دستگاه های جانبی بی سیم یا سیم دار؟ آنچه باید بدانید

دستگاه های جانبی بی سیم یا سیم دار؟ آنچه باید بدانید

دستگاه های جانبی بی سیم یا سیم دار؟ آنچه باید بدانید

دستگاه های جانبی بی سیم کار را بسیار راحت تر می کنند، اما این دستگاه ها مشکلات خود را نیز دارند و ممکن است برای همه مناسب نباشند. در این مقاله به مزایای دستگاه های جانبی سیم دار و بی سیم می پردازیم.کامپیوترها زندگی ما را بسیار ساده تر کرده اند، اما آن ها یک مشکل دارند: انبوهی از سیم های گره خورده، که ناچارید آن ها را از این وضعیت خارج کنید.
در کل سیم ها همیشه مشکل ساز هستند. سیم هدفون وقتی که می دوید جلو دست و پای شما را می گیرند. سیم موس شما گاهی باعث می شود که اشاره گر از کار بیوفتد. کابل شارژر باعث می شود که نتوانید گوشی خود را حرکت دهید. کابل ها می توانند حسابی مشکل ساز باشند.



خوشبختانه، امروزه بسیاری از دستگاه های جانبی و ابزارها انواع بی سیم نیز دارند. اما قبل از قطع کردن سیم ها! باید چند چیز را بدانید. گاهی وقت ها انتخاب دستگاه های بی سیم تصمیمی بسیار عالی است، اما گاهی می تواند بدترین تصمیمی باشد که گرفته اید.

صفحه کلید و موس
دو گونه صفحه کلید و موس بی سیم وجود دارد : بلوتوث و مادون قرمز (R/F) . صفحه کلیدها و موس هایی که با بلوتوث کار می کنند بسیار خوش دست هستند، اما لازم است که کامپیوتر شما قابلیت دریافت بلوتوث داشته باشد.
موس و صفحه کلید R/F با یک دانگل یو اس بی می آیند که باید آن را به درگاه یو اس بی کامپیوتر متصل کنید. که با این کار یک درگاه را از دست می دهید، اما R/F محدوده بهتری را نسبت به بلوتوث پشتیبانی می کند. با این حال بهتر است که گیرنده یو اس بی R/F  نزدیک به دستگاه باشد.

درصورتی بی سیم را انتخاب کنید که...
برای بازیکنان غیر حرفه ای، صفحه کلید و موس بی سیم به اندازه صفحه کلید و موس سیم دار خوب کار می کند، اما اگر دوست دارید می توانید انواع بی سیم آن ها را خریداری کنید. تفاوت قیمت آن بسیار ناچیز است.
حواستان باشد که دستگاهی که خریده اید از باتری های AA/AAA استفاده می کنند و یا باتری قابل شارژ دارند.
 در صورتی سیم دار را انتخاب کنید که...
برای بازیکن های حرفه ای که از دستگاه های کلاسیک خوششان می آید سیم دار همیشه بهتر است. البته بسیاری از بازیکن های حرفه ای دستگاه های بی سیم را ترجیح می دهند.
همچنین با صفحه کلید و موس سیم دار درگیر شارژ مداوم و تمام شدن شارژ باتری وقتی در حال انجام یک کار مهم هستید نمی شوید.

هدفون و اسپیکر
مانند موس و صفحه کلید، هدفون ها و بلوتوث ها نیز انواع مختلف بلوتوث و اشعه مادون قرمز دارند.
هدفون های R/F یک گیرنده جدا دارند که باید به تلویزیون یا هر دستگاه دیگر متصل شود که باعث می شود بتوانید در محدوده بزرگتری از آن ها استفاده کنید، اما همچنین با دیگر دستگاه های بی سیم دچار تداخل می شود و نمی توانید بیرون از خانه از آن استفاده کنید.

درصورتی بی سیم را انتخاب کنید که ...
قیمت اسپیکر و هدفون بی سیم و سیم دار تقریبا یکی است: سیم دار ها معمولا کیفیت  بهتری دارند. همچنین کیفیت صدا با بلوتوث ضعیف تر می شود.
هدفون های بی سیم به درد کسانی می خورد که خیلی عاشق گوش دادن به موسیقی نیستند . اما اگر زیاد سفر می کنید به درد شما می خورد. به خصوص اگر از این که همیشه سیم هدفونتان به هم گره می خورد حسابی خسته شده اید چاره کار هدفون بی سیم است.

در صورتی سیم دار را انتخاب کنید که...
اگر عاشق موسیقی هستید، هدفون بی سیم به درد شما نمی خورد، مگر این که بخواهید به سفر بروید و یا از آن به عنوان هدفون اضافی استفاده کنید. هدفون ها و اسپیکر های سیم دار کیفیت صدای بسیار بهتری نسبت به انواع بی سیم دارند. درضمن لازم نیست نگران باتری باشید، مگر از نوعی استفاده می کنید که نویزگیر دارد.

پرینتر
پرینتر های بی سیم بدون نیاز به اترنت به شبکه وای فای شما متصل می شود، پس می توانید در هر کجای خانه از آن استفاده کنید. وقتی که آن را نصب کنید می فهمید که دقیقا مثل پرینتر های سیم دار است- البته چند استثنا کوچک وجود دارد.
پرینتر های سیم دار نسبت به بی سیم ارزان تر هستند و در زمینه هایی مانند اسکن کردن ( اگر دستگاه شما چند کاره است) بهتر عمل می کنند. به اضافه، پرینتر های سیم دار بسیار راحت نصب می شوند- فقط کافی است که کابل یو اس بی را به کامپیوتر متصل کنید و پرینت بگیرید.
پرینتر های وایرلس ممکن است مشکل اتصال پیدا کنند و حسابی اعصاب خرد کن شوند.

بی سیم را انتخاب کنید در صورتی که ...
بهترین زمان برای استفاده از پرینترهای وایرلس وقتی است که در یک شرکت کوچک کار می کنید و از چندین کامپیوتر استفاده می کنید، و لازم است که از چند دستگاه مختلف پرینت بگیرید. شما را از دردسر این که بخواهید اطلاعات را به یک کامپیوتر دیگر که به پرینتر متصل است منتقل کنید راحت می کند.
همچنین می توانید به طور مستقیم از گوشی هوشمند خود نیز پرینت بگیرید.

سیم دار انتخاب کنید در صورتی که ...
اگر فقط یک کامپیوتر قرار است از فایل ها پرینت بگیرد، پرینتر سیم دار را انتخاب کنید. همچنین اگر یک شرکت بزرگ دارید و همه کامپیوتر ها را شبکه کرده اید، یک پرینتر سیم دار می تواند به طور مستقیم به روتر وصل شود می توان از طریق همه کامپیوتر ها به آن دسترسی داشت.

هارد درایو های قابل حمل
هارد درایو های اکسترنال بهترین ران برای بکاپ گرفتن از داده های مهم شماست و می توانید آن ها را با خود همه جا ببرید. اما به این معنی است که همیشه باید یک کابل با خود حمل کنید. هارد درایو های بی سیم این مشکل را حل کرده اند، البته بهایی نیز برای این راحتی باید پرداخت.
هارد درایو های سیم دار سریع تر فایل ها را جا به جا می کنند و بسیار ارزان قیمت تر هستند. با این حال یک هارد درایو وایرلس می تواند علاوه بر کامپیوتر و لپ تاپ به تبلت و گوشی هوشمند شما نیز متصل شود که بدون داشتن آداپتور خاص هارد درایوهای سیم دار این قابلیت را ندارند.

بی سیم انتخاب کنید اگر ...
اگر قیمت برای شما مهم نیست، یک هارد درایو بی سیم می تواند برای شما بهتر باشد، به خصوص اگر بیش از حداقل دو دستگاه هوشمند دارید- مثلا یک کامپیوتر و یک گوشی هوشمند. اما اطمینان یابید که با تبلت و یا گوشی هوشمند شما سازگاری داشته باشد.
سیم دار انتخاب کنید اگر...
اگر بیشترین میزان فضای ذخیره سازی را می خواهید، هارد درایو های سیم دار بهتر می باشند. اگر به طور مستقیم از روی هارد اکسترنال روی فایل ها کار می کنید- برای مثال ویدئوها را ویرایش می کنید، دستگاه های سیم دار بیشتر به درد شما می خورند.
شارژر ها
در زمینه  استفاده از شارژر های بی سیم، گوشی های هوشمند در راس جدول هستند. از سامسونگ گلکسی گرفته تا مایکروسافت لومیا، گوشی های اندروید و ویندوز به سرعت شارژر های سیمی برای گوشی های خود ساخته اند.
در ابتدا گوشی شما باید قابلیت پشتیبانی شارژ وایرلس از طریق استاندارد Qi را داشته باشد. دوم، به یک زیر دستی مخصوص شارژ وایرلس نیاز دارد که یک سیم را به یک نقطه پلاگین می رساند.
اساسا، به جای اتصال یک کابل به گوشی آن را به زیر دستی متصل می کنید. گوشی را روی زیر دستی قرار می دهید تا شارژ شود.

بی سیم را انتخاب کنید اگر...
اگر گوشی شما شارژ بی سیم را پشتیبانی می کند، این زیر دستی ها بسیار به کارتان می آیند. البته بسیار گران قیمت هستند و مدت زمان شارژ آن ها بیشتر از شارژر های سیمی است. اما اگر می توانید هزینه آن را بپردازید راحتی آن ارزشش را دارد.
اما حتما اطمینان یابید که گوشی شما استاندارد Qi را پشتیبانی می کند، و همچنین سعی کنید شارژر خود را از شرکتی که گوشی شما را ساخته است خریداری کنید. ناسازگاری ها بیشتر از چیزی است که فکر می کنید و می تواند حسابی آزار دهنده باشد.

سیم دار را انتخاب کنید اگر ...
در حال حاظر همه یک شارژر سیمی دارند. در نتیجه اگر راحتی شارژر بی سیم برای شما مهم نیست می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید و با شارژر سیمی خود کارتان را راه بیاندازید.

سیم ها را حذف می کنید؟
در کل، اگر می توانید هزینه اضافی را پرداخت کنید می توانید انواع بی سیم دستگاه ها را خریداری کنید. البته دستگاه های سیم دار مزایای خود را دارند اما راحتی دستگاه های بی سیم ارزشش را دارند که آن ها را انتخاب کنید.

 

بیشتر بخوانید:

بهترین هدفون‌های بی سیم 2018

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: فیسیت

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر