پاسخ بلک بری به واتساپ و فیس بوک مبنی بر توقف پشتیبانی بلک بری

پاسخ بلک بری به واتساپ و فیس بوک مبنی بر توقف پشتیبانی بلک بری

پاسخ بلک بری به واتساپ و فیس بوک مبنی بر توقف پشتیبانی بلک بری

mz440

چند روز پیش بلک بری اعلام کرد که سیستم عامل این سازنده از تاریخ 31 مارس (12 فروردین) دیگر نرم افزارهای فیس بوک را پشتیبانی نمی کند . کاربران این سیستم عامل بعد از بروزرسانی پلت فرم به یک شبکه اجتماعی در قالب سایت مرتبط می شوند . ظاهرا بلک بری تصمیم ندارد APIهایی اختصاصی را که در سیستم عامل های iOS و اندروید برای نرم افزار فیس بوک عرضه می شود ، ارائه کند به همین دلیل واتساپ هم اعلام کرده است که از سال 2017 دیگر بلک بری را پشتیبانی نمی کند .


بلک بری گفته است که با واتساپ و فیس بوک مذاکره کرده تا آن ها را قانع سازد که در تصمیمشان تجدید نظر کنند اما ظاهرا این مذاکرات هیچ نتیجه ای نداشته است . به دنبال این اقدام بلک بری از کاربران واتساپی و فیس بوکی خود خواسته است که با گذاشتن پست " #ILoveBB10Apps " نارضایتی خود را در شبکه های اجتماعی مبنی بر توقف پشتیبانی از سوی این دو سازنده اعلام کنند .

سازنده کانادایی در نظر دارد با عرضه یک ویژگی جدید در بلک بری وورد (BlackBerry World) به نام Great Apps on BlackBerry فقدان این دو نرم افزار را جبران سازد . این ویژگی 20 نرم افزار را در بر دارد که در اختیار کاربران سیستم عامل بلک بری 10گذاشته می شود . ظاهرا این لیست 20 عضوی در هر ماه هر دو هفته یک بار بروزرسانی می شود . این نرم افزارها برای این که جزیی از نرم افزارهای بزرگ بلک بری محسوب شوند ، اساسا باید با استفاده از WebWork HTML5 و یا BlackBerry 10 Native/Cascades ساخته شوند . 3 ستاره بودن و عدم امکان ساخت این نرم افزارها با استفاده از قالب ، از دیگر ویژگی های این نرم افزارها می باشند .

بلک بری در Inside BlackBerry پاسخ خود را نسبت به این اقدام فیس بوک و واتساپ اعلام کرده است . متن پیام این سازنده در ادامه آمده است : " پیشرفت نرم افزارها به گونه ای غیر قابل کنترل ، ادامه می یابد . اخیرا فیس بوک اعلام کرده است که پشتیبانی خود را از APIهای مورد نیاز برای بلک بری قطع می کند و واتساپ هم گفته است که از سال 2017 دیگر BBOS و بلک بری 10 را پشتیبانی نمی کند . چنین اقدامی بسیار ناامید کننده است زیرا بسیاری از کاربران به نرم افزارهای فیس بوک و واتساپ پایبند هستند . بلک بری تلاش می کند تا بتواند نظر واتساپ و فیس بوک را در زمینه تصمیمشان تغییر دهد اما از کاربران هم می خواهیم که نارضایتی خود را مبنی بر این تصمیم با گذاشتن پست #ILoveBB10Apps در شبکه های اجتماعی اعلام کنند . بلک بری علاوه بر این سعی می کند که جایگزینی مناسب برای این نرم افزارها پیدا کند تا کاربران بتوانند تجربه خوبی را از استفاده از محصولات بلک بری کسب کنند .

تعهد ما به بلک بری 10 و سازندگان نرم افزار تغییری نمی کند . می دانیم که جامعه برنامه نویسان ما همچنان از بلک بری 10 حمایت می کنند و ماهانه هزاران نرم افزار را در بازار عرضه می سازند . به عنوان راهکاری برای پشتیبانی آن ها و ارتقاء نرم افزارهای جدید بلک بری وورد را به لیستی از بهترین اپلیکیشن ها مجهز می کنیم . این لیست که Great Apps on BlackBerry نام دارد حاوی 20 نرم افزار است که هر دو هفته یک بار در هر ماه بروزرسانی می شود . بلک بری علاوه بر این سعی می کند که بر روی نرم افزارهایی که برای مخاطبان ارزش بیشتری دارد ، سرمایه گذاری کند . این اقدام ما کاربران بلک بری 10 را قادر می سازد تا برترین نرم افزارها را در کنار بهترین سیستم عامل در اختیار داشته باشند .

ما همچنان به جست و جوی نرم افزارها و مشتریان بیشتر برای سیستم عامل بلک بری 10 ادامه می دهیم و از جامعه برنامه نویسان برای حمایت گرانقدرشان تشکر می کنیم . بلک بری !

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر