اپلیکیشن های گوشی اندروید خود را با هکس لاک(Hexlock) امن نگاه دارید

اپلیکیشن های گوشی اندروید خود را با هکس لاک(Hexlock) امن نگاه دارید

اپلیکیشن های گوشی اندروید خود را با هکس لاک(Hexlock) امن نگاه دارید

هکس لاک اپلیکیشنی است که از طریق آن می توانید از طریق آن اپلیکیشن های انتخابی خود را قفل کنید. استفاده از این اپلیکیشن ساده است و به وسیله آن حتی وقتی گوشی شما دست فرد دیگری است حریم شخصیتان حفظ می شود.


امروزه گوشی های هوشمند مخزن اصلی اطلاعات شخصی ما می باشند. این گوشی ها اطلاعات شخصی بسیار زیادی را در خود دارند که آدم های فضول زیادی مشتاق دست یافتن به آن ها می باشند. از این رو قفل کردن گوشی برای پیشگیری از دسترسی دیگران به آن امری بسیار مهم است.
اگر از یک گوشی اندروید استفاده می کنید، می توانید برای قفل کردن کل گوشی خود از قفل صفحه استفاده کنید. این راه بهترین راه برای حفظ امنیت و حریم شخصی گوشی شماست. با این که در بیشتر موارد این راه جواب می دهد، اما وقتی که گوشی خود را به فردی می دهید تا تماسی بگیرد و یا چیزی را به او نشان دهید دیگر هیچ کاری نمی توانید بکنید. به همین دلیل، اگر گوشی خود را بدون قفل به کسی بدهید می تواند به همه اطلاعات و داده های شما دسترسی داشته باشد.
اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید و می خواهید اطمینان یابید که حریم شخصی شما حفظ شده است، می توانید از یک اپلیکیشن شخص ثالث به نام هکس لاک (Hexlock) برای قفل کردن هر اپلیکیشن و یا فولدر روی دستگاه خود استفاده کنید.
هکس لاک یک اپلیکیشن امنیتی است که  به جای قفل کردن کل گوشی، با قفل کردن اپلیکیشن های شخصی شما امنیت و حریم شخصی شما را حفظ می کند. این اپلیکیشن به شما اجازه می دهد که هر اپلیکیشن نصب شده و یا پیش نصب روی دستگاه خود را از طریق پین و یا الگو قفل کنید.
هکس لاک شش پروفایل مجزا دارد که به شما اجازه می دهد که اپلیکیشن های انتخابی خود را در هر پروفایل قفل کنید و با توجه به موقعیت و مکان خود پروفایل ها را تغییر دهید. شش پروفایل استاندارد کار، خانه، والدین، مدرسه، مهمانی و کافه است. همچنین می توانید نام و رنگ هر پروفایل را تغییر دهید.

نحوه استفاده از هکس لاک
برای شروع، هکس لاک را از گوگل پلی استور دانلود و نصب کنید. سپس آن را باز کنید. وقتی که اپلیکیشن هکس لاک را باز کردید، از شما خواسته می شود که بین پین کد و الگو یکی را انتخاب کنید. پین و یا الگو خود را وارد کرده و آن را تایید کنید.
پس از تایید آن، شما به صفحه پروفایل راهنمایی می شوید. در این قسمت می توانید اپلیکیشنی که قصد قفل کردن آن را دارید را انتخاب کنید. برای قفل کردن اپلیکیشن روی ‘Start Locking Apps’ در زیر پروفایل انتخاب شده کلیک کنید و لیستی از همه اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی خود را می بینید. به راحتی فقط کافی است سوئیچ هایی که در کنار اپلیکیشن ها قرار دارد را به سمت راست بکشید تا روشن شوند.


برای فعال کردن پروفایل فقط کافی است یک بار روی آیکون پروفایل ضربه بزنید و قفل ها فعال می شوند. حال هرگاه که کسی یکی از این اپلیکیشن ها را باز کرد باید برای باز کردن آن پین و یا الگو را وارد کند. پنل اطلاع رسانی نیز پروفایل فعال را در کنار تعداد اپلیکیشن های قفل شده در پنل را به شما نشان می دهد.
اگر می خواهید همه اپلیکیشن ها قابلیت دسترسی داشته باشند، به سمت چپ ضربه بزنید تا آیکون پروفایل  ‘Off’ را ببینید. این کار قفل اپلیکیشن ها را غیر فعال می کند و باعث می شود که همه اپلیکیشن ها برای همه قابل دسترسی باشند.


همچنین می توانید از این که کسی این اپلیکیشن را حذف کند تا بتواند به اپلیکیشن های شما دسترسی پیدا کند جلوگیری کنید. برای این کار به منو تنظیمات پیش فرض اپلیکیشن بروید و گزینه ‘Uninstall prevention’ را فعال کنید. وقتی که آن را فعال کردید، اگر کسی تلاش کند که اپلیکیشن هکس لاک را حذف کند، باید اول پین و یا الگویی که شما قرار داده اید را وارد کند.


قابلیت جالب این اپلیکیشن این است که وقتی که یک اتصال وای فای آشنا را شناسایی می کند به صورت خودکار پروفایل را تغییر می دهد. برای مثال، وقتی که به شبکه وای فای خانه متصل هستید، به پروفایل خانه تغییر می کند و وقتی که به محل کار می روید، به پروفایل کار تغییر می کند. می توانید این قابلیت را در منو تنظیمات اپلیکیشن بیابید.


اگر پین و یا الگو خود را فراموش کردید، روی سه نقطه که در بالا سمت راست صفحه قرار دارد ضربه بزنید و گزینه  ‘Forgot your password?’ را انتخاب کنید.

نتیجه گیری
هکس لاک یک قفل اپلیکیشن بسیار مفید و ساده برای اندروید است که به کاربر این امکان را می دهد که پروفایل های قفل مختلف برای موقعیت و مکان های مختلف بسازد. اگر به دنبال راهی هوشمندانه برای حفظ امنیت دستگاه اندروید خود هستید، هکس لاک قطعا انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر