضربه بزنید تا نرم افزار باز شود . هم اکنون گزینه Project ، که در سمت چپ قرار دارد ، را لمس نمایید .

حال دستگاه iOS خود را نصب کنید و سپس از ایکس کد گزینه های Product ، Destination و سپس گوشی خود را انتخاب کنید . حال در فیلد Bundle Identifier ( که زیر سر برگ General قرار دارد ) یک نام خاص برای نرم افزار خود انتخاب نمایید . اطمینان یابید که Apple ID شما به عنوان نام تیم (team name) انتخاب شده است .

در این مرحله روی گزینه Run ( که در گوشه بالا سمت چپ قرار دارد ) ضربه بزنید تا نرم افزار روی دستگاه شما نصب شود . ساید لود سازی در iOS به سادگی ساید لود سازی در اندروید نیست اما با انجام این فرآیند می توانید نرم افزارهایی را روی گوشی آیفون خود نصب کنید که در اپ استور موجود نیستند .

 

به روز رسانی: 10 اسفند 97

از روز گذشته باز هم به دلیل تحریم، دسترسی ایرانی‌ها به برنامه‌های ایرانی روی iOS محدود شده است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم این آموزش را از دست ندهید:

ترفندی ساده برای رفع مشکل مسدود شدن اپ‌های ایرانی روی iOS

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر