چگونه از طریق یک کامپیوتر دیگر به کامپیوتر خود دسترسی پیدا کنیم؟

چگونه از طریق یک کامپیوتر دیگر به کامپیوتر خود دسترسی پیدا کنیم؟

چگونه از طریق یک کامپیوتر دیگر به کامپیوتر خود دسترسی پیدا کنیم؟

از طریق این سه روش می توانید از راه دور به کامپیوترهای خود دسترسی بیابید.تا به حال پیش آمده است که وقتی در خانه نشسته اید بخواهید به فایل های کامپیوتر شرکت خود دسترسی داشته باشید؟ در مدرسه به فایلی که روی کامپیوتر خانه می باشد نیاز داشته باشید؟ شما می توانید کامپیوتر های خود را طوری پیکر بندی کنید که از هر جای دنیا، از طریق یک کامپیوتر دیگر قابل دسترسی باشند. راه های زیادی برای این کار وجود دارد، که می توان در میان آن ها به ابزار های داخلی، برنامه های قابل دانلود و برنامه های مبتنی بر مرور گر اشاره کرد.


روش 1:Windows Remote Desktop

 


1-
•    Remote Desktop ( دسکتاپ از راه دور) را روی کامپیوتری که می خواهید به آن دسترسی داشته باشید فعال کنید. روی ویندوز کامپیوتری که می خواهید به آن دسترسی داشته باشید، باید Remote Access و یا دسترسی از راه دور را فعال کنید تا کامپیوتر های دیگر بتوانند به آن متصل شوند. می توانید آن را روی Pro، نسخه های شرکتی XP، ویستا، 7 و 8 فعال کنید. در این متد لازم است که روی همان شبکه ای باشید که کامپیوتر مورد نظر نیز می باشد، چه از طریق روتر و یا وی پی ان.
•    برای باز کردن منو سیستم، کلید های Windows key + Pause را فشار دهید. یک راه دیگر این است که روی منو شروع کلیک کنید، کنترل پنل را باز کنید، روی System and Security, و سپس روی System کلیک کنید.
•    روی لینک “Remote settings” در قسمت سمت چپ پنجره کلیک کنید.
•    “Allow remote connections to this computer” را تیک دار کنید. می توانید بعضی از گزینه های پیشرفته را با کلیک روی دکمه  “Advanced” تنظیم کنید.

2- کاربر اضافه کنید. شما باید تنظیم کنید که کدام کاربران می توانند از راه دور به کامپیوتر شما دسترسی داشته باشند. روی دکمه “Select Users” کلیک کنید و سپس روی دکمه Add کلیک کنید. کاربرانی که می خواهید را انتخاب کنید.


3- نام سیستم را پیدا کنید. وقتی که به کامپیوتر متصل می شوید، باید نام سیستم را بدانید. می توانید آن را با فشار دادن Windows key + Pause و  “Computer name” بیابید.


4- Sleep mode ( حالت خواب) را غیر فعال کنید. شما نمی توانید به کامپیوتری که در حالت خواب و یا هایبرنیت است دسترسی داشته باشید. آن ها را غیر فعال کنید.
•    کنترل پنل را باز کنید و گزینه Power Options را انتخاب کنید.
•    روی لینک “Change plan settings” کلیک کنید.
•    گزینه Sleep و Hibernate را روی حالت Never و یا هیچ وقت قرار دهید.  وقتی که این کار ها را انجام دادید روی دکمه “Save changes” کلیک کنید.


5- به کامپیوتر متصل شوید. به کامپیوتری که می خواهید از آن برای دسترسی به کامپیوتر مورد نظر استفاده کنید متصل شوید. منو شروع را کلیک کنید و در قسمت جست و جو “remote desktop connection” را وارد کنید.
•    نام سیستم کامپیوتری که می خواهید به آن متصل شوید را وارد کنید.
•    نام کاربری خود را وارد کنید.
•    دکمه  “Show options” را کلیک کنید تا گزینه های پیشرفته را برای اتصال شما باز شود. می توانید از این گزینه ها برای دریافت بهترین عملکرد در اتصال و همچنین پیکر بندی صدا و تصویر استفاده کنید.
•    برای اتصال به کامپیوتر روی Connect کلیک کنید. وقتی که اتصال ایجاد شد، صفحه تصویر کامپیوتر دیگر در پنجره ای در کامپیوتر شما نشان داده می شود. می توانید به راحتی مانند کامپیوتر خود با آن کار کنید.


6- برای دسترسی به اتصالات از طریق اینترنت  پورت 3389 را باز کنید. اگر می خواهید که به طور مستقیم از طریق اینترنت ، بدون نیاز به وی پی ان، به صورت از راه دور به کامپیوتر خود دسترسی داشته باشید، باید روی کامپیوتری که می خواهید به آن متصل شوید  پورت 3389 را باز کنید. البته این کار باعث می شود که Remote Desktop ( دسکتاپ از راه دور) روی اینترنت قرار گیرد و همه بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. به همین دلیل، به شدت توصیه می شود که از یک گذرواژه بسیار قوی استفاده کنید.
•    وقتی که پورت 3389 را باز کردید، می توانید با وارد کردن آدرس IP عمومی ( خارجی) به کامپیوتر دسترسی بیابید. به یاد داشته باشید، به آدرس IP کامپیوتری که می خواهید به آن متصل شوید نیاز دارید.


7- با یک گوشی هوشمند و یا تبلت به دسکتاپ از راه دور خود متصل شوید. اگر ویندوز 8 و یا 8.1 دارید، می توانید از طریق اپلیکیشن های اختصاصی مایکروسافت روی iOS و اندروید متصل شوید. لازم است که Remote Desktop روی کامپیوتر شما پیکربندی شده باشد.

 

روش 2: TeamViewer ( تیم ویور)


1•    تیم ویور را دانلود کنید. این اپلیکیشن یک برنامه رایگان برای کاربران معمولی است که به شما اجازه می دهد به راحتی بین کامپیوترها اتصال از راه دور برقرار کنید. این برنامه به خصوص برای کامپیوتر های مک بسیار پر استفاده است، چرا که اتصالات دسکتاپ از راه دور بسیار پر دردسر و گران قیمت است. همچنین برای اتصالات بین مک به PC  و برعکس بسیار مناسب است.
•    به غیر از تیم ویور، برنامه های بسیار زیاد دیگری نیز مانند LogMeIn, WebEX, LapLink, RealVNC, و GoToMyPC موجود می باشند.


 
2•    تیم ویور را روی کامپیوتر از راه دور خود نصب کنید. از شما سوال می شود که می خواهید تیم ویور را نصب و یا اجرا کنید. گزینه Install را برای پیکربندی تیم ویور روی کامپیوتر انتخاب کنید، که به شما این امکان را می دهد هر گاه خواستید به آن دسترسی پیدا کنید.
•    گزینه  “Show advanced settings” را تیک دار کنید.
•    “personal/non-commerical use” را انتخاب کنید.
•    تعهد نامه را خوانده و تایید کنید.

3-    تیم ویور را برای اتصالات از راه دور در آینده پیکر بندی کنید. پیش از ادامه نصب گزینه “Yes” را تیک دار کنید. تیم ویور برای اتصال از هر کامپیوتر دیگری از طریق اینترنت پیکر بندی می شود.
•    گزینه “Full access” را تیک دار کنید تا بتوانید بدون نیاز به تایید روی کامپیوتر دیگر به آن دسترسی بیابید.


4-    مراحل نصب  “Unattended access” را شروع کنید. پس از این که نصب کامل شد، مراحل نصب “Unattended access” را شروع کنید. برای تکمیل نصب مراحل را دنبال کنید.
•    لازم است که به کامپیوتر خود نام و گذرواژه اختصاص دهید. از قوی بودن گذرواژه خود اطمینان یابید.


5-    یک حساب کاربری TeamViewer بسازید. این کار به شما این امکان را می دهد که بفهمید کدام یک از کامپیوتر های از راه دور شما آنلاین هستند و می توان به آن ها متصل شد. وقتی که حساب کاربری خود را ساختید، کامپیوتر خود را می بینید که در لیست تیم ویور ظاهر می شود.


6-    بگذارید تیم ویور اجرا شود. تیم ویور باید برای اتصال به کامپیوتر مورد نظر در حال اجرا باشد. تیم ویور در پیش زمینه کار می کند و از کمترین منابع سیستمی استفاده می کند.


7-    از راه دور به کامپیوتر متصل شوید. وقتی که تیم ویور روی کامپیوتر مقصد پیکر بندی شد، می توانید از طریق یک دستگاه دیگر به آن متصل شوید. می توانید این کار را با وارد شدن در وب سایت تیم ویور و اتصال از طریق مرورگر انجام دهید، و یا برنامه تیم ویور را روی کامپیوتر خود دانلود و نصب کنید.
•    برای اتصال به کامپیوتر از راه دور باید ثبت نام کنید و از گذرواژه خود استفاده کنید.
روش سه: دسکتاپ از راه دور کروم (Chrome Remote Desktop)

 


1-    افزونه Remote Desktop Chrome را نصب کنید. می توانید آن را در وب استور کروم بیابید. دانلود آن رایگان است.
•    باید افزونه کروم را روی هر دو کامپیوتر مبدا و مقصد نصب کنید
•    می توانید افزونه کروم را روی ویندوز، مک و لینوکس نصب کنید.


2-    دسترسی از راه دور را فعال کنید. روی کامپیوتری که می خواهید به آن متصل شوید، اپلیکیشن Remote Desktop که در کروم نصب کردید را باز کنید. با حساب کاربری گوگل خود وارد کنید، و سپس روی دکمه “Enable remote connections” کلیک کنید.


3-    یک وی پی ان بسازید. برای داشتن امنیت بیشتر، بهتر است یک وی پی ان بسازید. این کار باعث می شود که بتوانید از کامپیوتر خود، حتی در صورتی که کسی حساب کاربری گوگل شما را داشته باشد محافظت کنید.


4-    اجزا را نصب کنید. وقتی که وی پی ان را ساختید، نرم افزار تصال از راه دور روی کامپیوتر شما نصب می شود. گاهی وقت ها لازم است بعضی چیز ها را تایید کنید، که به تنظیمات امنیتی کامپیوتر شما بستگی دارد.


5-    حالت خواب را غیر فعال کنید. شما نمی توانید به کامپیوتر خود که در حالت خواب و یا هایبرنیت است دسترسی داشته باشید. اگر می خواهید دسترسی از راه دور امکان پذیر شود، آن ها را غیر فعال کنید.
•    روی لینک “Change plan settings” کلیک کنید.
•    Sleep و Hibernate را روی حالت Never و یا هرگز قرار دهید. وقتی که کارتان تمام شد روی دکمه “Save changes” کلیک کنید.


6-    به کامپیوتر متصل شوید. روی کامپیوتری که برای اتصال از آن استفاده می کنید، اپلیکیشن chrome Remote Desktop را باز کنید. روی دکمه  “Get started” کلیک کنید و کامپیوتری که می خواهید به آن متصل شوید را انتخاب کنید. از شما وی پی ان خواسته می شود، و پس از آن می توانید متصل شوید.
•    شما فقط می توانید کامپیوترهایی را انتخاب کنید که قبلا با حساب گوگل خود به آن ها متصل شده اید.


7-    از کامپیوتر از راه دور خود استفاده کنید. صفحه نمایش کامپیوتر از راه دور شما روی مرورگر گوگل کروم نمایش داده می شود. به این دلیل که فرمان ها باید از طریق اینترنت فرستاده شوند ممکن است که در هنگام استفاده کمی تاخیر را تجربه کنید.
•    دکمه Disconnect را درکه در بالای منو  قرار دارد کلیک کنید تا اتصال قطع شود.
•    از دکمه Send Keys برای فرستادن فرمان های کلیدی به کامپیوتر از راه دور، مانند Ctrl + Alt + Del و Print Screen استفاده کنید.


8-    صفحه نمایش خود را موقتا به اشتراک بگذارید. اگر می خواهید صفحه نمایش خود را موقتا با کسی به اشتراک بگذارید ، برای مثال برای پشتیبانی تکنیکی، می توانید از گزینه Remote Assistance ( کمک از راه دور) استفاده کنید. روی دکمه Share در منو اصلی Chrome Remote desktop کلیک کنید، سپس کدی را که نشان داده می شود کپی کنید. این کد را به کسی که به شما کمک می کند بدهید، و آن ها می توانند از طریق اپلیکیشن Chrome Remote Desktop روی کامپیوتر خود به شما متصل شوند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Hassan

یک‌شنبه, 15 فروردین 1400

سلام من بانک کار میکنم آی پی سیستم های دیگه رو که وارد میکنم.ای دسیستم خودم برا اتصال به شبکه میپره.یا با آی پی های که وارد کردم میتونم کار کنم یا آی پی سیستم خودم .
و اینکه چطور میتونم دوتا آی پی از دوتا سیستم رو وارد کنم؟

پاسخ

سخقحن@gmco

چهارشنبه, 02 تیر 1400

چ

پاسخ

ثبت نظر